Inlägg från: nettan1016 |Visa alla inlägg
  • nettan1016

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2010-04-21 09:47:11 följande:
    Usch stackarn Inte kul när det blir så illaNora och August hade det båda två lindrigt, kanske 10-20 koppor och ingen feber.Sambon var desto sjukare när han smittades av Nora
    Samuel hade det också ganska lindrigt. Det var värre med mig. Fick det av Samuel och hade feber och en massa koppor, främst i ansiktet. Mannen var bortrest så dagis fick gå ut med Samuel när jag kom på em för att hämta honom. Då hade jag keps neddragen för ansiktet. Ville ju inte skrämma barnen, såg fördj...vlig ut rent ut sagt.
    Kusinen hade över 50 koppor bara i ansiktet och ville inte ens titta sig själv i spegeln för hon tyckte hon var så ful, stackarn.
    Mamma till Samuel och Evelina
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-21 09:51:30 följande:
    Hilla, har ni snö i Växjö med?Idag på morgonen när Ella tittade ut och såg snön skrek ho "JAAAA, SNÖ!"Nej, det är inte JAAAA
    Evelina skrek också jaaaaa!! Samuel muttrade surt, "det blir ju aldrig sommar och då kommer jag ju aldrig att fylla år"
    Peter trodde mig inte så han fick ett MMS med vår vita baksida som bevis.
  • nettan1016

Jag fick från Zillstar redan i tisdags, så det borde vara på gång.

• nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-22 08:53:55 följande:
    nej då, du är inte ensam Ella är fortfarande vaken minst 2 gånger varje natt, en gång av dem är det bara upp att göra välling
    Evelina vaknar också fortfarande varje natt. Hon börjar natten i sin säng och avslutar i vår. Hon dricker dock inte välling på natten, men dock morgon och kväll. Samuel har egentligen bara sovit hela natten i sin säng i ett halvår och han är snart sju. Men han tyckte det började bli lite trångt i vår säng så numera föredrar han sin. Skönt kan jag säga.
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-22 12:47:16 följande:
    Hej hejNu har vi varit hos doktorn med Ella. Läkaren lyssnade lite på henne och så blev det allergitest, vi slipper göra oss av med katten!Vikt och längd blev det taget också, nu är hon äntligen uppe i samma vikt som i januari igen så kurvan stupar inte rakt ner längre Hela 96 cm lång var hon också.Men det blir till att fortsätta med pulmicorten hela sommaren också, det tyckte absolut läkaren att vi skulle göra
    En lång tjeja ju. Pulmicorten ger vi alltid till Samuel morgon och kväll. Vi ska till läkaren med honom i juni och då ska han slippa andas i "tratten" och få en annan förpackning hoppas jag.
  • nettan1016
    Busbellan skrev 2010-04-22 14:35:46 följande:
    Nån som vet hur denna är i storlek?Tror ni den kan funka til en ca 132-133 cm lång tjej?Hon fyller ju inte ut den på bredden precis Hon har fortfarande 128 i molotröjorwww.tradera.com/Helt-NY-SMAFOLK-lang-sweatshi...
    Ingen aning om hur den är i storlek men den var sååå fiiiiin och passar Nora jättebra i färgen.
  • nettan1016
    sulinajo skrev 2010-04-22 23:54:09 följande:
    Halloj! :)Någon som vet var eller om man ens kan få tag i ett haj linne i 122/128!?
    Jag hittade ett hajlinne i den storleken i veckan på MatadorKids.
  • nettan1016

Samuel fick sina efterlängtade linnen igår, tåg och haj och han var sååååååå lycklig. Han tog på sig tåglinnet och ville inte ens ta av det vid läggdax. Och idag har han på sig det under munktröja i skolan. Han måste ju visa kompisarna. {#lang_emotions_laughing}

• nettan1016

Liljan: La ett bud på en av dina saker i FB.

• nettan1016

God morgon i tråden!

Har återvänt från de halvdöda. Är inte van att vara på fest så hela dagen igår var jätteseg.
    Men jag hade i alla fall otroligt roligt i lördags och kom inte hem förrän 03.30 i söndags morse.

Kroppen gör sig också påmind. Träningsvärk och stel nacke. Varför ska jag alltid "headbanga" när jag druckigt lite {#lang_emotions_dreamer}. Högklackat är inte heller speciellt bra.

Men men.  Nu är jag shoppingsugen. Får nog leta runt lite. Inget jag behöver egentligen.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17