• MammaT

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

det var ett tag sedan jag la in bilder men var tvungen att lägga in en bild på tjejen i rådjursklänningen, jag som bara gillade molo ibörjan har börjat smågilla småfolk med

• MammaT
    lillronya skrev 2010-10-01 20:17:40 följande:
    Superfin tös i superfina kläder!
    tack, sitter precis och tittar på dina inköp så mycket snyggt och va stor hunden har blivit tyckte det var nyligen du la ut en bild på en liten hundvalp
  • MammaT
    lillronya skrev 2010-10-01 20:34:07 följande:
    Tack!
    Ja han har växt en hel massa.
    Fyller sex månader på torsdag, när Anjelin fyller FEM år. Var tar tiden vägen? Och Nikita fyller TIO på onsdag....
    ja dom börjar bli stora
  • MammaT

så härligt att se barnen i första danskplaggen här var kaninerna i strl 56 suit första plagget

• MammaT

va härligt med en massa nya bebisar på g i tråden hoppas det smittar av sig

• MammaT
    Buttelina skrev 2010-10-03 15:32:37 följande:
    i en vintersko? känga? ja det är för lite
    nej säg inte så jag köpte nya goretex kängor igår med bara 1 cm och hon i affären sa att det borde räcka
  • MammaT
    THEA och Grodan skrev 2010-10-03 16:55:47 följande:
    Tror att det skall vara 1,5 -2,5com längre på vinterkängor och 1-1,5 å¨sommarskor, men jag kan ha fel
    Buttelina skrev 2010-10-03 17:00:24 följande:
    www.kavat.com/swe/handboken.htm

nä en sko är 5mm längre än foten är dom för små..

så då får din dotters fot bara växa max 5mm gram till typ mars kan bli tufft
    tack då kanske jag ska se om jag kan byta till en storlek större
  • MammaT
    THEA och Grodan skrev 2010-10-03 17:04:22 följande:
    tilde98
    dig har jag nog köpt en rånarluva av
  • MammaT
    THEA och Grodan skrev 2010-10-03 17:16:52 följande:
    Jasså? Det var ett tag sedan väl
    jo det har gått ett bra tag
  • MammaT
    THEA och Grodan skrev 2010-10-03 17:34:27 följande:
    Tror att det är samma som gäller för höstskor som vinterskor, men 1cm kan ju räcka om inte foten nu växer med ett ryck under jusst hösten. Min dotters fötter samt kropp har ju vuxit under mitten av Maj- mitten av Juli sedan hon var 3 vilket ju alltid resulterat i 2 uppsättningar sommarkläder varje år samt skor
    då kanske vi klarar oss också för att jag är säker på att min tjejs fötter var runt 11cm när jag köpte molo skorna och nu är de 12,6 då kanske de inte växer så mycket till så att jag klarar mig med vinterskorna, fast jag såg på kvittot att det var 30 dagars retur så har jag tur kanske det finns en storlek större
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17