Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-01-21 20:30:08 följande:
    Hoppsan!
    Jag sitter och klurar över om jag ska lägga en beställning på LLM eller inte 
    Busbellan skrev 2011-01-21 20:24:52 följande:
    Jag var nog mest nyfiken på om alsing är lika smart som han verkar på "vinn adams pengar" varje morgon
     Fin shopping! Ja, han verkar ju grymt allmänbildad i alla fall då.  Kul att man kan hitta nya kombos i sin "egen" garderob.

Klurar lite på Corvette-skorna. Mätte Noels fötter och får dem bara till 16 cm vilket känns konstigt. Då borde jag ha strl 27 enligt LLM´s hemsida om han ska ha dem nu men då enligt dig 26. Så frågan är vad tar man? han ska ju inte ha dem än på ett tag. Undrar om 28 eller 29 blir helt fel? 
    alex fot är 18,1 cm och han har strl 30 och dom är stora (enligt mått 1.3 större än foten) dom kommer räcka heeeela våren o sommaren!! så nä det kommer bli fööör stort med strl 29 i alla fall.

är hans fot 16 cm kan du ju inte ha 29 galenpanna den är ju 2.7cm större än hans fot. tror säääkert 27an räcker.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    h80 skrev 2011-01-21 22:11:40 följande:
    tror ni kik kids klänning (den smala med volang vid axlarna) i storlek 98 passar till en på 100cm o 14kg?
    nää för kort i armarna
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2011-01-22 11:18:23 följande:
    Hämtade upp det jag beställt från b&r

Colibriklänning, colibrileggings, colibrimössa och neonrosa/vita leggings och så lite smått från rean, katvig halskragar och ett par trosor.
    Beställde hem fina jackan som du har medDrömmer Den var ju redan slut i Bus storlek  
    oj fin shopping!! var den redan slut förstår det i och för sig så fin som den är <3
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-01-22 11:25:49 följande:

God morgon tjejer!

Sitter här och försöker shoppa skorna till Noel på LLM. Mätte nu hans innersula på Kavat och de är 18 cm. Då borde jag enligt LLM köpa 29 men då enligt Butte gå ner en storlek då de inte verkar stämma. Det borde bli  28. Hmm...ska jag våga? 
    jag har strl 30 på lillebror som har en fot som är 18.1 ca. dom är stora på honom. sen får du själv avgöra .-D
  • Buttelina
    Everlonn skrev 2011-01-22 11:54:56 följande:
    Jaaa den är så fin! Maken bara skakade på huvudet Och Micke tycka vaddå? Bus har redan 7 softshells mumlade maken lite menande ja ja..så jag får sälja av ett par
    oj 7 st softshells haha ja då får du nog sälja några ;)
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-01-22 12:13:03 följande:
    De lägre

Butte-jag mätte ju fel igår precis som jag trodde. Innersulan på hans Kavat som sitter precis är 18 cm så då bör samma gälla som för Bia. Hellre för stort än för litet. Kör på  30 till honom också.
    jaha så hans fot är inte 16cm då ja då får du ju ta större
  • Buttelina
    Duntoffla skrev 2011-01-22 12:15:07 följande:
    Hmm...ska man ta 110 eller 116 i MOLO  T-shirt till Noel? Han har ju mellan 104 och 110 nu. Kanske 116 då?
    hur lång är han?

lillebror kan ha 104-116 och han är 105-107cm
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17