• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-01-17 21:26:09 följande:
    haha då är hon som min ena kompis. "dina kläder på barnen är fina, men de hade inte passat på min son" säger hon haha
    jag förstår precis hur hon menar
  • jompa
    Tjollabolla skrev 2011-01-17 21:30:14 följande:
    Eller ja, Lia har ju den rosa då, hon kan ju INTE ha blått!!  Men det vet ni väl redan
  • jompa
    Kristyr skrev 2011-01-20 20:26:14 följande:
    och grön/vit
    jaaaa det fanns ju massa fina färger där tyckte jag gillade nästan alla utom nån grön som såg lite murrig ut.
    Sen gillar jag de med ankaret på men de måste man nog nästa se irl.
  • jompa
    Helle skrev 2011-01-20 20:42:15 följande:
    God kväll

Åh, vilka små söta bäsar i BT.

Stort grattis Bubblan till lilla Saga Solig 

Tjejer, vänta till ni ser Katvigs ränder live. Många som är såå fina. Min favvo är fuchsia/orange men jag vet inte om killarna kommer att klä i den så bra  
    Ja den såg fin ut och den blå/corall verkar fin och den lila, men till pojkar så var det nog bara den blå/blåa som kan komma hit och sen gul/vit eller grön/vit.
  • jompa
    Helle skrev 2011-01-20 20:51:02 följande:
    Den blå/gröna tror jag absolut att du kan ha till pojke också. Det tänker jag
    Jo jag menade mer att det nog var den enda jag riktigt gillade
    Kristyr skrev 2011-01-20 20:51:46 följande:
    spännande är det
    Helle skrev 2011-01-20 20:42:15 följande:
    God kväll

Åh, vilka små söta bäsar i BT.

Stort grattis Bubblan till lilla Saga Solig 

Tjejer, vänta till ni ser Katvigs ränder live. Många som är såå fina. Min favvo är fuchsia/orange men jag vet inte om killarna kommer att klä i den så bra  
    schyyy blå/röd till pojkar och lila/lila och grön/grön osv osv...
    Jo men de färgerna kommer nog få gå till dottern och jag är inget fan av att matcha syskonen och de vill inte ta på sig något som den andra har. Då skriker de att det inte är deras tröja Så olika måste det vara.
  • jompa
    Kristyr skrev 2011-01-20 21:02:42 följande:
    Inte bra med barn som har egna viljor..
    Nä den borde inte få komma fram förrän det är dax för barnet att flytta hemmifrån
  • jompa
    SmillaMilla skrev 2011-01-22 07:58:12 följande:
    God morgon!

OT fråga, men någon som vet vad man gör med söndriga pop jackor, alltså dragkjedjan har gått sönder. Kan man gå till typ skräddaren o låta dem sy i nya? Men kan man då få vattentäta dragkjedjor? Någon som vet hur det funkar?
    Är inte det något du kan gå till POPmed och få fixat av dom.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2011-01-23 08:13:31 följande:
    God morgon!

Här blev man i vanlig ordning väckt av lillasyster. Nu är alla vakna utom sambon.

Sitter här och viker lite tvätt och ska göra en liten klädinventering tror jag. Det känns som att det finns mycket av vissa plagg men sämre med andra.

Är det någon här som beställt Villervallas shorts från senaste kollektionen? Jag undrar lite vilken storlek man ska ta. Förut har jag alltid gått upp 1-2 storlekar men dessa ska vara mer normala. Bör man ha 110 eller 116 till en kille som nu är 102-104 cm lång? 
    God morgon.
    Allt väl med er? Sitter och slö kollar lite i shoppar men vill ha mer nyheter, pratar mest Katvig och NS tror jag. Finns massor som jag vill ha till ungarna där.
  • jompa
    lillronya skrev 2011-01-23 09:24:27 följande:
    Godmorgon i tråden!

Vad händer här idag? Inte så mycket ser jag förstås. Jag vill också ha katvig och NS. Har fått någon sorts katvignoja.
    Vilka färger är det som lockar dig av de nya?
  • jompa
    lillronya skrev 2011-01-23 09:32:13 följande:
    Jag har knappt kikat på det nya.

Var kan man se det?
    på Katvigs hemsida
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17