Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2011-01-13 23:23:07 följande:
    Synd ingen här hemma vill ha safari bara
    Annars hade jag med provat

Hoppas ni får dom!!
    Hoppas jag med!
    har ju redan köpt linnet, men kan väl ta en tröja också om man får den till det priset
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Saraia skrev 2011-01-13 23:26:46 följande:
    e det finare IRL printet? tröjan ser ju rätt dassig ut i färgerna på den bilden på babyshop. tänkte ev köpa t systersonen
    Jag tycker printet är jättefint, fast jag gillade det visserligen på bild också
  • Busbellan
    Aprikos skrev 2011-01-13 23:25:43 följande:
    bara att hoppas på det bästa nu då! Vilken storlek tog du? För när jag skulle gå in och kolla om jag inte hade sett fel på priset (haha) efter att jag betalat, var alla i min storlek slut. jag hoppas jag kenp den sista 92:an, eller iallafall att jag fick en :)
    Jag tog 128, hade väl helst tagit 122, men 128 går det också
    Det är den enda storleken som fortfarande finns kvar så om man nu får den till det priset så lär jag nog ha tagit en
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-14 08:22:33 följande:
    Kunde inte heller hålla mej, tog också 128 får se om den passar på S (om man nu får den till det priset)
    Skulle egentligen haft en till L för den jag köpte till han fick jag skicka tillbaka för det var en tråd insydd i den gula randen och så hade de ingen mer i den shoppen Rynkar på näsan
    Hur stor är S?
    Jag tror nog 128 funkar till A, han måste ha växt mycket den senaste tiden.
    Har ju precis lagt undan 116, och köpt 122 i de nya. Idag tar jag på bondgårdströjan i 122 och den sitter verkligen ganska precis.
    Hmm, antingen är tröjorna mindre nu, eller har han växt
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-14 08:29:41 följande:
    Han är ju 126 så den sitter nog precis på han skulle jag tro, men går ju annars alltid att spara till L
    Tycker att det skiljer i stl. på tröjorna beroende vad det är för ärmar, det är inget du har märkt?
    Jo, det tycker jag också det gör. varierar i storlek beroende på om det är enfärgade ärmar, ärmar med ränder/stars eller om det är helprint
  • Busbellan
    maugu skrev 2011-01-14 10:39:37 följande:
    God morgon!
    Susade in på Babyshop-men , hörrni man kan ju inte shoppa upp alla
    Apropå storlekar, hos oss är det förstås tvärtom. Vår Livia är på den övre kurvan i längd och medel i vikt.
    Gustaf låg en kurva under i längd och normal i vikt.
    Gustaf hade suits i 92 förra sommaren som 3-åring och nu blir det tight med 92 på Livia som två-åring..
    Samma här, eller en av tjejerna är större än vad både August och Nora var.
    August vägde dock bra mycket mer som bebis
    Ella ligger nu på medelkurvan, men har sen hon var bebis legat en kurva över medel, August har alltid legat 2-3 kurvor under medel
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-01-14 10:56:47 följande:
    OJ, 116 redan? Fast vi får nog börja med 110 snart här hemma. Noel är 102 cm lång nu och 3 år och 4 månader.
    Han är ju med ganska lång då
    Jag tycker ju Ella är ganska lång med sina 100 cm, hon är precis 3,5 år. Eller hon var så lång i början på december, kanske har hon växt lite till
    Vi kör nästan bara med 110 i tröjor i alla fall, behövs i ärmlängden, men flickmodellerna är ju konstigt nog ofta mindre än pojk Obestämd
  • Busbellan
    solouniko skrev 2011-01-14 10:59:19 följande:
    Haha, min kompis son blev fyra i somras och han är 120 cm nu Helt SJUKT stor kille alltså! Hon var tvungen att efterbeställa softhell en störra stl för 122 var för liten
    Oj
    Lika stor som min 7-åring
  • Busbellan
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 11:23:39 följande:
    Jo, men det är väl ganska långt för att vara 4? Tycker han är längre än alla jämnåriga.
    Medellängden för en pojke på 4 år är 104,5 cm så lite över medel är han ju
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2011-01-14 11:30:39 följande:
    Ok! Då har vi kanske långa bekanta för Marcus brukar vara i längd med dem, därför har jag aldrig reagerat direkt. Särskilt våra bekantas dotter som är fyra månader yngre och längre än honom... Blir en LÅÅÅÅNG tjej!
    Ja, det beror såklart på vilka man har runt sig att jämföra med
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17