Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:18:49 följande:
    Här finns ju öppna fsk men de är mest småttisar där med sina mammor, inte så skoj för en snart 4 åring

Jag hoppas hon kommer trivas, hon kan vara lite tillbakadragen när det blir många barn på en gång, blir liksom lite för mycket, ett par tre stycken är bäst
    Vad skoj för Bubblis! Tror hon kommer få det toppen, nya polare att röja med, ibland behöver vi alla miljöombyten.

Hoppas ni får det mysigt i Sthlm, och du, ät en hel jäkla massa sushi för mig också...Är såååå sugen på det! Tungan ute
  • OsynligtSmåkryp

Förresten, är Matador sega på att skicka?
    Klickade hem lurv + suit för en vecka seda, men inget paket alls...Och inte är dom snabba på mailen heller, mailade tidigt imorse men inte ett ljud. Obestämd
    Vill ju veta om paketet är på villovägar liksom...

• OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:31:40 följande:
    Låååvar att äta för dig med   *mums*

Vi får åka in o babyshoppa och vrääääka i oss sushi nån dag sen va Drömmer

Arnold och Plupp ÄLSKAR sushi
    Ahh, det får vi absolut göra! Jag ska nästan sluta äta redan nu för att få plats med massor av sushi, för som sagt ARNOLD loves sushi!

*svävar på små fluffiga lyckomoln*
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:30:25 följande:
    go kväll
    ängeln83 skrev 2010-08-16 19:24:05 följande:
    Här har vi också börjat fundera på dagis till Liam, han är enormt rastlös och krävande och nöjer sej inte alls med att vara med mamma och Meja hela dagarna Vi tog ju hem honom när Meja föddes men sen dess har han pratat om dagis nästan varje dag så jag tror minsann han längtar tillbaka. Dessutom är det ju 15/h gratis nu.
    Jag tycker det är så enormt svårt att roa henne, hon vill leka roll lekar med dockorna och liknande å de tycker jag e sååå segt.. Bygga lego, pussel o så e oki, eller baka o greja mm mm.. Men just det här  "hej jag heter barbie, va heter du"  "jag heter pinpessan ska vi åka till stan"  sååååå tråkigt

Hoppas hon hittar nån/några som åxå tycker de är skoj på dagis
    Haha, jag avskyr också sådana lekar! Allra helst nu, för ska man leka sådant så får inte jag säga en enda spontan mening utan allt ska återges exakt som meningen kom ur 5-åringens mun...*asg*
    Hon bestämmer allas roller, så jag får endast vara en hjärntvättad Barbie som heter typ Prinsessan Törnrosa och lallar runt i en rosa bil och åker på kalas dagarna i ända...*skoj värre*
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:39:16 följande:
    Hm.. brukar va snabba o skicka men inte lika super på mail..
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-08-16 19:34:07 följande:
    Ahh, det får vi absolut göra! Jag ska nästan sluta äta redan nu för att få plats med massor av sushi, för som sagt ARNOLD loves sushi!

*svävar på små fluffiga lyckomoln*
    Jag behöver aldrig sluta äta för att få plats med sushi   sushi får alltid plats nånstans sååååååå mums e det Tungan ute

Kan nästan få i mig hur många bitar som helst, och dom där som finns där jag bodde förut e så ljuvliga att du anar inte, små färska fluffiga superba bitar som bara smälter i mun, MUMS!!
    Mums!

Jag kan av vissa skäl inte få i mig så många som jag skulle vilja, men äter jag saaaakta går typ 8 bitar ned.
    Här finns inget sushiplace, här är det Coops vakumpackade som gäller typ...Smälter alltså inte lika lent i munnen...*urk*
    Jag njuter när jag är iväg till storstäderna istället, haha.
  • OsynligtSmåkryp
    ängeln83 skrev 2010-08-19 18:56:43 följande:
    Ja hon är en liten sötfisa minsann
    Ha ha, alla säger att dom är lika men jag ser inte en enda likhet
    Dom är _verkligen_ kopior, det syns på långt håll!
    *gullungarna*
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-08-20 08:05:38 följande:
    God morgon i tråden!!
    Idag hoppas jag på paket innehållande NS
    SmillaMilla skrev 2010-08-20 08:11:52 följande:
    Åhhhh jag med. Men jag tror att jag hoppas på för mycket :)
    Vad köpte ni och vilka strl i förhållande till strl på barn?

Jag velar mellan 120 och 130 på hoodjackan till äldsta på 120 cm och 23 kg...
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-08-20 08:58:45 följande:
    Jag tog 120 till August som är 116 cm lång (18 kg)
    Tydligen ska 120 motsvara gamla 116 och 130 gamla 122, men jag är inte helt säker
    Då måste ju 130 bli bra då? Svårt...Hon har ju långa armar, 128 i många av Molos tröjor tex medans hon skulle klara sig på 116 på längden många gånger...Får nästan be om ärmmått från någon butik, är en hel djungel när det blir nya storlekar på kläder ju!
    Men det vore skoj om hon kunde ha hooden, hon blev alldeles kär i den svarta.
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-08-20 09:03:30 följande:
    Förstår att hon blev kär!
    Den svarta är ju sååå fin, den är beställd till August
    Blev mycket svart denna gången
    Ja, den ser riktigt snygg ut! Hon har lite av en svart period just nu, det hon väljer själv ska vara svart, men köper jag något så funkar alla färger.
  • OsynligtSmåkryp
    stökmamma skrev 2010-08-20 11:34:41 följande:
    för gammal för dockhus blir man aldrig
    men ska barnen få LEKA (inte bara finlek) med husen får man räkna med att grejer kommer försvinna och  gå sönder , tycker jag( men det vet ni ju redan) . Dom är ju fortf små.
    dom va ruskigt fina
    Haha, ja min nyblivna 5-åring är allt annat än rädd om sitt hus- eller ja, huset är hon väl rädd om men alla tillbehören är fint utspridda i rummet, bebisens vagn saknar numera hjul, husdjuren är puts väck, osv.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17