Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-04-08 20:55:45 följande:
    Men lilla vännen då! Jag förstr dig till fullo. Det är verkligen ett heltidsjobb att bara sköta allt runt ett barn med specilla behov. Man skall verkligen vara en kordinator heeeeeela tiden.Men får ni ingen hjälp? Tänker främst på bilderna. Vill du att jag fixar en lika dan bild pärm som den vi använder? Det gör jag mer än gärna!!!
    Vad är det för pärm ni använder?
    Har insett att jag måste ändra systemet med våra pecsbilder nämligen. Har ju haft dem på magnettavla, men August låter dem inte vara kvar där utan lägger dem överalt istället, eller plockar sönder dem.

Nej, nån hjälp får vi inte med att fixa sånt. Först ska det fotas, sen ska det skrivas ut, lamineras mm.
    Låter kanske inte så jobbigt, men det finns liksom ingen tid över till det.
    Visst kvällstid skulle vi kunna hinna det ibland, men då vill jag bara va
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-04-08 21:04:17 följande:
    Vi har en liten pärm (a5 format?), på framsidan är det ett karbareband, i ark sedan inne i pärmen sitter det bilder. Vi använder inte foton (endast personer) utan bilder som vi plockar från ett dator program. Men vår pärm har vår talterapute gjort. Men programet har vi fått till datorn, så behöver vi extra bilder tar jag ut dem själv. Innan hade vi också bilder överallt, men det gick bara inte. en pärm är jättesmidigt, för då åker samma pärm med barnet vart det än skall och alla parter använder samma pärm, vi träffar ju talt., ergot., läkare, dagis, assitent... ja listan görs ju öång när de gäller dessa barn.
    Åh, det låter smidigt. I en sån måste man ju kunna sätta även såna bilder vi använder oss av.
    Ska fråga efter en sån på hab när vi ska dit nästa vecka tror jag
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-04-08 21:41:00 följande:
    Busbellan: Vilka härliga vårbilder på goa barn i bt. Kepsen är jag lite avis på 
    Tack
    Du kanske vill ha en sån keps skickad till Åland
  • Busbellan
    Milliz skrev 2010-04-08 21:51:57 följande:
    Var har du köpt kepsen?
    På lindex
  • Busbellan
    Milliz skrev 2010-04-08 22:03:37 följande:
    Åh kanske måste ta mig dit någon dag då. Den var jättefin
    Ja, det enda som stör mig lite är att det sitter en stor rosett på ena sidan, men jag kan nog leva med det
  • Busbellan

Vad bra att jag tittade in här, tänkte fråga om ett konstigt mail från tradera, men såg ju att jag inte var den enda som fått mailet.
    Tyckte det verkade minst sagt skumt att de ville ha mina kortuppgifter

• Busbellan
    nettan1016 skrev 2010-04-09 10:35:31 följande:
    Hej i tråden!Ingen shopping än idag men jag har dock beställt hem provbågar för att skaffa glasögon.Jag gjorde en laseroperation i augusti 09, men det har inte blivit 100% syn ännu och en omoperation får jag inte göra förrän det gått 1 år, och nu orkar jag inte se halvtaskigt längre så därför skaffar jag mig ett par coola, billiga brillor så länge.Ska ju i och för sig inte klaga på ögonoperationen, har gått från -8,75 till -1,0. Men dom garanterar ju 1.0 så varför inte göra om den. Jag tillhörde ju en av de få personer som inte hade ont efteråt heller .
    Men det måste kännas underbart att det i alla fall blev så mycket bättre
  • Busbellan
    Kristyr skrev 2010-04-09 11:15:38 följande:
    Hm.. tror ni att Beanie NS Purple mössan har samma lila i sig som det lila i småfolklurven som är röd och har lila kantband? Och att den är lika storleken som Beanie NS Black, borde de väl vara, de är väl båda från våren?
    Det är nog inte riktigt samma färg.
    Vi har den lila ns mössan från förra våren och den har nästan exakt samma lila färg som på den röda småfolkslurven
  • Busbellan
    lillronya skrev 2010-04-09 11:32:03 följande:
    Annacill har två olika lila mössor. Kanske nån av de du söker?
    Ja, hon hade ju kvar den gamla också
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2010-04-09 20:25:20 följande:
    Finns det röd tunn med stjärna? Trodde bara det stod NS på den röda...Är det till dig själv? Jag drunknade i L och M satt perfekt!
    Ja, det fanns förra året, vi har en sån i L till Nora här hemma
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17