Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Godkväll flickor.

Pjuh, full rulle hela dagen, åkte hemifrån kl 9 och kom hem kl 19.
    Liam somnade precis, hostig och allmänt hängig, stackarn, hoppas han mår bättre imorgon, så olikt min lilla skrutt som det alltid är full rulle på.

Hämtade ut Mejas nya Hummel overall idag, OMG så fin den var, och alldeles underbara funktioner.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83
    lillronya skrev 2010-12-13 21:27:56 följande:
    Gokväll!
    Blev det lagom storlek på overallen?
    HUmmel är det bästaste.
    Ja jag hoppas det, har inte provat den än men den var större än den 80 hon har ialla fall, tog ju 86 men det hade nog funkat med 92 också, då hade hon säkert kunnat ha den lite nästa vinter också.

Ååååh, sååå himlans fin, älskar färgen och alla smarta funktioner, rånarluvan är ju verkligen toppen.
  • ängeln83
    FL Lisa skrev 2010-12-13 21:30:11 följande:
    tack! och detsamma (fast inte bara grabbar förstås..men barn)

jag läste förresten här uppe att du blir datorlös när ni får besök...låter som att du måste skriva upp en laptop på din önskelista till tomten
    ängeln83 skrev 2010-12-13 21:26:10 följande:
    Godkväll flickor.

Pjuh, full rulle hela dagen, åkte hemifrån kl 9 och kom hem kl 19.
    Liam somnade precis, hostig och allmänt hängig, stackarn, hoppas han mår bättre imorgon, så olikt min lilla skrutt som det alltid är full rulle på.

Hämtade ut Mejas nya Hummel overall idag, OMG så fin den var, och alldeles underbara funktioner.
    hoppas han kryar på sig snabbt.

Nu börjar jag också blir riktigt sugen på en hummeloverall. Alla som har den pratar så gott om den. Får kanske bli en sån till något utav barnen nästa vinter
    Ja det får vi hoppas, han är ju verkligen aldrig sjuk annars. Meja har varit lite krasslig fram och tillbaka men börjar piggna till igen som tur väl är, lagom kul med 2 sjuka barn när man är själv hela veckan.

Jag har ju kört sten hårt på Molos men det vetisjutton om jag inte gillar Hummel bättre, känns verkligen som en super praktisk overall.
  • ängeln83
    lillronya skrev 2010-12-14 12:46:07 följande:
    Å så fin hon blev i hummeloverallen!!
    Sitter ju jättebra på henne.
    Ja nu är jag ÄNTLIGEN nöjd, har haft 3 billigare overaller här hemma som jag sålt lika fort, varför inte köpa en ordentlig från första början lixom?

Så himlans fin att jag blir galen ju.
  • ängeln83

Godkväll flickor.

Här somnade precis båda barnen, trodde absolut inte Liam skulle somna eftersom vi varit hemma och drällt hela dagen. Hoppas verkligen denna kvällen blir lugnare än igår, då var det riktig kalabalik, Meja vaknade en stund efter hon somnat och skrek hysteriskt i 4 timmar, mitt i allt så  vaknade Liam med krupp, så samtidigt som Meja satt och skrek på golvet stod jag ute på altanen med Liam i 15 minus för att kunna lätta på hans andning lite, som tur var så kom sambon hem från jobbet kl 2 och kunde byta av mej.

Är såå sugen på lite shopping men vet verkligen inte vad, la precis en order till mej själv hos Nelly, tyckte jag var värd lite fina julaftons kläder jag också, dessutom slank det med en bh för dryga 500 lappen, hoppas verkligen den håller vad den lovar

• ängeln83

Godmorgon.

Här har vi också fått konstiga sovvanor, eller ja, Meja. Hon somnar kl 19 och vaknar efter nån timma tok pigg, igår somnade hon om igen nån gång runt midnatt. Som tur väl är så sover hon bra på nätterna iaf, vaknade kl 9 idag. Men jag saknar min lilla ensam tid på kvällen.

Vilken storlek har era 3-4 åringar på Molos väpnarluvor?

• ängeln83
    Mamma till Simon skrev 2010-12-16 09:44:35 följande:
    Köpte en stickad till min L och tog 6-8år och den sitter tajt
    Ojdå, då får det nog bli L här också, han har ju storlek 3-5 år i Molo mössan med öronlappar och band under hakan och den är för liten, passar perfekt på Meja som är 14 månader
  • ängeln83
    Busbellan skrev 2010-12-16 10:04:51 följande:
    Ängeln:
    Ella kan ha både 2-3 år och 4-5 år på de tunna
    På den stickade och lurven har hon 6-8 år
    Har inte riktigt bestämt om vi ska ha en tunn eller stickad, får nog satsa på dom större storlekarna hursom, Liams huvud är ju ganska rejält
    Fast helst hade jag velat ha en vind/vattentät luva.
  • ängeln83
    lillronya skrev 2010-12-16 14:55:34 följande:
    Fy vilket snökaos det verkar vara i hela landet.
    Vi bestämde nu att tjejerna får skippa träningen ikväll. Vågar inte köra de tre milen dit.
    Hoppas snöandet avtar i natt...
    Ja fy, här har det nog kommit 20 cm bara under dagen idag, och vi hade ju redan typ 40 cm.
    Skulle behöva åka till affären men jag skippar nog det. Känns lite halv surt att sambon ska köra hem med lastbilen från Västerås ikväll/natt, hoppas verkligen han inte blir stående nånstans.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17