Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-03-08 10:01:54 följande:
    Äh, hklöööööööööö, NU är det STOPP på ett tag
    hehe
    ängeln83 skrev 2011-03-08 10:01:35 följande:
    Liam är runt 106 cm lång...men kruxet är nog att han är smal, gillar inte när tröjor/t-shirts är för breda. Dom enda Småfolk som funkar på honom är dom från äldre kollektioner när dom var smalare.
    har han 110/116 eller 98/104 i gamla tshirtarna?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan bellaobia.blogspot.com/
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2011-03-08 10:06:53 följande:
    Frågar här också, nån som vet hur NS shortsen är i storlek? Velade mellan 98 och 104 men tog 98 till slut, mest för att dom inte ska bli för breda, men tror ni dom blir för korta?
    kolla bilder i ns tråden
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-03-08 10:09:07 följande:
    Klara är bara 98, så en bra bit kortare då!! Klara är ju också en riktig tunnis, så då var det ännu mer lika bra att jag inte tog någon.. Tycker inte heller om när det blir för brett, ser så tältigt ut på något vis. Tycker om långa smala modeller på saker. 
    Alva är iofs inte heller så rund (typ 76 cm och 8 kg)... men jag tror inte man tänker på det på samma sätt när dom är små att kläderna är lite luftigare, så det blir nog bra ändå

Jag har ju noll koll på kollektioner... framförallt småfolk.. Ska jag köpa en på begagnat marknaden får jag helt enkelt fråga här först om det är av nyare eller äldre kollektion, så jag vet om det är smal eller bred  
    jag har en gammal som snart ryker 98/104 verkligen i gamla modellen. såå smaaaal och fin på
    vit botten, orange grodor och turkosa kantband. underbar! men bara att inse att den är för liten för min köttbulle
  • Buttelina
    Lalalong skrev 2011-03-08 10:19:15 följande:
    Åhh.. det låter jättefint!! Remember me  
    tar bild nu under dagen kan visa med bild på bella med den på så kan du se så smal den är. kolla fb senare. ger dig förtur
  • Buttelina
    ängeln83 skrev 2011-03-08 10:30:03 följande:
    Butte: Du har ingen turkos pellefjant t-shirt i 98/104?Drömmer
    nä tyvärr är den såld har en i 110/116 dock men tror tyvärr den passar ,-)
    Lalalong skrev 2011-03-08 10:29:42 följande:
    tack Hjärta
    glömde bort att jag skulle tvätta idag med :-O jag fixar lite med det och tar foto och så sen.. kommer bild under dagen i alla fall
  • Buttelina

jag kuggade på min tenta, skitockså men det gör inget bara nya tag. blev uppmuntrad av att litencorrelin ringde...

jag beställde en mini a ture anorak därifrån igår och frågade om strl 122 var ok och bad om mått. idag fick jag ett mail att hon hade jackan med sig i ett ärende som hon hade här i krokarna... så hon kom hit hem till mig så lillebror provade jackan och jag hade inga kontanter så hon litade på mig sa hon :-O i och för sig så vet hon ju var jag bor men ändååå. så himla gulligt!! har såklart betalat mitt fynd nu och sitter här och känner mig glad trots allt ,-)

• Buttelina
    Busbellan skrev 2011-03-08 15:19:17 följande:
    Så den passade bra då
    Vilken färg blev det?
    det blev den gamla blå till lillebror. den som du (?) och lillronya har.
    du när jag har dig här vilken strl ska man ta till bella i katvigs heldrssar/sommar dressarna du vet som du köpte i blå/korall. blir 116 för liten? måste hon ha 122? hur är dom i grenen? isabel fixar inte med kläder som "går upp i fiabiffen" som hon säger
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-03-08 15:22:21 följande:

Åh känner mig nöjd idag

Helt OT men vi var och gjorde allergitest idag på Ella och då tar de alltid vikt och längd också. Var inte ens en månad sedan vi var där sist. Då vägde hon 14,2 kg nu idag vägde hon 15,1 kg. Hon har för första gången spräckt 15 kilos gränsen

Visserligen med kläder på, men det räknas väl ändå

Har visserligen lyckats växa 1 cm på denna tiden också

åh så härligt när dom växer jag får hålla koll på lillebror på andra hållet  Förvånad lyxproblem men man vill ju inte att dom ska bli överviktiga
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2011-03-08 15:27:02 följande:
    Tror inte du ska ha större än 116, de är ganska stor. 110 är alldeles för stort till Ella
    Kommer faktiskt inte ihåg hur de sitter just i fiabiffen
    Kan få Ella att prova 104 senare idag om du vill så kan du se hur den sitter
    ja tack snälla måste nog ha en lila/lila hon ville INTE ha förra året men nu har hon på sig en variant vi köpte på kappahl och hon ääälskar den men den är harem modell så det är inget som sitter fel vid biffen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17