Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God morgon!

Varför kan inte barn sova länge de dagar man själv skulle behöva det?

• Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-07-30 08:34:16 följande:
    God morgon!

Ja eller varför kan det inte vara tvärtom..De gångerna de verkar kunna sova hur länge som helst så kan man inte själv göra det av någon anledningDrömmer
    FL Lisa skrev 2010-07-29 22:35:40 följande:
    åh kikar in här och ser att det visst finns en nanookanvändare här. Så jag flikar in med en fråga trots att det inte är det minsta dansk

Vet du hur deras skalkläder är i  storlek? Klickade just hem ett par skalbyxor från oki-doki men blev såklart orolig för att dom ska vara typ jättestora eller jättesmå i storlek.
    Jag tycker att de är stora,vi har provat i ett par omgångar och de har alla ggr varit tokstora
    Ja precis. Ibland när N tar sovmorgon är jag uppe och skuttar med tuppen.'
    Eddiebaby skrev 2010-07-30 08:42:37 följande:
    Morgon i tråden! Ser att det pratas Nanook....någon som har erfarenhet av deras "Trapperpants"? Tänker mest på hur de är i stl? Sonen har 116 i övrigt så 110/116 känns lite på gränsen men å andra sidan 122/128 tokstort?!
    Morrn morrn!

har inte erfarenhet av just dem men av Nanooks andra kläder och som Smultron säger är de generellt stora i storlek. Har jacka, overall, fleece och skalkläder
  • Duntoffla
    maugu skrev 2010-07-31 09:24:42 följande:
    Tack!Hinner inte hänga härinne så mycket..Men-kollar BT och håller med-vad barnen växer och vissa känns ju nästan som ens egna när man följt dem från nyfödd och uppåt..
    Snart är det väl dags för dig?
    Jag är sällan här heller numera.

Japp, BF är om 6 dagar så jag hoppas att det blir snart. Gärna innan
  • Duntoffla
    maugu skrev 2010-07-31 09:28:25 följande:
    Då ska jag hålla tummarna.Följer din blogg så jag lär hålla mig uppdaterad
    Ha en bra dag-nu måste vi ut innan mina apor gör oss galna
    Tack detsamma!
  • Duntoffla
    jompa skrev 2010-07-31 09:36:24 följande:
    God morgon.

Dunis, förstår du att snart är tvåbarnsmorsa Spännande och se vad ni får för något, jag tror ni får en kille men jag brukar alltid ha fel så det blir säkert en tjej
    God morgon!

Det var inte igår. Ja du, jag tror att det kommer dröja innan jag fattar det. Nu med en skittrotsig Noel så undrar man ju vad man gett sig in på

Vi tror också att det blir en kille. Skulle bli väldigt förvånad om det kom ut en tjej faktiskt.

Shoppar du något?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2010-07-31 09:49:26 följande:
    Shoppar nästan inget än, väntar lite på Katvig, Mat och NS.
    Åhh så ni har oxå en lite trotsig treåring hemma, vi har en liten minidjävul här hemma som går långa hårda promenader på nerverna. Håller på att bli galen i bland då inge man säger eller gör hjälper. Har många gånger funderat p åatt säga upp mig som mamma, men så ser man dem när de ligger i sin säng och sover och då smälter man igen
    Ja, det är ju tur att de är så söta när de sover Noel är så jobbig och kaxig. Sen har ju Andreas börjat jobba igen och Noel ska vara hemma nästa vecka också. Kombon trotsig 3-åring med mig som höggravid är inte så lyckad.

När kommer Katvig ut? Har Småfolks höst kommit redan? *noll koll*
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2010-07-31 10:12:16 följande:
    God morgon!!
    Lite segt här efter utekväll igår, men det börjar rätta till sig
    Man är nog för gammal för att vara ute till halv 3
    Morrn morrn!

Ja, man får sota för sånt där numera. Det var inte som när man var yngre direkt när man klarade en hel del alkohol och få timmars sömn
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17