Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-01-18 14:02:21 följande:

Han hade lätt kunnat ha 110 men dessa funkar absolut också, lite långa i benen, men får han bara på sig ett par skor så märks det nog inte. Hade visst råkat köpa modellen med dragkedja i sidan, men de borde väl vara lika långa som de med hängslen till!?

Tack för bilden!

Vilken storlek hade du köpt till A då?
    Hon är 98 nu minst.
    Ska ha de till hösten, men växer mycket saktare än andra barn.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Mamma till Simon skrev 2011-01-18 14:15:47 följande:
    jag tror att jag hade tagit 110 om hon ska ha dem till hösten
    Ok, tack!
    Får väl se om det blir några. Men ska jag nu köpa är det ju bra att veta VAD jag ska köpa.:)
  • lillronya
    Förväntansfull0406 skrev 2011-01-18 19:37:31 följande:
    Hej igen.

Måste bara fråga vad tycker ni om Katvig?? storlekar, hållbarhet osv...

Och så en sak till, vilken stl har barnet när de är ca eett och ett halvt år? jag ska köpa vinteroverall till min dotter till nästa vinter, hon fyllar ett den 14 feb. Jag tror 92-98. vad tror ni??
    Tycker att katvig är lite små i stl om man jämför med molo.
    Håller bra och är så fina.

Hur stora de är när de är 1½ varierar väldigt ju. Överlåter den gissningen till de som har barn i den åldern.
  • lillronya
    xmari skrev 2011-01-18 21:06:49 följande:
    Hjärta Tradera just nu. Mina auktioner är uppe i över 3500 kr!!! Och det är bara dom jag lagt ut idag! Tänk vad man bara har liggandes i garderoberna....
    Wow!
    Jag la ut fem nu. Orkade inte fler.
    Nu blev jag ju motiverad att lägga ut mer.
  • lillronya
    xmari skrev 2011-01-18 21:12:26 följande:
    Hade typ 40-50 ute... Skrikandes

Kul att packa sen... NOT. Men roliga och nödvändiga pengar!!
    Duktig!!
    Jag lägger ut max 20 åt gången för mer pallar jag inte hålla rätt på.
    Busbellan skrev 2011-01-18 21:13:49 följande:
    Åh jag måste med! Åker ut endel på fb nu, men endel ska ut på t också
    Bah det börjar bli jobbigt när du lägger ut.
    Kristyr skrev 2011-01-18 21:15:51 följande:
    la ut 14 eller 16 just
    Duktig!
  • lillronya

Hej i tråden!

Nu känner jag mej duktig! Har fotat lite kläder som ska säljas.

Tror jag lägger de på fb först nu idag och sen på T ikväll.

Provade våra softshelljackor på barnen och de kommer att passa i vår, men sen får jag änstligen köpa nya!

Antar att lurvarna i 98 får åka strax också. Tyckte den var kort på A framtill nu när hon provade den. E vägrade men han är ju minst lika lång...

• lillronya

Värst vad här är lugnt idag! Vad hittar ni på?

LJ2 skrev 2011-01-19 17:10:45 följande:
    *muttrar*
    denna jäkla rea som är ÖVEALLT..
    men gud va fina saker jag väntar hem nu... <3
    nyheter e på g hem med =)

Vad väntar du hem för nåt fint?

• lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-19 18:55:03 följande:
    Måste bara fråga er
    Funderar på om det är jag som tänker tokigt eller om det är dagis som gör det.

Idag har vi haft mellan 0-+2 grader ute. Jag anser ju då att en vinteroverall räcker att ha på sig, man behöver inte bylta på massa extra under, särskilt inte på en 3-4 åring som rör sig oavbrutet ute.
    Ella hade på sig vanlig långärmad tröja och leggings och jag hade inte med nån kofta eller nåt att ha under overallen när de skulle ut. Tycker helt enkelt att de kläderna räcker vid den temperaturen när overallen är på.

Hur som helt hämtade jag henne ute och när vi kom hem och tog av kläderna så har de tryckt på henne nån långetröja i 92 över hennes vanliga tröja. De måste ju verkligen tyckt det behövts eftersom de drog fram en tröja som inte ens passade det minsta, den slutade strax nedanför armbågarna
    Funderar på om man ska säga nåt imorgon eller helt enkelt bara lämna tillbaka lånetröjan och inte ha med nån extra tröja imorgon heller De vet ju att vi är ganska ordentliga när det gäller kläder annars, barnen har alltid kläder efter väder.

Sen var det lite konstigt att de tyckte extra tröja behövdes, men de hade skickat ut ungen i vanliga gummistövlar i snön, trots att hon har både fodrade stövlar och vortex vinterskor ståendes på dagis, snacka om att hon var kall om tårna. Nu tror jag att jag förstår förresten, tröjan var kanske för att kompensera för stövlarna
    Det är dagis som är tokiga.

Nu är det snart på gränsen att man behöver vinterkläderna. Inte ska man ha extra kläder under då?
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-01-19 20:00:40 följande:
    Hur många auktioner orkar man ha ute på en gång?
    Har nu 40 plagg fotade, frågan är hur många som ska ut nu
    20 är min maxgräns.
    Och sen 20 till några dagar senare.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17