Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag tipsar som vanligt om Everest's skalkläder. Är galet nöjd

Jag vet att dom inte har tokhög vattenpelare (2000 tror jag) men Klara hade det hela förra våren och i höstas, oavsett väder, och var alltid torr! Man kanske inte alltid bara kan gå på siffran, borde ju vara fler saker som spelar in. Är det inte så tåligt mot slitage t.ex. så borde ju även vattenpelaren sänkas ganska snabbt.. eller tänker jag fel? Nu menar jag inte att Po.p och Fix inte är tåliga mot slitage, för dom är ju också hur bra som helst!  
    Jag bara ger er lite alternativ  

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-02-08 21:08:11 följande:
    Alternativ är bra för då kan man vela ännu mer eller köpa allt

Jag hade också velat sitta och vela och undra och fundera fram och tillbaka. Men hon kör på samma ställ i vår också. Får se till hösten om det behövs då... Man kan ju alltid hoppas Oskyldig 
  • Lalalong

Fick in på stadium och kolla Everest och 3000 mm vattenpelare är det. 

Men fy vilka tråkiga jackor i år... På hemsidan finns bara svart och röd! Vi har en helt uuuunderbar råååsa jacka till K. Trist om dom bantat ner färgerna till bara två..

• Lalalong

Här är en till med seeeent blöjbarn!!

Klara sov iofs utan blöja redan när hon var 2,5. MEN på dagen vägrade hon! Hon hade uppenbart full kontroll eftersom hon dels klarade utan hela natten, dels kunde gå utan blöja jättelänge, men när hon behövde kissa/bajsa ville hon ha blöja. Det fanns lixom inget annat. Vi försökte med allt möjligt! Vi mutade med dom berömda klistermärkena och pengar i sparbössan och allt möjligt. Men den ungen kan inte köpas för allt smör i småland. Vi lovade henne vilken leksak hon ville ha i leksaksaffären om hon bara kissade EN enda gång på toaletten/pottan. Vi tänkte att om hon gjorde det en enda gång så skulle det kanske lossna och hon skulle inse att det faktiskt inte är farligt. För hon sa att hon var rädd.. Pottan var hård och läskig och på toaletten trodde hon hon skulle ramla i (även med barnsits). Men Nix! Inte ens den roligaste leksaken i världen kunde få henne till det. Några gånger blev jag desperat och gav henne ingen blöja när hon ville (hon var 3,5 då). Jag sa att du får kissa på dig då, du får ingen blöja (huu... vad hemsk jag var :-/) Men då höll hon sig... Hur länge som helst.. och då menar jag länge!!! Om jag förstörde något då eller om hon är så i sig själv vet jag inte.. Men ibland går det uppemot 10 timmar innan hon går på toaletten fortfarande... Hon blir inte kissig.. Konstigt det där. 

Hur som helst, så tillslut fick hon ju en blöja för jag var rädd att hon skulle bli sjuk... Ingen är envisare än henne och hon hade förmodligen hållt sig ett bra tag till, men det kan ju inte vara bra.. så tillslut fick hon ju blöja i alla fall och då kissade hon inom en minut lixom..

När Alva föddes var K 3 år och 8 månader (nästan). Då gjorde vi ett sista desperat försök att göra något av det. Vi köpte en ny potta. (Från Biltema), med vadderad sits som man även kan ta loss och ha som toasits. Inte vet jag om det var en slump, eller om det faktiskt var så att det där som vi tagit som lite tramserier och bortförklaringar till varför hon inte ville sitta på pottan stämde (för denna var ju inte alls hård..) men helt plöstligt kissade hon på pottan... Har hänt 1 olycka sen hon kissade på pottan första gången. Bajseriet satt lite hårdare inne, jag tror det tog 2 veckor till innan hon började bajsa på pottan också... Då var blöjorna slut och hon hade inget val lixom... (Det har dock aldrig funkat att säga om blöjorna innan hon började kissa på pottan... Hon sa att hon skulle inte kissa förrän vi köpt nya..).

Det satt hårt inne, men det lossnade. Och jag tror att man inte ska panika över det. "Alla" barn (utan funktionshinder som kan försvåra det  naturligtvis... därav "") blir blöjfria förr eller senare. Så jag lovar att det kommer... det kommer . Men jag vet exakt hur jäkla frustrerande det kan vara... 

• Lalalong
    Busbellan skrev 2011-02-11 10:54:21 följande:
    Men åh så fin!
    www.luckylittleme.se/picview.asp?pid=58530
    Superfin!! Den andra LLM har är också najs tycker jag. 

Fullkomligt älskar plagget och Klara vägrade nästan av sig sin jumpsuit i somras! Hon tyckte den var sååå bekväm!!! Och den såg verkligen bekväm ut... och snygg!

Åtminstone 2 sånna är ett absolut måste här i sommar... Men egentligen tycker jag dom är för dyra... Lite snål får man väl vara... i alla fall i tanken  
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-02-11 19:02:33 följande:
    Var ju en bra modell till våra smalisar också
    har två i 110 liggande här hemma, men är rädd för att de kommer vara lite stora i sommar
    Ja.. jag fick just tips om en billig 110:a.... Men jag undrar jag.. Jag tänkte ju 104. 
    Hon hade 98 i somras, men i slutet var den väldigt precis i benen. Hon har ju långa ben, vilket är ett litet aber ibland. Men å andra sidan tror jag bara hon kommer att ha växt 3-4 cm från slutet på förra sommaren till början på sommaren som kommer. Då låter det väl lite mastigt att gå upp 2 strl..

Förresten så hintade Everlon om att du nog hade haft några sånna ute till salu, men då kan jag ju sluta drömma om att det mirakulöst var 104:or som du tröttnat på eller nåt  
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-02-11 19:10:35 följande:
    Svarade dig på fb precis, det var en 98 jag sålde
    Provade 110 på Ella häromdagen och den kändes stor nu, bra runt kroppen men alldeles för långa ben
    Ah... Ja då hoppar jag den 110:an!
    Även om K har långa ben så handlar det ju inte om flera flera cm och är den alldeles för lång i benen på Ella så kommer det inte gå på K heller. Gör inte såå mycket. Det är ju ändå dom nya färgerna jag vill ha Drömmer. Det var det där med att vara snål i teorin... Det krockar oftast med hur jag handlar i praktiken
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-02-11 19:17:46 följande:
    Kan se om jag kan få Ella att prova sen om du ändå vill se en bild med 110:an på
    Supergärna om du orkar och Ella är samarbetsvillig! {#emotions_dlg.flower}
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-02-11 19:26:47 följande:
    Vi ska äta lite här nu bara gör ett försök sen
    Alltid sena fredagmiddagar här, har ju suttit i ridhuset till nästan 19
    Hihi.. Men vad mysigt ändå. Jag har en liten hemlig dröm att K ska bli en hästtjej. Jag är av den konstiga åsikten att stall och ridhus luktar gott Skrattande
    Fast folk försöker få mig att inse att det är en naiv rosaskimmrande syn på ridning jag har. Jag har hört av kollegor och andra med häst-barn att dom aldrig frusit så mycket som under perioden deras barn var hästtokiga

Smaklig spis!!!  
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2011-02-11 20:16:44 följande:
    Alltså hästarna är rätt roliga från april till oktober, resten av året är det bara kallt
    Men vi är ett gäng föräldrar som sitter där varenda fredag trots att vi egentligen inte behöver det längre, men vi har ganska trevligt
    Tänkte vi skulle ta taxi dit en gång och ta med en faska vin
    Har ju själv haft häst så det är klart jag gillar Noras intresse, och det är bara en tidsfråga innan Ella ska börja också
    Haha, det låter najs  
    Busbellan skrev 2011-02-11 20:17:32 följande:
    Till Lalalong, inte helt nöjd tjej

Åh, förlååååt Ella!!!! {#emotions_dlg.flower}

Tack! Det blir deffinitivt ingen 110!! 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17