• Joggy

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Molo Kids Sweden har lagt ut ett litet smakprov på sin FB-sida (lite otydliga bilder dock), på ytterkläder för 2012/2013. Det verkar som de också fallit för trenden med färgglada dragkedjor som PoP, HM, Lindex, Ej Sikke Lej m.fl. kör på sina skal-softshellkläder nu. Molo verkar även ha ändrat sömmar och fickor på overallerna och jackorna har fått pälskrage och ser ut att vara av ny modell. Hoppas de visar fler bilder snart (och tydligare). Tycker jackorna verkar snygga. Har dock redan köpt jacka för nästa år till dottern.

• Joggy

Är det ngn som köpt Molo lurvfleecen i färgen pitaya? Tycker inte att det är helt lätt att se hur färgen ser ut. Skiljer sig mellan olika bilder. På vissa ställen bekriver de den som mörkrosa, ngn annan korall, en tredje röd och en annan orange? Så säljarna verkar också oklara över färgen. Är den fin IRL?

• Joggy

Den nya molokollektionen har kommit till de flesta webbbutiker nu, även de svenska.

• Joggy

Jag har kört på moloplagg ett tag nu, och jag tycker att tröjorna/klänningarn med tryck tappar ganska mycket färg efter tvätt. Jämfört med de plagg från Småfolk (2 tröjor), Katvig (leggings o tröja) och Maxomorra (2 klänningar) som jag t.ex. köpte ungefär samtidigt. Molo är ju bättre än de flesta av Lindex och H&M:s plagg (som tappar efter första tvätten), men ändå inte så bra som jag hoppats. Har ni samma erfarenhet? Eller har ni några tvättips? De flesta moloplaggen jag köpt till dottern är lite mörkare och jag tycker t.ex. det svarta blir mörkgrått. Upplevs de ljusare trycken mindre tvättblekta?

• Joggy

Pily, tack för tipset om sköljmedel. Ska se om jag kan hitta parfymfritt sådant.

• Joggy

Blir säkert jättebra. Zvartaliljan, då kanske de har gjort de lite vidare nu.

• Joggy

Kollade på Nellys hemsida. De skriver ut måtten på Molos kläder. Linnena, stl 110/116, från "tjejavdeln", har en bröstvidd rakt över på 28 cm och är 45 cm långa, linnena från "killavdeln" i samma stl har en bröstvidd på 30 cm och är 47 cm långa. Så de gör de typiska "killkläderna" större. Har just köpt en tröja till min dotter i stl 104 så den kommer nog bli alldeles för stor då.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17