Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hehe, jag måste förresten bara visa er shoppingtokiga det här bra erbjudandet vi såg på Lindex idag! Chans till riktig superdeal alltså!!! 

Tyvärr fattar jag inte hur jag ska förminska den.... 
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-13 16:39:32 följande:
    hahaha skitkul
    Hihi, eller hur!!

Vi gick och fnissade åt det hur länge som helst efteråt. Vi undrade lite om dom själva visste att det blivit fel eller om personalen gick där inne lyckligt ovetandes. Vi funderade lite på att säga till men sen kom vi fram till att nääää, dom kan gott bjuda på dom fnissningarna hos andra som går förbi också  
  • Lalalong
    Buttelina skrev 2011-01-13 16:43:27 följande:
    haha grejen är att säkert 90% av alla inte tänkte på det ens. vilken tabbe haha
    Hahaha, nä förmodligen inte!!! 
    Var tvungen att gå in och kolla på skyltarna där inne och där stod det rätt. Så hur tusan det har kunnat bli fel på bara en skylt är också en gåta
    Det var dagens skratt i alla fall  
  • Lalalong
    Ocikatten skrev 2011-01-13 22:24:46 följande:
    Tackar för tipset idag Lalalong - det blev ett besök på IllerHiller!
    Köpte Molos gröna jacka och svarta termobyxor, Molo långärmad med bliskroten till lillebror, Småfolk kortärmad med grävmaskiner till storebror och en väpnarluva i regnbåge. Allt till 50% - me like!
    Najs!!
    Buttelina skrev 2011-01-13 22:33:49 följande:
    åhh kul <3 var väpnarluvorna med nedsatta nu :-0
     Det glömde jag nog informera om ja... 
    Alla rånarluvor var det 50% på!  
  • Lalalong
    Tibell skrev 2011-01-14 17:45:59 följande:
    Ser att ni pratat colibriklänningen... Och det var precis om den jag hade en fråga :) vilken stl tror ni blir bäst till en lite. Tjej på 8 kg och ca 74 lång? Hon är 14 månader
    Ska hon ha den nu? I så fall 74! 
    Alva är precis lika lång och väger nästan på grammet 8 kg och hon kan absolut inte ha större än 74.  
  • Lalalong

lillronya:
    Oj vilket begär jag fick på bondgårdsleggings nu då...  Fy på dig!  

• Lalalong
    lillronya skrev 2011-01-14 20:58:50 följande:
    Fö´låt
    De verkligen så himla fina! Var inte så förtjust i de innan, men på är de toppen!
    Verkligen super!!!

Visst är det fint till rött?
    Ett par bondgårdsleggings till den röda Kik-kidklänningen är kanske ett måste. Vi har nog bara strumpbyxor till den färgen annars men jag gillar leggings bättre Oskyldig 
  • Lalalong

Mamma till Simon:

Hehe, lite OT. Men den där gåmojängen som Molly går med.. Tycker hon om den? Är den värd att handla?
    Alva fyller 1 på måndag och jag är inne på att köpa en sån som lite extrapresent. Hon kan inte riktigt gå med sin gåvagn för vi har inget att lägga i den som tyngd (våra tunga böcker får inte plats...) så hon kan inte resa sig mot den utan att den tippar. Istället brukar hon ställa sig mot sin gåvagn och promenera runt med den Men det blir lite otympligt att gå med en gåvagn på utsidan så att säga

Men jag vet inte var man kan köpa den ny och begagnat blir jag lite snål... Har hittat några för runt 200-250 kr och visst, det är ju inte mycket pengar. Men det är ingen av dom som är rätt bra i närheten utan det kostar att köra också. Och vad har dom kostat nya... typ 400 kr? Tycker det är för lite skillnad för att tycka det är vettigt att köpa begagnat och köra så där 20-25 mil för att få tag på den. 

Men frågan är då, om jag hittar ny i butik. Är den värd att lägga pengar på?  

• Lalalong

Nu kommer jag här och är OT igen men här finns ju så många kloka tjejer

Alva fick sin ettårs-vaccination igår. Hon hade feber på kvällen, precis som när hon fick den vid 5 månader. Hon fick Alvedon eftersom hon hade närmare 40 grader, det la sig och sen har hon varit feberfri hela dagen.
    Nu ikväll slog det på igen. Inte så hög som igår, men ändå 39.2 grader.
    Kan det fortfarande vara p.g.a. vaccinationen?

Vi ska ju fira hennes födelsedag med familjer och vänner i morgon ju... 

• Lalalong

Förresten så har jag faktiskt shoppat danskt ikväll också, så jag behöver inte vara helt OT. Köpte en Penséklänning i 74/80 och en Birdie-klänning i 74 till 50% på Oki-Doki. 
    Det är fasiken lagom pris när det för det första är babyklänningar och för det andra till 50%. 174 kr/st är ju fasiken ingenting!! 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17