Inlägg från: Loppan boppan |Visa alla inlägg
  • Loppan boppan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

molnen skrev 2011-09-14 21:38:46 följande:
    Vad gäller för Molooverallerna och körning i torkskåp ? Dagis har inte haft torkskåp så jag har inte tänkt på saken förut men nu börjar stortjejen 5-års och de har torkskåp.

Säg till klart och tydligt att overallen inte ska in i skåpet bara. dET BRUKAR FUNKA. jAG HAR NU SAgt till på skarpen på dotterns förskola att inga av hennes ytterkläder ska torkas i skåp. Funkar inte det sätter jag upp en lapp
  • Loppan boppan
    Minatre skrev 2011-09-16 22:05:53 följande:
    Regnbågsoverallen är ju ljuvlig. Har fingrat så många gånger på den men aldrig blivit av att jag köpt (fråga mig inte varför för jag tycker den är urläcker). Nästa år kanske?

Jag pillade, köpte, ungen ropade FUUUUUUUUUUL, mannen oxå.... den fick åka tbx Drömmer
  • Loppan boppan
    anette 81 skrev 2011-09-20 11:06:57 följande:
    vilken storlek skulle ni rekommendera till en tjej som är 103cm

110
  • Loppan boppan
    anette 81 skrev 2011-09-20 18:20:41 följande:

budade hem ett par på tradera

Grattis =) Blev det billigt?
  • Loppan boppan
    Minatre skrev 2011-09-21 10:13:58 följande:
    Ok, jag förmodar att POP och Molo är ungefär likvärdiga storleksmässigt. Deras 98 är visserligen gigantisk till vår dotter och det var därför jag undrade om även MOLOs skulle bli för stor. Samtidigt känner jag att stl 92 på MOLO jackan som vi fick hem känns något precis och kanske inte så mycket växtmån. Såg även på någon hemsida att storlek 92 var avsedd för 18-24 mån (alltså för barn upp till 2 år) och vår tjej är ju redan fyllda 2 och ska ha jackan ett antal månader framöver. 

Ingen annan som kan rekommendera här i tråden? 

Har tyvärr ingen erfarenhet. Har molo overall för första gången i år och jackan tycker jag är på tok för dyr
  • Loppan boppan
    Babyshop där står det mått på overallerna. Kanon tycker jag
    Om du ser någon utan ett leende, ge personen ditt
  • Loppan boppan

Behövs nog ingen overall denna säsong Vi har hängt tbx overallen i garderoben

• Loppan boppan
    Joggy jo vi har fodrade överdragisar och lättfodrad jacka här bara. Bor i västragötaland vid vänern
  • Loppan boppan

Min dotter 99 cm och 16 kilo har 104 på sin Molo, den sitter jättebra. Lagom med växmån och inte otymplig.

• Loppan boppan
    Joggy skrev 2011-12-28 17:34:44 följande:

Hur är Molos linnen i stl? Är de normala i stl precis som klänningarna? Dottern önskar sig den med katterna. Hon fick "dockklänningen" från Molo i julklapp i stl 92-98 och den är perfekt nu.  

Jag tog 110/116 på kattlinnet till min dotter. Stort nu men ska ju passa i sommar
  • Loppan boppan
    Be Lu skrev 2012-01-11 12:47:54 följande:
    Hej,

jag skulle vilja ha tag på en klänning i mönstret Poppy, någon som sett? Jag har bara hitta linne och rånarluva i Poppy 

Kommer först i februari iaf kaninerna som klänning. Poppy kan komma senare ändå
  • Loppan boppan

Alla molokläder med minsta illa vitt i ska tvättas ut och in med kulörtvättmedel med VITTVÄTTEN

• Loppan boppan
    Madeleine Louise skrev 2012-09-15 09:46:21 följande:
    Hej, vad är speciellt med danska barnkläder?
    Snygga =)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17