Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Ni går inte och lägger er alihop nu va

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-01-30 23:03:58 följande:
    Inte jag ialla fall Tryckte precis i mej en stoooor chokladbit så jag lär inte somna än på ett par timmar
    haha, och jag sitter här med en burk cola och smågodis

har suttit flera gånger nu och stoppat den rosa sofshellen i korgen för att sen stänga ner sidan, kan verkligen inte bestämma mig
    Kommer den verkligen bi använd nu när vi har både mAT anorak och pop skaloverall
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-01-30 23:15:35 följande:
    Mums, min choklad bit tog slut alldeles för snabbt, rotade precis i skåpen men hittade inget att mumsa på

Vad tyckte du om färgen då? Jag har lite svårt för det där "neoniga" men ändå tycker jag nog att den är fin, men Meja behöver verkligen inga fler ytterkläder nu, förutom den där jeans kappan från Lindex då men den har ju inte kommit i butik än.
    Jo, den ser jättefin ut, även om jag inte alltid gillar sådär skarp färg
    Känner att vi inte heller behöver mer ytterkläder nu, får väl hoppas att nån finns kvar på rea sen, den softshellen vi har i 110 är nog bara funka i vår
    Ja, den där jeanskappan etade jag efter på Lindex häromdagen
  • Busbellan

Butte sluta!
    Hmm, vilken storlek var det du hade till Bella, 122?
    För i så fall bode det räcka med 110 till Ella, vill nog inte ha den riktigt så stor.
    Vad har man nertill då till den. Vi har ett par grå MAT skalbyxor, kan det funka?
    Nån som känt på Molos svarta överdragsbyxor live? Undrar hur de är

• Busbellan
    Buttelina skrev 2011-01-30 23:39:42 följande:
    nää det är 128. tyckte det var så onödigt att ta 122 för den satt precis i midjan  och bara lite att växa i i armarna.. hon kan fortfarande precis ha 116 i vanliga softshell. ska hon ha tjockare under så har hon 122 som sitter bäst. hon är 110cm
    Men då är det ju 116 som gäller här då
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2011-01-30 23:50:11 följande:
    tycker nog det låter bra faktiskt. en kompis såg den förra veckan och blev kär så hon köpte 122 till sin dotter som är 108cm och den satt bra. hennes dotter är rätt så smal.. eller ja smalare än bella
    Den jackan kommer antagligen vara slut innan jag har velat färdigt
    Kan ju inte komma på vad man ska ha för byxor till
  • Busbellan

God morgon!
    Hemmadag idag, men inget plugg lär ju hinnas med eftersom alla barnen är hemma
    Ledigt från skolan och dagis stängt, undra hur vi ska fördriva dagen

• Busbellan
    h80 skrev 2011-01-31 08:26:41 följande:
    Visst brukar BoR vara snabba på att svara på mail?? Jag gjorde en beställning där för 1½ vecka sen, men har inte fått paketet än o mailade o frågade i torsdags, men inget svar.
    Däremot har jag fått beställningen som jag gjorde i onsdags...
    Ja, de brukar vara snabba att svara, fick ett mail från dem senaste i fredags
    Så prova att maila en gång till
  • Busbellan

Åh posten kom tidigt här idag, och hade med sig underbara bonbon tröjan Hjärta

• Busbellan
    Fenja82 skrev 2011-01-31 14:09:23 följande:

Kikar in här och hoppas på storlekshjälp! Molo sommarsuit, vilken storlek till normalstor 1åring(nu 7 månader)? 

Och Molos kortärmade babyklänning i 92, kan det funka till en 3åring som nu är ca 95 cm lång och smal? Har prästkrageklänningen i 86/92 från förra året, är årets lika stora?

Årets 92 i babyklänningar är tydligen lite kortare än förra årets 86/92 samt lite bredare
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17