Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-05-05 18:26:20 följande:
    Vilken köpte du?
    Den lila med äpplen och den med de små söta djuren

Strunta i att föra över pengar, du kan betala om jag hittar nåt istället
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-05 18:31:49 följande:
    Okej, men annars har jag sparat ihop lite
    Då har du det om jag hittar nån klänning, annars får du shoppa annat kul för det
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-05-05 18:39:41 följande:
    Tror ni att dessa är lika stora som den där småfolks muffins tröjan jag fick hem iddag? Bild i bt.
    Det borde de väl va
  • Busbellan

gahhhh!!! Nån som vill ha Ella???
    Hon har haft utbrott efter utbrott sen hon kom hem från dagis. Är inne i värsta trotsen just nu, hur man än gör kan det inte bli rätt.
    Hon kom på att hon skulle duka efter att vi redan dukat (hon var tillfrågad innan) då låg hon i en hög på golvet och skrek läääänge. Sen när hon väl behagade sätta sig vid bordet så påstår hon att hon inte når sina bestick (fast hon gör det) och bryter ihop för det.
    Vi andra har vid detta laget ätit färdigt sedan länge och lämnar bordet, Ella sitter själv kvar och äter. Låter kanske hemskt men jag vet inte vad man ska göra.
    sen var det dags att borsta tänderna och hon bryter ihop skrikande för att det är för lite tandkräm, hon får lite mer tadkräm men då är det genast nåt annat som är fel.

Efter allt skrikande så börjar näsan rinna och hon ska torka näsan, pappa ska göra det och det duger inte heller = nästa utbrott

ja, detta var bara några exempel, nu ligger hon och skriker för att hon ska titta på film, får väl se om det duger att sätta på nån.

är väl detta som kallas för trots skulle jag tro, hon vill bara vara arg och på dåligt humör den mesta av tiden

Så nu har jag gnällt av mig lite!

• Busbellan
    JsN skrev 2010-05-05 19:21:08 följande:
    Ah, busbellan, en sån där, när allt bara är fel och man misstänker att de vill vara sura och på dåligt humör.
    Precis en sån dag är det (och är ofta nu för tiden) man kan liksom inte göra rätt
  • Busbellan
    na96gen skrev 2010-05-05 19:24:09 följande:
    Busbellan: var in och kikade och såg att din oxå var en 07. Min son är likadan, så underbara  Inget blir som de vill .. jammi..  Får la hoppas det går fort över. Har inget minne av att storasyster var så här när hon var 3 .. men men Trots eller trötthet .. ja du ..
    Hör nog till åldern
    Men Ella är faktiskt den enda av mina barn som har varit såhär. Med storasyster har trotsådrarna flutit obemärkta förbi. Men den här lilla har vilja så det räcker för alla tre.
    SmillaMilla skrev 2010-05-05 19:27:45 följande:
    Busbellan: Häääärligt. Vet hur det känns. De är billiga ibalnd
    ja, iblnad lägger man dem till och med under "skänkes"
  • Busbellan
    Smultronhjärta skrev 2010-05-05 19:30:21 följande:
    Busbellan: Vi har likadant mest hela tiden! Jag blir såå matt och Max är mest arg eller ledsen säger han konstant samtidigt som han försäkrar sig om att mamma inte är arg Jag vill flytta hemifrån just nu-så Stoffe pratar om att han snart måste vaffa lite
    Jag har lite svårt att inte bli arg och irriterad ska jag väl erkänna. Det är hur lätt som helst att vara pedagogisk med andras barn, inte lika lätt med sina egna
    Idag när Ella skrek som värst la jag mig jämte henne på golvet och skrek lika högt. Funkade dock inte, hon tystnade nån sekund sen skrek hon ännu värre

Ja, vaffa borde vara något fk skulle införa tycker jag
  • Busbellan
    Vallo skrev 2010-05-05 19:57:44 följande:
    Hittade dom här shampoodle ormskinn tights på tradera,  dom är för små för min lilla tjej men vi har redan köpt sådana tidigare. tips till nån som har stl. 70. dansk är inte alltid bäst :)
    Nja, inte min smak alls faktiskt
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2010-05-05 20:13:07 följande:
    jag la ut lite på facebook
    Det var ju dumt gjort, nu blev jag sugen ju
  • Busbellan

Idag fick jag förresten lite rolig post (och ganska bra pris också)
    två par NS jeans och ett par NS shorts kom det från Eleraff så nu har August några jeans att byta mellan

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17