Inlägg från: Lilla Ego 07 |Visa alla inlägg
  • Lilla Ego 07

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2010-12-10 20:56:35 följande:
    usch, jag sorterade i gästrummet/tradera-rummet idag.......4 ½ flyttkartonger med barnkläder som ska ut..
    Ojoj då har du handlat på dig duktigt alltså Flört
    Syr upp fina mössor, kolla på: www.sarabellabusa.blogg.se
  • Lilla Ego 07
    h80 skrev 2010-12-10 21:35:29 följande:
    ja fy 17.......upptäckte idag att lillan har växt ur 68....så jag rensade i hennes garderob o allt är inte använt
    Du får lov att skaffa flera barn helt enkelt Glad
  • Lilla Ego 07

Hallå i tråden!

Behöver hjälp här. Lillskruttan ska börja hos dagmamman snart och hon behöver ett riktigt bra ull underställ. Gärna snyggt också skadar ju inte. Polarn verkar ha tvärslut i stl 86/92 som jag tänkte ha till henne. Iofs så skulle hon nog få plats i ett i 74/80 också men de har bara vita kvar.

Någon som kan ge mig något riktigt smaskigt tips?

• Lilla Ego 07
    Preggi skrev 2010-12-13 14:28:05 följande:
    Hej i tråden

Jag på väg till dagis och ska se tjejernas luciatåg men måste ju kika in här först.. Jag tycker Helly Hansen är bra.
    Smultronhjärta skrev 2010-12-13 14:22:33 följande:
    Håhå jaja..nu la jag visst en högst nödvändig order hos FunkybabyDrömmer
    Vad blev det? Själv har jag inte köpt nåt än idag..
    Helly Hansen låter ju som ett mycket bra märke Glad Hur ligger de till prismässigt då och vart kan man finna dessa?
  • Lilla Ego 07
    Smultronhjärta skrev 2010-12-13 14:22:33 följande:
    Håhå jaja..nu la jag visst en högst nödvändig order hos FunkybabyDrömmer
    Hos mig slank det ner en liten nyckelpigeklänning från Småfolk till det underbara priset av 98kr Glad
  • Lilla Ego 07
    Preggi skrev 2010-12-13 14:35:12 följande:
    Småvi vet jag har men de var i adventskalendern nyss så de kanske är slut? Tror att de har det på stadium med. Det kostar runt 400:- för byxa och tröja. Vi är supernöjda med vårt set.
    Får ta och kolla stadium eventuellt då kanske.

Molo har ju underställ men där står det ju att det både är ull och bomull. Bomull ska väl inte finnas med i underställ eller? Har aldrig haft något underställ tidigare för sonen är väldigt varm av sig och har aldrig behövt något.
  • Lilla Ego 07
    SmillaMilla skrev 2010-12-13 19:13:25 följande:
    Åhhh jag fick hem så fina overaller i ull i dag. Man tar den alltså på ovenapå de vanliga kläderna, och sedan overallen. Köpte dem på jonathan, vet inte om det finns i sverige.
    Tack för tipset!

Pratade lite med smultronflickan förut och hon tipsade om polarns ulloverall att ha över kläderna men under overallen. Hade inte tänkt på det utan tänkte att jag måste ha ett underställ Glad

Så imorgon bär det av till en polarnbutik för inskaffning av en inte helt billigt sådan overall. Fy sjutton vad pengar det läggs ut på vinterkläder! Men det är ju skoj att shoppa förstås Flört
  • Lilla Ego 07

Hej. Vad har jag till katvig eggplantklänning? By the way smultron, den är ljuvlig! Vet bara inte vad jag ska ha nertillObestämd

• Lilla Ego 07

Oh my god! Fick hem London tröjan idag, el tunika är det väl. Rayna heter modellen! Är hopplöst kär!! Så nu måste jag ha en i stl 98 att llägga i växalådan Glad Stl 92 är det på den jag fick hem och den tror jag funkar nästan redan nu, möjligvis lite lite stor men de struntar jag i.
    Sen har jag ett till måste, det är lila/gul randig eller andra randiga från katvig, klänningar. I såna där pösmodeller (den råsa med gitarrer och blommor? är en sådan som jag menar). Lillan har på sig sin eggplant randiga idag som finaste smultronet ordnade åt mig på salgen och den äår ju ljuvlig ju! Nån som vet var jag kan hitta dessa juveler till rea Tungan ute

• Lilla Ego 07
    jannah skrev 2010-12-22 16:07:15 följande:

Nu kommer jag med en fråga om Småfolks storlekar igen... Dom långärmade klänningarna i senaste kollektionen, hur är dom i storleken? Dottern är runt 92-93 cm. lång och väger ca. 14 kilo (drygt 2½ år). Beställde precis en i 92-98... Hon har 92-98 i tröjorna nu, och dom sitter bra med liiite växtmån. 98-104 hade nog blivit rätt stort, va?

Beror lite på vilken du beställt. Den med rådjuren p å är små i storlek tycker nog de flesta men de andra är lite större vad jag vet.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17