Inlägg från: Lisabecka |Visa alla inlägg
  • Lisabecka

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

melizza skrev 2010-09-03 09:47:22 följande:
    vilken fin kjol......jag tror den skulle vara snygg med girly rainbow eller lila kissekatttröjan och leggings
    Å rainbow , blir nog jättebra till!  Ja den är verkligen supersöt i rl. Den är supermjuk och 4-åringen här hemma vägrade ta av sig den i går : )  Får kolla upp katterna också! Tack för tipsen !
  • Lisabecka
    melizza skrev 2010-09-03 22:11:32 följande:
    Jag kan inte bestämma mig för vilken storlek jag ska ta på kik kid klänningen......ska jag ta 116 eller 122??? Den Stella har i bt är 110 och den satt som korvskinn på och ärmarna var precis. jag vill ju inte att den ska bara så lång så jag kanske ska ta 116 iaf. Aaaa vad svårt.

Snälla ge mig lite råd......vad skulle ni tagit. Jag tror att Stella är ca 108-110 cm lång och väger ca 18 kg.
    Jag fick mått från  llm på st 122, om det hjälper dig....

Nu har jag mätt stl 122 i klänningen och måtten blev följande: längd 67 cm, bröstvidd 29 cm.
  • Lisabecka

Go morgon !

Är det någon som har den nya kik kid klänningen i lila samt molos penser print?  Funkar dom färgerna ihop ?

• Lisabecka
    Busbellan skrev 2010-09-05 09:57:03 följande:
    Det är jättefint ihop!
    Kan tyvärr inte ge dig bildbevis för den lila färgen på klänningen är så svår att få till på bild, ser bå ut hela tiden
    Å , va glad jag blir ! Tack för hjälpen!
  • Lisabecka
    SmillaMilla skrev 2010-10-18 18:48:16 följande:
    Nä nu behöver vi dra igång tråden lite.

Kör några frågor för skoj skull.

1. Vilket är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?

2. Vilket var det första danska plagget du köpte?

3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?

4. Vad tycker dina barn om danska kläder?
    Kul med lite frågor! Hoppas det är ok att man är med och svarar.....

1. En underbar vit/blå rutig Klänning från Mini a ture.
    2. Se fråga 1.
    3. En klänning från Katvig. Är lite tokig i katvig just nu.
    4. Lillan gillar det mesta jag sätter på henne, så länge det inte är hårda byxor (jeans ) : )
    Stora tjejen gillar inte allt , men en del Molo har hon.
  • Lisabecka
    Duntoffla skrev 2010-11-16 22:27:41 följande:
    Apropå leksaker, vet någon vad klossarna/bitarna i plast heter som är kanske ca 2 cm i tjocklek och har piggar på sig åt alla håll. Man kan sätta ihop dem lätt och bygga flygplan, hus etc med dem. De fanns redan på min tid.
    Kass förklaring men jag kan verkligen inte komma på namnet och nu letar jag såna till Noel (om det finns vill säga)
    Dom heter Nopper.  Om det är dom som  jag tror du menar.
    www.staplesnetshop.se säljer men vet inte om dom säljer till privat personer.

www.kontorsmagasinet.se  dom här verkar dock  sälja till privar personer också..

sen säljer ju Brio lekolär också men dom säljer inte till privar personer, bara till skolor/förskolor tror jag.

Lycka till i nopper sökandet!
  • Lisabecka
    Duntoffla skrev 2010-11-16 23:05:18 följande:
    Såg nu att privatpersoner kan handla där också så nu har jag reggat mig. Annars hade jag tagit det på sambon företag TACK!
    Såg att du hittat redan : ) Läste inte forum sidorna i rätt ordning....
  • Lisabecka

Tipsar om 70 % på Ajabaja, men sidan är seeeeg....

• Lisabecka

Någon som har länken till nova star tråden ? please : )

Eller någon som kan råda mig om storlek ? (förlåt för ot ) Vad skall man välja för storlek på deras slim jeans till en tjej som har 122/128 vanligtvis på byxor ? Om någon desutom råkar ha en bild med dessa på skulle jag bli väldigt glad! 

• Lisabecka
    Busbellan skrev 2011-08-10 19:57:26 följande:
    Tror inte höstens modell är riktigt den samma som vårens, tror de är lite smalare nu i höst så bild kanske inte hjälper så mycket
    Min son som är drygt 120 cm lång har 120 i ns byxor, de kommer räcka länge till
    Tack! Då borde 120 bli bra här också : )
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17