Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2011-02-01 23:06:23 följande:
    Angående att vara hemma med barn eller inte.
    Våran kommun har ju sånt vårdnads bidrag, hade varit hemam även utan det med, men i alla fall.
    När min numera mellantjej skulle fylla 1 år så fick vi hem en massa info angående vårdnadsbidraget osv.
    Dom ville avlasta alla förskolor i kommunen och locka med bidraget.
    Så många som 95% av kommunens 1-åringar hade nån form av barnomsogr
    Är det bara jag eller vill man inte vara hemma med sina små?
    Är man ensamstående eller av någon annan anledning måste ha det så ok, bra att det finns. Men annars?
    oj 95% vad trist!!
    jag fattar inte heller. dom är ju små såå kort tid, varför inte ta vara på den tiden? det är ju såå mysigt! jag är "ledig" onsdag-fredag denna veckan och har barnen hemma. jag måste plugga med men det gör jag efter dom somnat och innan dom vaknar. allt för att ha dom hemma och tillbringa tid med dom på dagarna
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    Juni flickan skrev 2011-02-01 23:10:07 följande:
    Jag har dock valt att läsa på distans för att kunna vara hemma med min son längre.
    Trots att jag är ensamstående. Känns bra!
    åh mysigt!! vad bra allternativ!

nää tjejer nu ska jag gosa ner mig i sängen hos mina små hjärtan.

kram på er
  • Buttelina
    sesssan skrev 2011-02-01 23:24:52 följande:
    Jag skulle gärna haft mina barn hemma tills dom blir 2.men det går inte skulle aldrig ha råd tyvärr, 1.5 år är det vi klarar max ekonomiskt..tyvärr..dom flesta jag känner säger samma sakt. tyvärr är det så. Sen går min stora 15 timmar nu..hon blir snart 4 och behöver träffa sina kompisar där..hon vill aldrig vara hemma när jag frågar fast vi kan gå till öppna fsk och så. Hon hade gärna fått vara hemma med oss jämt nu när jag är mamma ledig men är man 4 år så är förskolan roligare.
    nä har man inte råd är det en sak men jag har sett mååånga exempel på mammor som lämnat sina storgråtandes två åringar för att åka till stan med lillasyskonet och fika det är sånna mammor jag inte förstår mig på
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-02-02 18:02:25 följande:
    Smilla:
    Åh vilken fin kombo i BT! Passade ju perfekt ihop
    håller med!! och vad fin din sötis var med och uuunderbar hopping jag är heelt i extas jag med idag för jag lyckades få tag i bondgårdströjan med helprint
  • Buttelina
    lillronya skrev 2011-02-03 09:12:48 följande:
    Kikade in på villervallas nyheter. Åh vad mycket fint där var!
    Vet ni om de där tröjorna kommer i kortärmat sen?
    För visst kommer det väl kortärmade tröjor också?
    Min unge vägrar ju långärmat....
    kortärmat kommer också men inte förrän senare. kommer 3 fina ränder i klänningar med kort ärm med
  • Buttelina
    lillronya skrev 2011-02-03 09:37:54 följande:
    Butte: Vet du vilka som kommer som kortärmade tröjor?
    Det var så många fina, men det är inte lönt att köpa fler med långa ärmar nu ju.
    hmm nä det minns jag inte rikitigt. men de som kommer i klänning brukar komma i tshirt. och det var 3 helt andra multiränder. fina var dom
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2011-02-04 17:26:47 följande:
    jag kan bara bjuda in de på min vännerlista...inboxa mig.

Nu är detta en grupp för oss som brukar köpa MYCKET och därmed har mycket kläder i nyskick/bra skick att sälja och som inte säljer till ockerpriser utan för vad de faktiskt är värda och inte vill ha skambud...sen känner de flesta av oss varandra och vet att vi kan lita på att vi får kläderna vi betalar för, därav blir det begränsningar i vilka som får komma in...för alla andra som köper/säljer lite kan ju göra det i denna gruppen

www.facebook.com/editgroup.php?gid=1650061068...#!/group.php?gid=112801458733594

Om vi släpper in alla som vill i den stängda gruppen så blir det ju ingen skillnad på grupperna så helt onödigt o ha två då...

För er som känner er som att ni passar in i vår stängda grupp så är det bara o inboxa mig...
    jag kommer inte in till gruppen? även om jag kopierar länken.. jag får mail från folk som skriver i den men när jag klickar på länkarna kommer jag bara till fb framsida
  • Buttelina
    LJ2 skrev 2011-02-04 17:55:04 följande:
    jag har den inte ens på min grupper lista nu? o kan inte se inlägg nu? fast de blev rött att nån gjort nåt inlägg där? nu borta?? hmm.. knepigt..
    är det bara jag som tycker det är hel jobbigt med EN grupp till?
    jag köper bara av er "kändisar" och får jag skam bud så säger jag bara fuck off visst är det irriterande och fenomenet startade efter meandi och pop säljsidan kom till. där är det ju ännu mer pinsamt hur det budas skambud.

Bara till att sätta upp regler på vanliga sidan att skambud är förbjudet och den som skambudar blir utkastade. Och vill man undvika att riskera att köpa plagg i dåligt skick så handla bara av dom man känner.
    Jag har några stammisar som handlar av mig. vissa härifrån och andra som inte hänger här vad jag vet
  • Buttelina
    maggan75 skrev 2011-02-04 18:31:04 följande:
    Jag har handlat av dig   och jag tycker det är skönt att veta vilka jaghandlar av  er härinne vet man ju  att kläderna är fina och det känns tryggt
    har du haha kul
    h80 skrev 2011-02-04 18:15:46 följande:
    håller med om att de är jobbigt med många grupper, men man kan ju skippa me&i o pop o villervalla grupperna o lägga allt i danska
    men man måste ju ändå hålla koll i alla dom för att se vad andra säljer så man inte missar nått
    karmasus skrev 2011-02-04 19:07:14 följande:
    Jag håller med. Jag är aktiv i omgångar =) 
    Jag har ett upphåll nu för jag fick så kontiga skambud. Jag la ner "annonserna" direkt.

OCH budgivning med 1 kronas höjning.. bara drygt  haha
    svindrygt
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17