Inlägg från: Tessie2022 |Visa alla inlägg
  • Tessie2022

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 11:57:30 följande:
    Tessie: Tackar för tips,tyvärr fanns inga overaller alls kvar där då. 

Men går du in på rätt sida på ajabaja (de har ju ytterkläder i en egen kolumn..)? Kolla inboxet jag skickade till dig ..
  • Tessie2022

Är det någon som vet hur denna jacka är i storleken? Molo Hasina heter modellen.. Lite längre flickmodell.. 
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 12:59:40 följande:
    fick betala 980kr

Då fick du betala ungefär lika som jag betalade då.. Jag vågade helt enkelt inte vänta längre men har sett nu att jag kunde kanske haft is i magen lite längre .. Men som sagt inte lätt att veta då de flesta populära färgena tar slut fort..
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 13:18:14 följande:
    jag har letat efter den lila, o nu när det var lite rabatt så slog jag till

Älskar oxå den lila då den är både praktisk och snygg! Har köpt både en Velvet och en Phanter till dottern till nästa vinter !

Om du har möjlighet så får du gärna ta kort på din dotter i den när den kommit hem så man kan jämföra storleken.. Våra döttrar är ju nästan lika stora så då är det kanske lättare för mig att se om de jag köpt kommer passa eller ej .. Funderar på att prova dem på sonen då dottern ligger ca 1 år efter honom men har inte orkat om jag ska vara ärlig Tungan ute. Sonen brukar heller inte uppskatta att prova dotterns rosa och lila kläder Tungan ute - men vi gör det när inte pappa är hemma för annars hade det blivit ramaskrik Flört!  
  • Tessie2022
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-12-21 13:37:09 följande:
    Tessie: Du köpte i 122 väl? Nyfiken ju!  Skrattande

Japp, det gjorde jag ! Minns nämnligen att 110 var för liten för "LitenBlommas"  (har för mig hon heter så här - glömsk nu när hon mest hänger på fb ) äldsta dotter i år då hon först köpte en sån men fick sälja den igen.. Min dotter är ju ungefär lika stor om inte större så med min beräkning så ska 122 passa dottern nästa år men jag kan ju ha fel . Sonen har jag köpt 128 till..

Däremot är jag sugen på jackan ovan men den hittar jag inte i storlek 122 någonstans och undrar om dottern ändå kan ha en 116 i den .. Ska ju vara mer finjacka så jag behöver ju inte klä på henne en massa under - men vill ändå inte att den är "förliten" för henne..  
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-21 21:51:23 följande:
    Jag hämtade overallen idag, får se om dottern vill prova imorgon. Lovar o ta kort då

Hur har det gått? Har du provat overallen och hur satt den ?
  • Tessie2022
    anette 81 skrev 2011-12-23 19:56:57 följande:
    hej

nej har inte fått henne att prova den, ska testa imorgon 

Hur har det gått? Hunnit testa än fast det är lite "julstressigt" ?
  • Tessie2022
    Joggy skrev 2011-12-27 16:12:19 följande:

Hur ser färgen Iris ut på Molos ytterkläder? Är den blå eller blå/lila? Svårt att återge Molos färger på foto.

Mer blå tycker jag.. Var visserligen länge sedan jag såg den men minns att jag tyckte den var för pojkig för flickan min och för tjejig för pojken min .. Tycker Velvet är mkt finare..Denna färgen tyckte jag var lite tråkig.. Men som sagt jag är ganska kräsen .
  • Tessie2022
    Joggy skrev 2011-12-27 19:23:57 följande:

Jag kunde köpa en ny overall för halva priset, men tyckte inte att färgen såg så rolig ut på fotot. Men då vet jag att den inte gör det i verkligheten heller! Egentligen hade jag inte tänkt köpa någon Molo-overall alls för nästa vinter, för storlekarna verkar inte helt bra. Men blev lite frestad. Men har ju precis köpt en fin Rainbow Castor. 

Dock funderat på att köpa Pollux-byxan då den är på rea nu. Vet innerbenslängden, men har du koll på om den är smal i midjan? Tror att innerbenslängd 45 cm ( stl 110, samma som overallen) kan bli lite långt nästa år, men det är ju resår nedtill. Nu har hon 38 cm på sina termosar.

Jag har ju ganska runda/normala barn (mot det rundare hållet men ej jätte runda..) och jag upplever de ganska "normala" i midjan.. Men jag har sett här att någon skrivit att de är små i midjan så jag vet inte säkert.. Är första året jag har dem och de är från förra säsongen.. Har även årets liggande här hemma men de är inte provade - utan är tänkta till nästa vinter .

Hur gammal är din dotter? De växer ju saktare hur ju äldre de blir.. Men har för mig att när jag läste innan så tänkte jag att du nog behöver 110 på byxan..
  • Tessie2022
    Joggy skrev 2011-12-28 13:45:49 följande:

Tessie, om hon följer sin kurva (vilket hon gjort hitills) kommer hon vara mellan 100-105 cm lång nästa vintersäsong och vikten har jag inte koll på men kan tänka mig ca 17-18 kg under samma period. Hon ligger en kurva över medel på både vikt och längd. 2,5 år nu. Jag var inne på att köpa stl 110, men webshoppen tyckte 104. Hon trodde 110 skulle bli för långa i benen. Inte köpt någon Polluxbyxa än dock. En fråga till, en kompis funderar på att köpa Cathy-jackan till sin jämngamla dotter, är den och Castor ungefär lika i stl? Har för mig att du har båda.  

Om du ska köp 110 i byxan. Min dotter är 105,5 och ca 19 kg och hon hade kunnat ha storebrors 116 byxor nu.. Visst lite stora men inte jätte stora.. Satt även bra i midjan på henne

Ja vi har båda modellerna och jag skulle nog påstå att de är ungefär lika stora i storlekarna.. De är ju helt olika modeller så de sitter ju helt annorlunda men ändå så tycker jag nog att de är ungefär lika stora.. I alla fall om man tittar på armarna.. Min dotter hade 98 på sin son jacka när hon var 2,5-3 (fyllde 3 i slutet av mars) och den var pågränsen när säsongen var slut.. Såhär i efterhand skulle hon haft en 104 tycker jag nog.. Men det var första sådana jackan jag hade och trodde den var större i storleken än den var  . Min dotter ligger oxå 1 kurva över på längden ,..,  
  • Tessie2022
    Joggy skrev 2011-12-28 17:34:44 följande:

Hur är Molos linnen i stl? Är de normala i stl precis som klänningarna? Dottern önskar sig den med katterna. Hon fick "dockklänningen" från Molo i julklapp i stl 92-98 och den är perfekt nu.  

SMALA!!! De är små i storleken men igentligen bara på bredden.. De är annars normallånga så har man ett smalt barn så sitter de säkert jätte fint men har man ett barn som är normalt/mulligt så får man gå upp i storleken..

Sonen som är 112,5 nu fick hade 110/116 förra sommaren (alltså för 1,5 år sedan).. Försökte ha 122/128 i somras men det blev förstort vid armarna.. Nu till sommaren tror jag dock att han kan ha det..   
  • Tessie2022
    Joggy skrev 2011-12-30 10:47:02 följande:
    Tessie, har glömt och fråga dig vilken färg du köpt till dottern på Molo ytterkläderna?

Jag hoppas dottern kommer gilla regnbågsjackan. Hon är 2,5 och älskar rosa nu. Men kanske går över till nästa år (lättare att få på ytterkläderna om hon gillar färgen. 

Jo du till min "lilla prinsessa" så har jag köpt velvet (lila) och panther (rosa) overaller.. Sen har jag köpt jackan i panther (dock bestämt mig för att sälja igen då jag köpte en Me Too grå/silvrig (mer åt grå) kappjacka som jag tyckte var lite stilrenare som fin jacka ,, Sen svarta termobyxor - vilka oxå ska säljas.. Meningen var att dottern skulle ha lila overallen och jackan + byxor men sen tyckte jag dock att den helrosa overallen var så fin och kände byxorna används ju aldrig nästan och därav så gick det bra med en "billigare" finjacka så att säga  ...

Jag håller med dig - regnbågen är superfin ! Men som sagt jag hade fått bråka varenda gång dottern skulle ha på sig den.. Har hållit på hela hösten att bråka om den röda pop skaloverallen och jag orkar helt enkelt inte bråka i onödan . Dock vet jag med mig att den grå jackan troligtis inte kommer bli alltför populär pga färgen men den är ju en kappa så jag tror/hoppas jag kan lura henne att prinsessor ha sådana långa jackor ..  
  • Tessie2022

Joggy skrev 2012-01-01 17:07:40 följande:

Tessie, funderar på om jag ska köpa den rosa jackan med inför nästa år. Kan köpa den för halva priset. Dottern gillar inte overall, försökt med PoP-overallen i helgen men hon vill ha tvådelat tydligen. Vet inte varför. Så "termosar" använder hon varje dag till skillnad från dina barn. Men tror kanske 104 räcker då den är längre i modellen. 110 i castor som jag köpt kommer bli lite lite stor till nästa höst. Men hur är den rosa färgen i verkligheten? Är den väldigt självlysande? Verkar svår att fånga på bild.

Förresten köpt en lila fleecejacka från Ej Sikke Lej (på rea) som var underbar. Ganska bred i modellen tyckte jag. Perfekt när man är lite rund om magen.   

Förlåt har helt glömt bort att svara .. Men Panther är väldigt "skrikigt rosa". Jag tycker den är jätte fin! Barnet lyser verkligen upp och syns överallt . Så gillar du "skrikiga" färger så säger jag köp - annars avstå :-P.. Jag tycker inte denna är speciellt stor i storleken.. Den är lite längre i modellen och så men inte speciellt stor.. Lägger in en bild på dottern i storlek 98. Hon var här 93 cm lång och vägde ca 16,3 kg.. Jag trodde inte den skulle räcka hela vintern men det gjorde den precis (kortet taget i mitten av oktober..)..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17