Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-11-15 21:31:08 följande:
    Ronya:
    Härliga bilder, snacka om att hon ser arg ut

Tur att jag inte köpte hem den där tunikan i 110/116 hade ju tagit evigheter innan den hade passat, 98/104 ser ju inte ut att vara liten i storlek precis, räcker nog ett tag. Men säg till om du tröttnar på den
    Tack!
    Ja lite va?

Nä den tunikan var ju inte alls liten i stl.
    Fast den större ut på bilden än vad den är.
    solouniko skrev 2010-11-15 21:32:22 följande:
    Ja fast det var ju inte alls så farligt Dom var bara supergoa båda två, älskar dialekten Låter såå himla gulligt på små barn! De var så söta när de kom in och väckte mig på mogonen och ville visa sin hamster
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2010-11-16 10:54:42 följande:
    Ja grymt äckligt!! Hade det varit en liten skogsmus så fine, men en råtta, nä fy bövelen
    Duntoffla skrev 2010-11-16 10:18:08 följande:
    Vår kissemiss hade inte skött sitt jobb så vi hade en rätt söt liten mus under kylskåpet för någon månad sen. Sambon köpte råttfällor på Jula eller Biltema. Dagen efter var musen i mushimlen Köp en eller flera såna och sätt ut. Du kan ju be någon granne "tömma" dem sen
    Vi har haft 3 fällor ute i flera dagar, varenda morgon är fällan tömd på maten men den har inte löst ut, köpte en fälla som är som en bur, å samma där, dom tar maten men kommer ur fällan

Råttgift har vi haft ute sen fredags och han äter allt varje natt, men dör gör han INTE!!

Anticimex kommer hit på Torsdag, men det känns lääänge tills dess, jag vill inte campa med råttorna.. *ryser*

Nä, lägenhet i stan känns som ett bra alternativ just nu!!
    Anticimex säger att man ska ladda fällorna med JAPP. Det är så kladdigt så de får inte av det utan att fastna.
  • lillronya

Hej i tråden!
    Här verkar det lugnt.

Sitter och fnular på vad det finns för fina katvigränder, men har för dålig koll.
    Saknar rosa/gul iaf...

• lillronya
    SmillaMilla skrev 2010-11-16 18:41:37 följande:
    Hej tjejer!!

Är nu hemma efter göteborgs resan. Köpte nintendo wii så ja vi spelar en hel del

Men åhhh vad jag är nöjd med vad busbellan köpte åt mig. Har nu tittat på bilderna mååååånga gånger Är man galen?
    Hej!

Inte alls galen!
    Jag har inte lagt undan kläderna här ännu. Ser så fint ut när de ligger där i en hög.
  • lillronya
    Ocikatten skrev 2010-11-16 19:07:55 följande:
    Jag kikar i garderoben med jämna mellanrum!
    Och är sjuuuukt nöjd med kombon robotar/stjärnärmar till Lindex stjärnjeans!!!!

Stormis: Hjärtligt tack för den underbara posten idag!! Hjärta
    Låter supersnyggt!
  • lillronya
    barbamor skrev 2010-11-16 20:19:31 följande:
    Tack! Det  fanns i 122, så det låter bra. Men vill man ha overall till en kille som fyller sex eller klarar man sig med två-delat? Ser det barnsligt ut med overall. Det är så jag tänker...
    Jag tycker det är superbra med overall även till en sexåring.
    Däremot vill jag gärna ha tvådelat också till mina när de är i skolan. De måste ta på ytterkläderna för att gå till middagen och har man då overall är det lätt att strunta i det.
    Men all tid som inte är skoltid kör vi overall.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2010-11-16 20:34:28 följande:
    Godkväll flickor.

Här somnade båda barnen för 1 timma sen, skööööööönt.
    Sitter här och funderar på julklappar, börjar bli dags att börja nu, vad sjutton köper man till en 3½ åring som har det mesta?
    Beställde lite filmer tidigare idag, nya Blixten Filmen, Hello Kitty, Chuggington och Händige Manny.
    Gokväll!

Kl 16 började E tjata om att få gå och lägga sej.
    Kunde hålla honom vaken till 17.45.
    Han är sååå kvällstrött.
    Värre med fröken duracell....
    Fast idag somnade hon iaf 20.30

Filmer funkar väl alltid bra?
    E vill ha en film som heter Katten i hatten.
  • lillronya
    ängeln83 skrev 2010-11-16 21:10:50 följande:
    Godkväll

Ha ha, fröken Duracell, låter ungefär som Liam när han bestämt sej för att inte sova. Idag ville jag verkligen få honom i tid i säng så jag sa att han fick vara vaken själv om han inte ville sova, då somnade han bums

Ja fast man kan ju inte bara köpa filmer ju
    Ja hon är verkligen som en duracellkanin jämt.

Nä inte bara filmer, kanske.
    Här ska småttarna få leksaker i julklapp.
    Nu när de fick ett rum att ha sina saker i så upptäckte jag att de faktiskt inte har så mycket.
    Tog bort alla bebisgrejor med, så det blev väldigt tomt.

Tar emot alla tips på vad de kan tänkas "behöva"
  • lillronya
    Smultronhjärta skrev 2010-11-16 21:21:26 följande:
    Jag säger spel..jag har precis upptäckt hur många vettiga bordsspel det finns till lägre åldrar. Sen är det roligt att spela tillsammans också
    Ja det var ett bra tips!

Vi var på en ny öppen förskola idag och där fanns flera spel som E tyckte var roliga att spela.
    Får väl bara bli bättre på att ta hand om spelen. Finns inte mycket kvar av de vi haft genom åren.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17