Inlägg från: Mawe123 |Visa alla inlägg
  • Mawe123

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Smultronhjärta skrev 2010-08-05 10:40:26 följande:
    Eller så är det som förra gången...att de endast kommer till Norge och Finland. Får nog ta oss en kryssning till Helsinki tror jag
    Någon som förstår varför de gör såhär?

Förra året var det likadant med vissa skalisar, de var inte ämnade för den svenska marknaden Skrikandes

Borde startas en STOOOOOR protest grupp på FB angående detta.
    William 000213, Lowe 070712
  • Mawe123
    Stora E o Lilla E skrev 2010-08-05 11:05:41 följande:
    Undrar om det finns någon som har koll på om ASKO i Luleå fått in några vinteroveraller från Molo, och isf vilka färger?? Kanske tar mig en tur dit idag, och om det finns overaller där kanske det tom motiverar att ta med sig lilla E som INTE brukar vara så kul att ha med sig i affärer...

Undrar också om någon kan berätta vilken som är köp/säljsidan på FB?

Tack tack...
    De hade en sjukt snygg grön (och även en svart) fodrad funktionsoverall, när jag var där. Men priset var 1990:- så jag passade.
  • Mawe123
    Stora E o Lilla E skrev 2010-08-05 11:15:50 följande:
    Jo, jag såg dom förra veckan när jag var in där... Färgen var ju superduper fin. Blev hur sugen som helst på en sådan jacka till storebror. Men jag vet inte om jag kan motivera priset riktigt då vi redan har skaljacka och två softshell som alla är köpta i våras... Försöker även mota bort mig själv med att den kommer bli skitig snabbt... Kanske köper en rutig skaljacka från po.p istället om nu inte alla dom också är tänkta för "annan marknad än Sverige"...
    Ja så härligt grön, men det blir att vänta till de hamnar på rea.

Köpte mmp skalbyxor och skaljacka till storebror på rea i januari, superhärliga kläder, men till fullpris hade de kostat en förmögenhet..

Blev en grön nanook skalis istället, hoppas den med är fin i färgen!
  • Mawe123

Provade förresten vår 98:a regnbåge från 08/09 på sonen igår, och som den sitter nu, passar den perfekt.
    Typiskt va, att vinterkläderna passar bäst mitt i sommaren.. Innan dec är den säkert kort i ärmarna.

• Mawe123

Underbart foto Hjärta och så skönt för er att slippa vänta två långa veckor!

Jag kommer hålla både tummar o tår imorgon förmiddag Solig

• Mawe123

Visst är det konstigt att leveranserna till butikerna kommer så olika..

KLkids har fortfarande inte fått ytterkläderna.

De trodde förra veckan att de skulle anlända i början på denna, men icket, igår fick de en
    Molo sändning men det var bara fashion-programmet, så de får dem säkert inte denna vecka heller.

• Mawe123
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-06 14:24:31 följande:
    hej tjejer!

morf ul gick bra idag,förändringen på hjärtat är ju där, menhon hittade inget mer som va avvikande, vi valde att göra fvp så nu är det gjort, nervös hemsk väntan och i slutet på nästa v vet vi. nu ska vi försöka tänka på annat domhär dagarna, idag blir det ju vila för mig.

bubbel bebisen va det full rulle på iallafall, inte helt enkelt att genomföra provet med den lilla busen där,

tror jag ska uttöka lurv förrådet en aning idag, många va fina
    Skönt att höra, tänkt på er mycket idag Hjärta
  • Mawe123
    ALVE76 skrev 2010-08-06 13:38:34 följande:
    Min kille är 114cm & har stl 116, tycker att dom kunde vara lite större...
    Tack för svaret!! Då blir de inte för stora i vartfall, bra det =)
  • Mawe123

Såå söta de är dina ungar Butte, underbara bilder med lurvarna på Hjärta

Vi har en ny brun med blå kantband och en ny turkos med gröna kantband och lila klor i stl 104, gamla favoriter som jag jagat rätt på i större storlek, som ska användas i höst + Småfolks fleecejackor med grod och dino foder.

Så här blir det inte något lurv köp i höst.

Men jag är mkt sugen på en fotbollströja, men är så osäker på storleken, nån som har som kan tipsa?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17