Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-01-07 21:46:40 följande:
    Ta absolut 6-8 år, 3-5 år satt för tight på Ella i höstas
    Då får det bli 6-8 år, som sagt så har ju Meja 3-5 år på sin katt mössa och den passar perfekt. Jobbigt när dom ska krångla med storlekarna sådär, dom var väl bra som dom var när dom kom första gången?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • ängeln83

Hej flickor.

Ännu en dag i soffan Börjar bli less på detta nu. Som tur är så är ialla fall sambon hemma och kan ta hand om mej och barnen

Trillade just dit hos Annacill, det blev tåg linne till Liam och colibri linne till Meja, fast nu funderar jag på om kanske 86/92 blir för stort till sommaren?

• ängeln83

Hej hej flickor.

Skuttar in och säger att jag lever, heeeeerregud alltså vilka veckor detta varit, som en enda dimma typ.
    Vad ni än gör, gå inte och få körtelfeber på "äldre" dagar, såhär dålig har jag aldrig varit, 39 graders feber i 12 dagar, men värst har nog varit halsen, åkte på en otäck virus infektion i halsen som jag fick antibiotika av som i sin tur förstörde magen totalt. Har bara kunnat peta i mej vatten och fil = 5 kg, och jag behövde verkligen inte gå ner i vikt, vågen stod på 42,9 kg igår , känner mej som ett äckligt skelett typ. Men hur som så känner jag mej piggare nu, halsen börjar ordna upp sej och idag har jag lyckats peta i mej lite mat.

Nuuuu behöver jag lite shopping minsann

• ängeln83
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-18 20:29:04 följande:
    Tack tack!! tror jag får vänta med vinteroverall..... men det är lockande att handla nu på rea

Ni som har barn som är 15 månader, om det finns några här, vad har era barn för stl?
    Min dotter är 15 månader och 3 dagar och hon har storlek 80.
  • ängeln83
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-18 20:50:00 följande:
    OJ! då är min bebis en bamse Förvånad
    solouniko skrev 2011-01-18 20:46:46 följande:
    Milla hade 80/86 när hon var ett och ett halvt. Hon blir 2 i mars och har 86 på sin Molo overall i år och den finns det ännu att växa i. Till nästa vinter tänker jag att 98 borde bli bra på henne, men det beror ju också på märke såklart. Jag hade tagit 86 eller 92 max, absolut inte 98 Om hon nu inte är jäättestor såklart
    Ja, 92 känns rimligt faktiskt. I värsta fall får man sälja det igen.
    He he Hur stor är din nu?
    Meja ligger lite under på vikten och på normal kurvan på längden.
  • ängeln83
    1 och 1 är 3 skrev 2011-01-18 21:11:47 följande:
    Jag kollade bvc boken nu... när T va 15 månader va hon 78 lång och 11,5 kg tung... strl 80 i molos overall...
    Lika lång som Meja då fast hon väger bara 9,5 kg
  • ängeln83

Hej hopp flickor.

Här verkar det lugnt.
    Äntligen är allt som det ska igen, jag är pigg och sambon jobbar
    Halsen bråkar fortfarande lite men nu kan jag ialla fall äta Nu är det projekt försöka gå upp mina förlorade kilon.

Idag blev det äntligen lite shopping, första Molo nyheterna för min del, bättre sent än aldrig Det blev colibri och girly rainbow klänning till Meja.  Hade tänkt beställa några linnen till Liam också men det känns lite skumt när det fortfarande är vinter, och jag som tröttnar så fort lär ju sälja dom innan sommaren om dom ska hänga i garderoben och vänta

• ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:01:25 följande:
    God eftermiddag!

Idag var vi en sväng till Ikea för att shoppa lite till Leas rum. Tyvärr fanns inte hälften av sakerna så det får bli en tur till senare. OT-shoppade lite på Lindex också.  Skulle ha lite fina velourbyxor men utbudet på det Lindex var lite trist så jag shoppade leggings i storlek 86 i stället Tyckte de såg så små ut och de fanns i finare färger än på babysidan. Mätte dem nu här hemma mot Villervallas i 68 och de skiljer ju på längden men annars ser de lika breda ut i midjan. Jag får vika lite ett tag.  Köpte fina zip-tröjan med stars på också

Nu blir det Panodil för att bli av med spänningshuvudvärken. Urk!

Hej hej

Trist med Ikea, vi brukar ha samma otur, hälften av sakerna brukar vara slut, så nu är jag super noga med att kolla lagersaldo på nätet innan vi åker

Men OJ...snacka om små Då kan jag nog med andra ord börja shoppa leggings åt Meja på flick nu då Har rensat bland leggings och nu har hon typ 2 par kvar, paniiiiiik, leggings är ju det vi använder mest.
  • ängeln83
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:07:24 följande:
    lindex 86 leggings har molly haft sedan i sommras, tycker de är ganska små faktiskt, iofs kan hon fortfarande ha dem
    Ha ha, ojdå...att jag inte ens tänkt på att kolla? Leggings på baby avdelningen är ju oftast ganska kasst utbud.
    Tänkte lägga en order på nätet nu, tror du 86 räcker eller ska man kanske gå upp till 92? Meja är 78 cm och väger 9,5 kg.
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2011-01-20 16:09:31 följande:
    Skönt att du är piggare nu! Fin shopping!
    Ja ääääntligen, hade verkligen inte pallat vara sjuk längre.

Hade egentligen bara tänkt köpa colibri klänningen med girly rainbow klänningen hängde med i bara farten, tröttnar nog aldrig på dom ränderna
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17