Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-02-08 13:08:17 följande:
    Busbellan: Om du skall till lindex i dag, kan inte du kolla in denna jackan o se hur den känns?

www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=1...
    kan hämta mitt paket och känna ordentligt hemma, är ju en sån (fast den andra färgen) jag ska hämta
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 13:38:00 följande:
    ja visst var de
    Har du specialskor till henne eftersom du inte kan köpa dom?

Vet hur det är i så fall, det är lika tråkigt att inte kunna köpa vilka skor man vill till pojkar tyvärr
    Men i år har jag gjort ett undantag, han får ett par hummel.
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 13:43:33 följande:
    ja ortopedskor har hon är väl egentligen inget att sura över, bara hon kan gå ordentligt men ni vet ju själva hur roligt det är när barnen är fina

Sedan får man ju bara köpa 3 par skor där/år Förvånad fattar inte riktigt hur de har tänkt när de satte den gränsen för man behöver ju ett par vinterskor, vårskor, sandaler, innesandaler och har hon även växt ur vårskorna innan hösten kommer hur gör man då!?
    Va?
    Nån sån gräns har vi inte här. Däremot funkar det så att vi får betala för 3 par skor, behöver vi fler samma år så är de gratis. Är väl olika landsting då antar jag
    Vi har no knappt aldrig köpt fler par än 3 ändå. Här räcker det med vinterskor, gympaskor och sandaler. Sandalerna vi köper till sommaren brukar han sen använda som inneskor resten av året
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 14:29:41 följande:
    Ja måste vara olika vilket landsting då. Ja sandaler kanske hon kan ha både inne och ute sedan, men nu fick hon ett par som bara var 0,5mm förstora, det var tydligen bättre att tån hängde utanför än att hon hade förstora så de inte tog i när hon kröp. Kan ju säga att vi inte riktigt kom överens om nånting alltså sjukgymnasten på ortopreden och jag Sedan kan hon ju inte ha dessa med öppen tå och krypa i ute heller, kommer ju inte vara något kvar av tån då iofs fast då är det ju iofs inget som hänger ut heller

men hur gör man med gummistövlar? Har A vanliga fast med inlägg?
    Ja, han använder vanliga med inlägg i
  • Busbellan
    Mamma till Simon skrev 2011-02-08 14:50:50 följande:
    ok, finns det ens några speciella att köpa hos ortopeden?
    Ingen aning faktiskt, inget som de har visat för mig nån gång, men det behöver inte säga så mycket
    De har noll koll hos ortopeden här känns det som, vet inte hur många gånger jag kommit hem med för små skor t.ex
  • Busbellan
    Buttelina skrev 2011-02-08 16:19:27 följande:
    fiin hon var i jackan visst var den underbar!
    Tack
    Ja den är underbar!
    Såg den lagom ut?
  • Busbellan
    solouniko skrev 2011-02-08 17:41:53 följande:
    Fiin Ella var i softshellen Visst är det lite dumt att den är så himlarns lång i ärmarna? I övrigt sitter den ju bra på Milla också men just ärmarna är superlånga! Medans 92 hade nästan blivit på gränsen direkt. Men fiiin är den  
    Ja, det är ju det som är problemet, hade nog inte velat ha den kortare i kroppen, men ärmarna är ju lite långa
  • Busbellan

Idag är Ellas molooverall absolut testad
    När jag hämtade henne på dagis idag så satt hon på knäna i en vattenpöl och lekte, hela hon var dyngsur på utsidan. Men kläderna under var helt torra.
    Även hennes gortexvantar som det droppade om var torra på insidan
    Stör mig dock igen på att de tvingat på henne stövlarna. Hon har gortexskor där och stövlar också så hon kan välja. Så gott som alltid vill hon ha skorna (vilka förövrigt är lika höga som stövlarna) men hon FÅR inte ta dom på sig trots att jag flera gånger påpekat att hon kan ha dem ute även om det är blött.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17