Busbellan skrev 2010-12-28 13:40:13 följande:
GAHHH!
Måste avreagera mig lite och det fick bli här
Gäller mina "underbara" svärföräldrar
Nån vecka innan jul bestämdes det att istället för att ha kalas här hemma för Nora för den sidan släkten så skulle vi fira henne hemma hos dom eftersom de ändå ville bjuda dit oss nån dag.
Tisdag (idag) bestämdes och jag tog för givet att det var efter 16 då vi lämnat A på korttids för det är först då vi kan gå iväg till några resten av familjen.
Nej nån dag innan jul fick jag reda på att de bjudit dit oss vid 13 trots att de vet hur läget är. Så här sitter jag hemma med A medan resten av familjen får bjudas på god lunch samt fika på det fikat som VI har ordnat med eftersom vi skulle fira Nora.
Mattias sa till dem att vi inte kunde förren 16 allihop, däremot imorgon kunde vi vid 13, men tror de det går att ändra på en bestämd tid eller? Nej då för då kunde ju inte favoritsvärdottern komma. Att varken jag eller mellansonens fru kunde komma idag vid denna tiden spelar minde roll, bara favoritfamiljen kan komma allihop
Att vi träffades delvis för att N har fyllt år spelade tydligen inte så stor roll, man kan ju tycka att vi bör kunna komma då i alla fall.
Körde precis bort sambon, N och E dit eftersom jag behöver ha bilen hemma. Han sa att jag kan väl komma sen när jag lämnat A vid 16 och fika. Men nej glöm det känner inte det minsta för det efter hur man alltid bli behandlad där. Stå här hemma först och fixa mat till oss mig och A för att de inte känner för att rucka lite på planerna, och sen dit en runda bara för att vara trevlig, nej tack!
Visst jag kanske inte beter mig bättre själv, men detta är inte första gången nåt liknande händer, det är såhär jämt!
Så nu har jag avreagerat mig lite
Tur att vår familj inte är ensamma om att inte vara vatten värda, det är likadant med andra sonens familj. Är bara äldsta sonens familj som är något värd, kanske beror på att hans fru har nåt gemensamt med svärmor, nämligen sitta och gnälla på hur folk är och beter sig, skitsnack är det enda de sysslar med när de träffas och ingen får avvika från det normala. Nej det klarar jag mig nog utan.
Ska njuta här hemma alldeles själv en stund sen istället tror jag