Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2011-03-23 09:49:01 följande:
    SmillaMilla skrev 2011-03-23 09:30:51 följande:
    OT!!!

Men de här ursnygga plastmattorna med stjärnor på. Vad heter de? Finns var? 
    Pappelina!? Vet inte var man köper dom till bäst pris dock...
    ängeln83 skrev 2011-03-23 09:52:09 följande:
    Pappelina
    Finn väl lite överallt, bl.a här:
    www.designonline.se/Products/sek1/Scandinavia...
    Vi köpte dock våra i en lokal inredningsbutik.
    TACK!!!

Skriver ner på min måste ha lista Hmmm den börjar bli lång nu.
  • SmillaMilla
    Lilla Ego 07 skrev 2011-03-23 12:41:16 följande:
    Nu har jag varit där. Det fanns en liten skrutt på 3,2 centimeter där inne Glad

Sen så skulle vi boka upp det riktiga ultraljudet samt vanlig barnmorske tid. Hon började föreslå slutet på maj och då sa jag direkt att det blir nog svårt det för då ska jag antagligen på salg Tyst Hon skrattade och gav mig tiden 18 maj nu för det stora ultraljudet. Så nu jävlar får salgen inte börja just den dagen!
    Åhhh grattis!!!
  • SmillaMilla
    Lilla Ego 07 skrev 2011-03-23 13:11:56 följande:
    Tack ska ni ha!

Känns helt underbart att få uppleva det hela igen faktisktGlad

Det värsta är väl att jag är en sån som inte kan få stopp på mig så snart sitter jag väl där med hela familjen och är med i familjen annorlunda Flört 

Vi får väl se hur det går dock. Kroppen känns ju redan sliten även fast det är tidigt. Iofs så är det tredje graviditeten på mindre än 5 år så det är ju inte så konstigt.

Hoppas på att tiden fram till sommaren går fort iaf så man snart får gå på UL igen!

Man glömmer så lätt. Jag har ju haft hemska graviditeter, men nu sitter vi ändå här och planerar en till
  • SmillaMilla

Hej hej

Kom hem från akuten precis. Fanns massa kul i lådan, det behövdes verkligen. Åhhh vad ag är nöjd med småfolksklänningen. Åhhh nu vill ag ha mer småfolk. Sååå fint! 

• SmillaMilla

Småfolks fråga.

Vill gärna ha en lila tröja med häästar. Hittar bara i stl 98/104. Kan det gå till svea på 100 lång. Klänningen i stl 110/116 var ca 5 cm för lång i armarna.  

• SmillaMilla
    Helle skrev 2011-03-24 11:22:00 följande:
    Hej hej  Det tror jag. G har den storleken och han är ganska exakt 100 cm. Han är ju också lite "biffig" och drar kläderna på flera håll Det är inte supermycket växtmån men den räcker ett tag till. Vi har ju dock inte hästarna för det fall att det skiljer mellan mönstren.  
    Aha, 
    hittar ju den bara på llm o då finns den bara i 98/104. elefanterna finns i större. Så kanske skall ta den istället. Fin och kanske mer praktisk.
  • SmillaMilla
    Ocikatten skrev 2011-03-24 11:35:48 följande:
    Det är supersvårt med Småfolk tycker jag, en tröja i 98/104 slutar på halva magen på Henric som är 98 cm, medan en annan i 98/104 sitter kanon. Så det är svårt att råda dig, har inte heller provat lila hästar.
    Äh då satsar jag på elefanterna i stället. De var ju också söta! Tack!
  • SmillaMilla
    Helle skrev 2011-03-24 11:43:03 följande:
    Alltså jag tror att 110/116 kommer att bli för stor till Svea. Klänningen som du köpte upplever jag som lite mindre i storlek, i a f när lilla kusinen provade den.
    110/116 har jag i flera tröjor till Philip som är 120 lång och de sitter fortfarande bra (han är dock av den smalare sorten.

smatting.blogspot.com/2011/02/dagens-14-smafo... Här har G 98/104 och P 110/116 (just kossorna var lite kortare i ärmen) och dessa är ju från samma kollektion som de du kikar på.

smatting.blogspot.com/2011/03/dagens-16-blomm... Här har Alva 110/116 och hon är ca 118-120 lång
    Åhhhhh vad du gör det svårt för mig!

Svea har en småfolströja i 110/116, äldre kollektion. Som sitter superbra.  
  • SmillaMilla
    Helle skrev 2011-03-24 13:11:04 följande:
    Vad fin hon blev i klänningen Solig
    Det är svårt det där med storlek, för mycket hänger ju på hur man vill att den ska sitta. 110/116 fungerar säkert men den blir nog lite stor. Du kan inte be om mått på just den tröjan du önskar och mäta mot nåt? Spontant skulle jag säga 98/104 men vill ju inte "lura" dig för det fall att den skulle vara för liten när den kommer. Obestämd
    ha ha du lurar mig inte! Frågade om råd ju Kanske skall ta 98/104 då. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17