Vi som shoppar danska barnkläder del 17
Men går du in på rätt sida på ajabaja (de har ju ytterkläder i en egen kolumn..)? Kolla inboxet jag skickade till dig

. Sonen brukar heller inte uppskatta att prova dotterns rosa och lila kläder
- men vi gör det när inte pappa är hemma för annars hade det blivit ramaskrik
!

Hur ser färgen Iris ut på Molos ytterkläder? Är den blå eller blå/lila? Svårt att återge Molos färger på foto.
Jag kunde köpa en ny overall för halva priset, men tyckte inte att färgen såg så rolig ut på fotot. Men då vet jag att den inte gör det i verkligheten heller! Egentligen hade jag inte tänkt köpa någon Molo-overall alls för nästa vinter, för storlekarna verkar inte helt bra. Men blev lite frestad. Men har ju precis köpt en fin Rainbow Castor.
Dock funderat på att köpa Pollux-byxan då den är på rea nu. Vet innerbenslängden, men har du koll på om den är smal i midjan? Tror att innerbenslängd 45 cm ( stl 110, samma som overallen) kan bli lite långt nästa år, men det är ju resår nedtill. Nu har hon 38 cm på sina termosar.
Hur är Molos linnen i stl? Är de normala i stl precis som klänningarna? Dottern önskar sig den med katterna. Hon fick "dockklänningen" från Molo i julklapp i stl 92-98 och den är perfekt nu.
Tessie, funderar på om jag ska köpa den rosa jackan med inför nästa år. Kan köpa den för halva priset. Dottern gillar inte overall, försökt med PoP-overallen i helgen men hon vill ha tvådelat tydligen. Vet inte varför. Så "termosar" använder hon varje dag till skillnad från dina barn. Men tror kanske 104 räcker då den är längre i modellen. 110 i castor som jag köpt kommer bli lite lite stor till nästa höst. Men hur är den rosa färgen i verkligheten? Är den väldigt självlysande? Verkar svår att fånga på bild.
Förresten köpt en lila fleecejacka från Ej Sikke Lej (på rea) som var underbar. Ganska bred i modellen tyckte jag. Perfekt när man är lite rund om magen.