• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-11-28 19:07:10 följande:
    ja det är ju sant. Men vinterskorna känns surt. Går ju inte riktigt att sälja begagnat.
    Ja man kanske inte får så där jättebra betalt just nu för dem, men nästa vinter kan du säkert få lite bättre för dem.
  • jompa
    ChokladMoshin skrev 2010-11-30 21:21:30 följande:
    Skönt att du känner att ni får hjälp i alla fall. håller tummarna.
    Själv ska jag till sjukhuset på fredag för att göra den 3:e hörselscreeningen på Mini, hoppas det blir godkänt nu. Vill inte oroa mig mer nu.
    Måste bara få säga att din lilla är ju hur underbar som helst, har titta in i biltråden och hon är ju så söt.
  • jompa
    ChokladMoshin skrev 2010-12-03 19:28:01 följande:
    Ja, känns som högsommar
    Ja men Bubblis behöver väl också kläder Eller behöver och behöver, men ja du vet
    Håller tummarna att allt ditt finns. Mitt är redan skickat
    Ok, ja det är kanske roligare att veta om man shoppar till tjej eller kille, finns ju så mycket fint till tjej både Molo & Katvig. = DYRT
    Jag tror du får en tös
    Vet att jag sagt det förr men säger det igen, hon är så fin din lilla tjej, blir så glad när jag ser henne hon ser så nöjd ut
  • jompa

Go kväll i tråden
    Ni som handlar även annat än danska kläder Obestämd om vi nu ska nämna det här hur tycker ni att kvaliten är på tex HM och Lindex? Beror det på vad ni köpt eller tycker ni det ungefär är lika rakt över)?
    Jag vet inte om jag har otur eller gör något fel när jag tvättar men de plagg vi köpt från nån av dessa ställen har en tendens att vrida sig eller dra upp trådar och tappa formen så fort man tvättat dem en gång. Lite bättre när det gäller byxor tycker jag.

Börjar tröttna på detta men skulle vilja kunna köpa några enkla basplagg då och då hos dessa kedjor då priset faktiskt är bra, men om man bara kan använda dem en gång så blir det ju dyrt i längden.

• jompa
    Smultronhjärta skrev 2010-12-05 20:18:05 följande:
    God kväll!

Jag har ett litet dilemma..jag har ett regnbågeset med jacka+byxa och en regnbågeoverall- det känns lite overkill Ni med barn runt 4 vad använder ni mest? Max har två overaller redan på dagis men hemma vet jag inte vilket som är att föredraDrömmer
    Vi har bara jacka/ byxa, mina barn vägrar overall och jag tycker det är mest praktiskt med jacka/byxa.
  • jompa
    Preggi skrev 2010-12-05 20:37:49 följande:
    Jag köper inte så mkt på Lindex och HM men jag tycker att vissa av de plagg vi har därifrån har bra kvalitet. PÅ HM köper jag enfärgade leggings och t shirts som är bra och väldigt billiga.
    Lindex har jag nog bara köpt velour på och den är helt ok med tycker jag...
    Gillar oxå de enfärgade leggingsen från HM men annat funkar inte, men var köper du vanliga tröjor till dina tjejer? Är det mest de danska märkerna, och har du mycket tunikor till dem och i såna fall från var? Min tjej vill inte ha annat just nu är mysbyssor som hon säger om leggings. Men att ha en vanlig tröja till tycker jag inte är så snyggt, vill att de ska gå ner över rumpan i alla fall
  • jompa
    Preggi skrev 2010-12-05 20:48:15 följande:
    Till M har jag en del velourtunikor från Lindex men de är från förra året. Håller med om att barnet ser mer klätt ut när det går ner över rumpan. Bara leggings och tröja blir lite pyjamas tycker jag. På M får jag sätta på en kjol över då ser det ju ok ut. Men P vägrar, hon vill bara att det ska vara skönt just nu.
    Molos knapptröjor använder vi med till leggings. Vad skönt det var när barnen inte hade någon egen vilja...
    Ja sonen är ofta inga problem att få på det jag vill men dottern, oj oj vilken vilja.
    Jag ska se om det finns några knappisar jag kan tänka mig, kanske finns nån fin på rea. Annars så får jag försöka överleva gnället till våren för då kommer det väl mer klänningar och tunikor till affärerna.
  • jompa
    Buttelina skrev 2010-12-05 20:51:25 följande:
    ja det tycker i och för sig jag med till 95% blir det tröja/leggings nu.. hade en kjol på bella i fredags och hon tyckte det var superkrångligt när termosarna skulle på.
    Kan förstå lite att det blir knöligt, men tunikor är ju inte så jättelånga så det funkar kanon men det gäller ju att hitta några fina oxå Det är där jag har mitt problem.
  • jompa
    Buttelina skrev 2010-12-05 20:59:23 följande:
    jag har ett par från lindex. kortärmade som jag har till leggings. sen har fix bättre kvalitet.. är det enfärgade du söker? be mysungar sy upp?
    Köpte två st på Lindex för nån vecka sen och nu har den ena av dem släppt i sömmen.
    Enfärgat är inte så viktigt då de flesta leggingsen är enfärgade. Vill ha fina enkla utan massa krås,volanger eller den hemska katten på ( Hello Kitty)
  • jompa
    Buttelina skrev 2010-12-05 21:17:06 följande:
    hehe inte jag heller förrän en viss liten dam här hemma började önska sig just kitty Drömmer
    känner igen det där men kläderna med katten på köper jag inte, däremot kan hon få något spel eller en ritbok så stillar det värsta suget
    Pepper79 skrev 2010-12-05 21:16:02 följande:
    den där katten dyker ju upp överalltKräks vill inte heller ha den på kläderna
    Nä fy och vart man än vänder sig på HM och nu även Lindex så dyker den upp.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17