Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Everlonn skrev 2011-01-22 11:52:32 följande:
    Provade 122 och 104 på henne och 122 var aplång i ärmen och 104 passade perfekt nu så jag bad om 110 eller 116, det är ju en figurnära jacka som man inte ska ha fleece under så då tycker jag det är snyggare om den inte är för stor på Såg rätt kul ut med 10-15 cm övervik på ärmen i 122
    Hur tycker du den är i storlek om man jämför med de "vanliga" softshellen?
    Funderar ju på vilken storlek Ella ska ha i den OM jag får för mig att köpa den
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Everlonn skrev 2011-01-22 12:06:34 följande:
    Den är ju en helt annan modellObestämd Skulle säga lite kortare i livet och längre ärm..tyvärr så kan man ju inte dra åt längst ner som man kan på de "gamla" 
    Ok, men längre ärm i alla fall, då skulle 110 kunna funka till Ella i den, 110 i den gamla sitter ganska precis i ärmen
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-01-22 15:00:06 följande:
    Hej i tråden!
    Vad händer här idag?

Vi har varit på innebandy, men vårt lag förlorade så nu har vi en skitsur unge här.

Insåg nu när jag kollade min mejl vilket klipp jag gjorde på zillstar häromkvällen.
    En softshell och en lurv för 400 ink frakt.
    Hej hej
    Har med varit på innebandy, men vår match resulterade i en helnöjd tjej. De räknar tydligen nästan oavgjort mot de som är ett år äldre som vinst
    f-99 och f-98 spelar ju i samma serie och det viktigaste är tydligen att ligga före det andra ljungbylaget och det gör som fortfarande
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-22 15:15:23 följande:
    Busbellan skrev 2011-01-22 15:12:37 följande:
    Hej hej
    Har med varit på innebandy, men vår match resulterade i en helnöjd tjej. De räknar tydligen nästan oavgjort mot de som är ett år äldre som vinst
    f-99 och f-98 spelar ju i samma serie och det viktigaste är tydligen att ligga före det andra ljungbylaget och det gör som fortfarande
    Hej på er!
    Här fyller mannen i huset år, så imorse bakade jag bullar för första gången i hela mitt liv Förvånad blev ganska okej för att vara först/sista gången
    Sedan gick jag direkt på att göra tacopaj som vi nyss mumsat i oss, hann med en vända på stan också
    Åh så gott med nybakade bullar! och med tacopaj också.
    Vi åt bara lite makaroner och korv för en stund sedan, är bortbjudna ikväll, hoppas på lite gott där som vi slipper laga sjäva
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-22 15:20:34 följande:
    Ännu bättre ju

Vad vi ska ha till kvällen blir en senare fråga, tycker att nån annan i detta hushållet kan lösa det Flört 
    Jag verkar slippa hela dagens matlagning, lunchen fixade sambon medan jag och Ella tog en tupplur i soffan
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-01-22 15:23:16 följande:
    min man tar också en tupplur nu, medans jag hänger i soffan med 2 av 23 barn
    Jag passar på med tupplur nu när A har korttids helg, inget man får möjlighet till annars
  • Busbellan

Vet att jag frågade för ett tag sen, men försöker igen, nån kanske har nåt tips
    Vill ha enfärgade turkosa panelgardiner till Ellas rum, nån som sett såna nånstans?

• Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-01-22 16:11:44 följande:
    Söt pausfågel i BT!
    Busbellan skrev 2011-01-22 16:05:32 följande:
    Vet att jag frågade för ett tag sen, men försöker igen, nån kanske har nåt tips
    Vill ha enfärgade turkosa panelgardiner till Ellas rum, nån som sett såna nånstans?
    Vet inte hur den här är IRL i nyansen

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70196824

Tack

Hmm får nog kolla in den när vi komme till ikea nästa gång, men den ser nästan lite mörk ut.
    Vill ha en som går i ungefär samma färg som det turkosa i hennes tapet och den är ganska ljus, lite åt det blå hållet
  • Busbellan

jaha, nu springer Ella här och vrålar om att hon SKA ha hål i öronen.
    Tror inte ens hon fattar vad det innebär hon tyckte nämligen jag skulle fixa det
    Nora sitter med sånt där pyssel som man gör örhängen med, Ella kommer med två saker och ber mig sätta dem i hennes öron.

Idag har de bråkat om det mesta, hur kan man bråka så mycket fast det skiljer nästan 8 år

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17