• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Smultronhjärta
    LJ2 skrev 2010-04-18 19:54:07 följande:
    oki.. hjälp.. förslag på möhippa ? vad kan man hitta på för bus?
    Sy en egen klänning i lakanstyg och måla som pusselbitar här och var märkta med siffror. Sen får bruden sälja/gå runt med en väska med lappar till killar och de får då själva klippa ut den bit som lappen visar. Detta passar perfekt vid utgång på ett dansställe etc
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-04-18 20:45:32 följande:
    Hej hej, vad händer här?
    Hej hej!
    Verkar vara möhippa på gång.

Vi valde att fega ur och gifta oss hemligt. Delvis för att slippa sånt.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • LJ2
    stökmamma skrev 2010-04-18 20:38:24 följande:
    på en va vi ute och red islänning, sen hem till en sommarstuga och bada tunna och ut och åt syrran fick åka turbåt( i sthlm) till norrtälje och där blåsa glas sen blev det mat hos en tjej
    mysigt o ut o rida!!
    tyvärr kan vi inte göra det då en av tjejerna e ganska så gravid bf 3 juni !
    låter som en toppenmysig dag!!!!
    1 och 1 är 3 skrev 2010-04-18 20:40:47 följande:
    Gokväll! Kastar mej in i diskussionen Vi hade möhippa/svensexa för Vs bror med fru för ett par år sedan. Vi kidnappade henne hemma med hjälp av hennes mamma, sen picknick i gröngräset där hon fick öppna en massa 50 krs paket. Alla skulle köpa någon som kunde förknippas ihop med dej och bruden. Lite rolig grej. sen skulle hon även avbilda sin blivande man i lera som vi sen brände. Sen hade vi skattjakt på tropikariet, åkte till Tylö och bastade, badade i flera timmar och bara hade de gott. När kvällen kom var de bowling och tacobuffe för att sen avsluta med en hemlig taxi resa till slutdestinationen. Väl ur taxin fick blivande bruden med förbundna ögon klämma på ALLA grabbars rumpa för att hitta sin man. Sen va hade vi fest tillsammans långt ut på småtimmarna. Mycke trevligt och inte alls så förnedrande som de kan vara. Det är en av anledningarna till att vi gifte oss i smyg, för att slippa de
    lite småpaket e inte fel.. =)) kan nog va kul för henne med!! fast.. vi skulle nog va mer åt det fräcka hållet med våra paket

oj va roliga tips!!!
    vi vet när, men inte helt hundra på exakt vad..
    mat e ju självklart, lite kul.. o sen nåt mer  =)

jag e med sån.. skulle kunna gifta mig på en utlandssem.. i sandstranden i en enkel klänning =)
    o be nån filma.. ta med hem, o sen bara bjuda på en större fest, där man spelar upp videon
    *fast typ alla säger att man ska ha kyrka ju... *
    men nu ska ju inte jag gifta mig har jag sagt
    * 3 underbara busfrön *
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-04-18 20:55:22 följande:
    Hej hej!Verkar vara möhippa på gång. Vi valde att fega ur och gifta oss hemligt. Delvis för att slippa sånt.
    Ja, jag är ju inte ens gift
    Mamma till Nora, August och Ella
  • LJ2
    Smultronhjärta skrev 2010-04-18 20:51:36 följande:
    Sy en egen klänning i lakanstyg och måla som pusselbitar här och var märkta med siffror. Sen får bruden sälja/gå runt med en väska med lappar till killar och de får då själva klippa ut den bit som lappen visar. Detta passar perfekt vid utgång på ett dansställe etc
    hahaha... !!!!
    ja, utgång senare på kvällen blir det nog..!!
    lillronya skrev 2010-04-18 20:55:22 följande:
    Hej hej! Verkar vara möhippa på gång. Vi valde att fega ur och gifta oss hemligt. Delvis för att slippa sånt.
    japp.. vi håller på o fixar det för vår "mokkika"
    vi vet när, o ungefär vad vi ska göra.. bara det sista lilla som fattas..
    o vad har man tråden till  om man inte får va ot o be om hjälp hos alla proffs på allt?
    * 3 underbara busfrön *
  • lillronya
    LJ2 skrev 2010-04-18 20:55:39 följande:
    mysigt o ut o rida!! tyvärr kan vi inte göra det då en av tjejerna e ganska så gravid bf 3 juni ! låter som en toppenmysig dag!!!! lite småpaket e inte fel.. =)) kan nog va kul för henne med!! fast.. vi skulle nog va mer åt det fräcka hållet med våra paket oj va roliga tips!!! vi vet när, men inte helt hundra på exakt vad.. mat e ju självklart, lite kul.. o sen nåt mer  =) jag e med sån.. skulle kunna gifta mig på en utlandssem.. i sandstranden i en enkel klänning =) o be nån filma.. ta med hem, o sen bara bjuda på en större fest, där man spelar upp videon *fast typ alla säger att man ska ha kyrka ju... *men nu ska ju inte jag gifta mig har jag sagt
    Vi bjöd till barndop och gifte oss framför en häpen släkt i kyrkan. Väldigt roligt.
  • JsN

Vi har alltid avslutat med middag hemma hos någon, dels för att hålla kostnaderna nere, dels för att det är ju vännerna bruden vill umgås med, inte en massa främlingar på danshak.

Vi har ofta planerat för möjlighet att delta del av dag och försökt ha en aktivitet för bruden och en gruppaktivitet, samt att vi alltid förutom drycken har planerat in matpauser med jämna intervall så att ingen blivit sur och kinkig av lågt blodsocker.

Bra aktiviteter:
    Islandshäst
    lerduveskytte
    spela in skiva
    bada tunna
    smink + fotografering
    Brandstegbil (OK, bruden hade höjdskräck, därav utmaningen)
    Kallbadhus

Sen har vi brukat ha någon form av frågesport om/för bruden. (för mig hade mina vänner slagit sina huvuden ihop och försökt komma på alla som jag hade haft ihop det med, de lyckades nästan...)

• LJ2
    Busbellan skrev 2010-04-18 20:57:33 följande:
    inte jag heller!!

haha.. har hus, bil, barn, ring på fingret o ja.. hmm.. o så lån o massa papper då ihop..
    men gift?? nänänä...
    * 3 underbara busfrön *
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-04-18 20:57:33 följande:
    Se där ja. Dags att ordna det eller?
    LJ2 skrev 2010-04-18 20:58:07 följande:
    hahaha... !!!! ja, utgång senare på kvällen blir det nog..!! japp.. vi håller på o fixar det för vår "mokkika" vi vet när, o ungefär vad vi ska göra.. bara det sista lilla som fattas.. o vad har man tråden till  om man inte får va ot o be om hjälp hos alla proffs på allt?
    Ja här får man råd om allt. Jättebra!!
  • AochJsMamma
    hzl skrev 2010-04-18 20:44:04 följande:
    Fick du ingen möhippa alls då?! Jag kommer aldrig bli gift så jag behöver ju inte oroa mig..
    samma här känns det som..

Godkväll i tråden!!

Idag har vi varit o köpt en till garderob till Alexanders rum, så nu kan jag shoppa mer med gott samvete, nu får det ju plats!!
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17