Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-12-30 15:05:07 följande:
    eller på gick den, hade säkert funkat om hon kunde gå men nu bara den korvade sig, sedan så var den ju så himla urringad att Mollts ärr efter hjärtoperationen syntes, det såg helt enkelt inget vidare ut. Men den är verkligen helt underbar.
    Buttelina skrev 2010-12-30 15:02:24 följande:
    *busbellan beställer nog en grön kik kid klänning* Drömmer
    Tror inte den modellen är för alla barn, vissa får tydligen inte ens i armarna

Måste bara fråga, syns hennes ärr väl? Hur gammal var hon när hon opererades?
    Ellas ärr syns nämligen knappt alls om man inte vet om att det är där, syns dock lite mer på sommaren när huden runt omkring blir brunare
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2010-12-30 15:15:49 följande:
    hon var 4½månad när hon opererades. Ärret är väldigt fint men det syns ju ändå, sedan växte bröstbenet inte ihop som det ska så hon har en knöl där som syns ibland beroende på hur hon sitter/ligger.
    Hur sa läkarna till er att ni skulle sköta ärret? Är mest nyfiken eftersom det verkar skilja en hel del vad man säger
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2010-12-30 15:34:15 följande:
    jag har lagt in en bild i mitt galleri under starka bilder så du kan få se
    Ser ju jättefint ut!

Nej till oss sa de väl inte jättemycket heller, bara att vi skulle ha hudtejp på ärret tills det bivit helt vitt, alltså tills det inte ändrar sig längre, ca 6 mån tror jag det var. Det var för att det inte skulle bli bredare
  • Busbellan

Smilla:

Fina bilder i BT! Ja, den overallen är ju helt klart blekare, men jag tycker den är fin den också

och åh vad girly rainbow byxorna är fina, önskar vi kunde behållt dem, men nu är de på väg till annan adress

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-12-30 17:10:24 följande:
    Tack! Hmmm ja girly rainbow, vet ju inte riktigt om jag gillar eller ej Stora är de så jag kommer väll hinna bestämma mig innan de kan användas. Väntar ju på tröja och linne i samma också
    Tröja har vi och tunika med, men den får nog flytta kan ju inte ha båda
    Sen har vi eggings också
    Och så kollade jag lite sommarkläder igår och upptäckte att där ligger två girly rainbow linnen i samma storlek, men i olika modeller
    samt en klänning och ett linne med det på ryggen.
    hmm, känns som något måste flytta
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-12-30 17:19:31 följande:
    ha ha du verkar gilla de ränderna. Ett ett svagt minne av att Svea har/haft leggins också
    Ja, jag älskar dem, men jag trodde inte det låg så många här hemma
  • Busbellan
    Fiffa5 skrev 2010-12-30 18:15:39 följande:
    Hur är dem i storlek??
    Jag tycker de är smala, men inte så små i övrigt
    104 sitter perfekt på Ella nu och hon är 100 cm lång
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-12-30 20:03:00 följande:
    Ja men är man som Svea lite rund så måste man gå upp i stl. Hon har 110 i sin o den sitter perfekt.
    Ja, men det är ju i så fall för att den är smal
    Jag jämförde den nämligen med några andra kik kid klänningar vi har här hemma, i annan modell altså och den med volang (storlek 104) är längre både på längden och ärmlängden än 98:orna i den andra modellen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17