Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Åh så jäkla illa, spojl mejlade den 20  "tack för betalningen, vi skickar din dräkt imorgon", jag mejlade igår då den ännu inte kommit och idag får jag svar att den är skickad i förrgår!! ILLA!!
    Skriver man att man ska skicka dagen efter så kan man väl ändå inte vänta 11(!!) dagar?!?

och ingen ursäkt eller nåt...det har hänt mig med att jag glömt att skicka men då brukar jag i alla fall be om ursäkt eller lämna en förklaring.

• Zvartaliljan

Godmorgon!

Åh jag är heeelt slut efter dopet igår...40 vuxna, 8 barn och 2 spädisar...kom inte hem förränns sent då det var så mycket o städa o så var Mateo uppe i varv hela natten så fick inte sova mycket. TRÖÖÖÖÖTT!!!

Men roligt var det. Maten o trårtorna m.m uppskattades mycket. Kommer lägga in bilder i bloggen sen, Maia ville ha en nyckelpigatårta så den kämpade jag läääänge med Tyst

Själva dopet var jättefint...men samtidigt hemskt...det döptes tre barn samtidigt o gudfadern till ett av de andra barnen kollapsade mitt under dopet, föll i golvet så huvudet fick en rejäl smäll o krampade o var helt borta...skrik och panik blev det...men han piggnade till lite sen när han fick socker (ung kille men tydligen mycket svår diabetes). Men fy så skrämmande det var...jag hade svårt för att lugna ner mig där...trodde han skulle dö där o då...
    Det var tillräckligt skrämmande att min morbror dök upp...ett benrangel med krycka...jävla cancermonster Gråter

• Zvartaliljan
    Tjollabolla skrev 2010-06-07 10:13:13 följande:
    Hej i tråden!

Liljan, vilken storlek har Maia på sin småfolk badsuit?

Jag velar så vilken Milo ska ha.. Vill ha Hummels, men hittar ingenstans i 104. 98an var kortare än vår Mala i storlek 2 år! Så den går bort...
    Så, ska han ha småfolks eller nån annan från Mala? Jag är rädd att småfolks ser lite konstig ut.. Som pyjamas eller nåt. Vad tycker ni? Hjälp en velpotta idag!
    Maia har 110/116 i sin o jag tycker den är så fiiiin!!
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-07 10:09:01 följande:
    Vad roligt att dopet blev bra!!

Men fy vilken läskig upplevelse i kyrkan!!
    Ja tänk... 2 minuter senare var det meningen att gudfadern skulle hållt bebisen efter hon döpts...hemska tanke om han kollapsat med lilla spädisen i famnen...det var hårt stengolv där vi stod...denna stora man på ca 1.90 kanske, fick en bula i huvudet direkt efter fallet, han föll liksom åt sidan över en stol o sen ner med huvudet först.  Hans syster (Mamman till dopbarnet) fick ju total panik när han låg där på golvet o krampade medvetslös. Ett sånt hemskt isande skrik...fy stackarn. Kan inte ha blivit mycket till dopfest efter det Rynkar på näsan Vi andra som stod där framme visste ju inte vart vi skulle ta vägen...prästen försvann ju ut med honom ett tag så hela dopet stannade upp.
  • Zvartaliljan

Nu har det varit ett par här (grannens syster med pojkvän faktiskt ) o tittat på huset, nu känns det verkligt att vi ska flytta!!
    Fick bara förklara den hemska röran här hemma...skämdes ju som bara den men huset är ju upp o ner efter dopet igår...lagade ju mat och tårta o bakelser till allihopa här hemma o sen hann jag inte städa efteråt utan fraktade allt till lokalen direkt så köket är ju helt upp o ner...o det står kassar överallt med grejer från festen..men de verkade ha förståelse iaf.
    Har ingen ork att städa heller....

Och för att inte vara helt OT så snackade everlonn o jag molosalg igår med min gravida vän o hon var helt på att följa med nästa gång, men kanske inte blir så lyckat med tanke på att hon har bf 10 november Åhh vad jag ska snusa bebisar i höst...tre stora magar var det på dopet igår Hjärta

• Zvartaliljan

Butte - nu kom jag på att det där linnet ligger ju o väntar på Maia i garderoben, måste nog invigas snart Så fint Hjärta
    Fast här är så grått o trist väder idag

Nu ligger bilder på Maias födelsedagstårta och muffins i bloggen. Glömde kameran till dopet så har inga bilder på barnen eller nåt därifrån Men det var så många som tog bilder så hoppas jag får några skickade...

Mateo var så fin efteråt på kalaset i IdaTs vita sommarsuit med guldlogos Solig

• Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-06-07 13:57:59 följande:
    Underbar låt du sjunger så fintSolig Jag blir alltid tårögd när jag hör texten sjungas av någon annan än Kent(som jag inte gillar )
    haha jag avskyr också Kent, sambon blev helt chockad när jag sa att jag skulle sjunga en Kentsång Flört
    Men texten är så fiiiin...tappade bara en ton där när jag tittade på min morbror som satt o grät när jag sjöng...fick snabbt titta bort o tänka på annat för att inte börja lipa själv...
    Jag är jätteglad för att han kom men man blev liksom nedstämd samtidigt av att se honom...o så börjar han gråta på allt...han bad mig sjunga för honom sen när det blir dags...då brast det, fy vad jag grät när han sa så Gråter vet inte om jag kommer klara av o sjunga då...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17