Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-01-28 19:38:52 följande:
    Låter fint! Skall köpa skalbyxorna till Svea har jag nu bestämt mig för.

Fanns inga blå/rutiga jackor va?
    Nej, inga större, bara ministorlekar tyvärr
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Stormis skrev 2011-01-28 19:46:49 följande:
    Ååååh, verkligen sugen när jag såg den på Ella. Såg finare ut än vad den gör på web-shopen. Hade bestämt mig för att inte köpa den, men det kan man ju ändra på . Frågan är om man vågar vänta in nån 15 % eller liknande. Troligen inte.
    Nej, bäst du köper den på en gång
  • Busbellan
    Flock skrev 2011-01-28 20:00:01 följande:
    Busbellan: Så fin popoverall! Underbar rosa färg!

Pepper: Så stor din lilla kille har blivit! Jättesöta båda två! Får Godisburken välja tröja, så tar han oftast den starströjan. Gillar den orangea stjärnan mycket!

Ronja: E klär så bra i svart!  Så snygg tröja!

Smilla: Vilken fin kombo med Colibri och fem myrror! *gillar mycket*
    Tack
  • Busbellan
    Stormis skrev 2011-01-28 20:23:44 följande:
    Baaaaah, säg inte så, även om jag förstår det . Stl på 94 cm? 98 bäst eller?
    Nej, jag hade nog tagit 104 tror jag.
    Den Ella har i BT är i 110 och hon är 101 cm lång
  • Busbellan

Nån som köpt colibriskorna?
    Funderar på om de sitter bra på?
    Sen vilken storlek man ska ta egentligen. Såna skor får ju absolut inte vara särskilt stor för då sitter de ju inte på.
    Men enligt B&R så är innermåttet i 25, 16,4 cm och i 26 17,2.
    Ellas fot är 16 cm, känns som 26 kan bli lite stort om foten inte växer så mycket till sommaren

• Busbellan
    Stormis skrev 2011-01-28 20:33:40 följande:
    Du tror det? Jag tyckte att den såg lite stor ut på Ella, men hon hade väl inte så mkt under heller? Men om jag tar 104 lär hon ju kunna ha den i 3 säsonger förhoppningsvis och då är den ju ganska billig...
    lillronya skrev 2011-01-28 20:28:39 följande:
    Å då måste jag kika!

Tänker du på traktortröjan?

Köpte den från busfröt. Tror den finns i nån mer färg, men nu kommer jag inte ihåg vilken.

Härligt!
    Ska fundera lite på hur vi ska sova. Möjligt att det behövs nån madrass.
    Någon får nog sova i vardagsrummet tillsammans med hunden.
    Tror jag bestämmer mej för att alla får ta med sej vad man vill dricka och något snacks eller så.
    Blir nog tacos på lördagkvällen när alla anlänt.

Jag tar det som behövs (och får plats i bilen...), men paxar att slippa sova med hunden. Inte min grej... Och självklart tar vi med att äta och dricka och betalar dig för det du köper . Bara säg till så får du pengar.

Ang söndagen - har vi snackat om nån byteshandel/loppis? Hade väl varit skoj om alla kunde ta med sig lite från sina säljahögar så kan man göra lite fraktfria kap?
    Hon hade inte kunnat ha kortare i ärmen för då hade den suttit precis nu
    Hon hade tunn tröja och jeans under
    Hade nämigen mått med mig till butiken på hennes Molo hon har nu i 104 och denna i 110 var bara lite större
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2011-01-28 20:31:38 följande:
    sitter värdelöst på tyvärr. remen runt fotleden är stor och går inte att spänna in så den bara fladdrar runt nä dom var inte alls snygga på
    Då blir det INTE några såna då
  • Busbellan
    Stormis skrev 2011-01-28 21:16:17 följande:
    Åh, då syns den säkert bara om man är inbjuden. Du är inte det än. Jag fick inte med dig, men vi löser det .
    Kristyr skrev 2011-01-28 21:09:07 följande:
    Stormis>  min son har 104 på din skaloverall med avtagbart foder. Blir inte så galet stor när man drar åt den i midjan.

Vilken stl funderar på förresten på vinteroverall till henne nästa år (isbjörn typ.....)
    Då chansar jag på 104 om jag köper då
    Molo har jag köpt 104 (hon beräknas vara 98 i oktober vid 4 år). Isbjörn kommer jag satsa på 98. Låter helt galet, men hon har ju haft 92 MAT i år så . Har frågat två ÖF om stl på olika olagg till S och INGEN av dem råder mig att köpa dem då kommer vara för stora (tex skaloverall i 86 till 80 cm pojke, de säger att den blir för stor). Så enl det kommer ju 98 bli bra. Har skalbyxor i 98/104 redan nu dock och de funkar. Jämförde dem med en skaloverall i 98 och de var ungefär lika lång i innerben dessutom.
    Om det hjälper dig nåt så är pops skaloverall nästan exakt liks stor som Molos overall i samma storlek
    Jämförde våra 110:or här hemma
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2011-01-28 21:14:27 följande:
    nix inte här heller, hade sånna hemma som vände snabbt igen. väntar på att de andra colibriskorna i conversemodell ska komma ut istället
    Åh kommer det såna, de måste vi nog ha då
  • Busbellan

Hmm, sitter här och funderar på om A behöver ett Bronxlinne
    Visst kan man ha det på en kille? Eller ramlar snoppen av då

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17