Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-06-19 09:05:27 följande:
    Ha ha, ja jag vet, jag är helt fel person att gnälla Har haft enorm tur med mina som slutade äta på nätterna runt 2-3 månader. Men eftersom jag är van att sova så mycket så blir det lite knas dom gångerna jag inte får mina timmar
    ja jag är ju van vid att sova typ 3 timmar per natt så när jag får sova 5-6 så känner jag mig ändå utvilad. Medans sambon blir ett vrak om han inte får sova minst 8-9 timmar...han ligger o sussar just nu o jag vet inte riktigt när jag vågar väcka honom...
    Om jag väcker honom för tidigt så blir han grinig hela dagen o orkar inte mycket, får han sova länge så känner han sig alltid så tacksam så han brukar hjälpa till väldigt mycket med allt möjligt sen. Så jag låter honom sova ut när han kan...men vid 12-tiden brukar jag så smått tjura till o väcka honom :-.D
  • Zvartaliljan
    Infinite Joy skrev 2010-06-19 11:32:07 följande:
    Oj, vilken lyx han har!!! Här får man inte ens dispens trots svir kvällen innan. Iofs lät jag sambon sova förra helgen efter 30-årsfest. Till 9 sov han men det är absolut första gången sedan andra barnet kom. Beöver jag säga att det inte blir utgång så ofta?!

Min minsta bebis tycker jag sover superbra. Han äter nog bara varannan timme men det har tom hänt att han sovit mellan 24 och 5.... kanske 3 ggr. Han är iofs bara 5 mån. Jag tror att kroppen vänjer sig och då är helt plötsligt 2 uppvak på en natt=ordentligt utsövd. Min dotter vaknade 2 ggr/ timmme från ca 5 mån till 12 mån. Asjobbigt!! Mellanbarnet var ett mellanting mellan äldsta och yngsta.
    Ja han har ofta lyx-morgnar på helgerna, men nu är han nyväckt och får ta hand om 2 barn hela dagen medans jag ska pyssla med tradera, tvätt, städa, laga mat o.s.v

Hmm...ja han har det ganska lätt han...kan ju inte skylla på ett jättestressigt o krävande jobb heller Drömmer han sitter o programmerar spel hela dagarna...visst, mycket siffror o kod i huvudet men jag tror att han tycker det är så roligt så det inte blir så ansträngande...
    Han går ut någon gång ibland med sina vänner, o då brukar han få sova borta eller sova länge i ett annat rum så inte barnen stör honom.

Men om han är trött är han inte till någon hjälp alls som sagt....då blir han som en zombie...så jag ser ingen anledning till att väcka honom på nätterna eller tidigt på morgnarna för att hjälpa till...det blir inte mer gjort för det o han blir bara så grinig...

Men visst...ibland tryter mitt tålamod och då får han sig en rejäl utskällning...när jag samlat på mig för mycket o bara exploderar när han sover typ till 12 medans jag kämpar med två barn som varit vakna hela natten o skrikit typ...
  • Zvartaliljan
    MiniM3 skrev 2010-06-19 11:32:46 följande:
    Gud jag hade varit helt död om jag sovit så lite som er.. 
    Här sover Angelina mellan 19.00/20.00 till minst 8 på morgonen :) 
    det roliga är att när såna nätter sker så de sover hela natten, vilket händer mycket sällan här, så stiger jag ändå upp kl.5 typ o är superpigg o börjar städa o tvätta medans barnen sover vidare Ja jag är nog lite knäpp
    Men varför sova längre om man känner sig utvilad liksom...sover jag för länge så blir jag liksom trött av det, och då orkar jag ingenting sen. Blir alldeles degig hela dagen om jag får sovmorgon. Ungefär som när jag ibland ska ta en "powernap" när sambon kommer hem vid 19, då är det meningen att jag ska sova en halvtimma o "ladda batterierna" men oftast blir det att jag sover hela kvällen (nej han väcker faktiskt inte mig då, utan låter mig sova) för jag klarar bara inte av att ta mig upp...sen vaknar jag typ vid 23 o är superpigg hela natten...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-06-21 15:57:49 följande:
    Busbellan: Åhhhhh vilken underbar shopping! Den rosa/gula är ju helt underbar!

Liljan: Godingar till barn du har. Visst kommer ni till Liseberg som planerat?
    Ja vi kommer Solig Ska vi ses utanför eller där inne? Hur dags kommer ni vara där?

Jag har ett åkpass som jag fick gratis som bonus på kreditkortet...funderar på vem det lönar sig mest att sätta det på?? Maia eller sambon
    Jag kommer inte åka så mycket, möjligtvis någon med Maia. Men några är väl gratis för medföljande vuxen??
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-06-21 18:04:48 följande:
    Åhhh vad kul! Ja vi kan väll ses utanför? Vi kan komma när som. Tar nog bara 20 minuter att köra dit från mina föräldrar. Vilken tid passar er? Åkband har jag inte funderat på än. Men känner jag mina barn så kommer de att vilja åka massa. Men får fundera vidare senare på det tror jag.
    Det tar bara en halvtimma för oss dit. Så ska vi vara där till öppning då?
    Jag tror att Maia får åkbandet men vi andra skippar...lär ju vara mest hon som åker. Om Felipe vill åka så är det nog bättre han tar det en annan dag med sina syskon istället...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-06-21 18:28:20 följande:
    Ja Anton skall också ha åkband. Får kanske sambon med ha då han måste åka med De två andra vet jag inte.
    Det borde finnas ett billigare åkband för de mindre barnen...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-21 18:37:30 följande:
    Liljan, vill du mäta den vita koftan? Från nacken och ner och innerärm?
    sambon sitter uppe vid rätta datorn där alla kläder är, får förhoppningsvis lite tid där ikväll då han kan passa barnen lite.
  • Zvartaliljan

ChokladMoshin - Grattis Vilken chock...min syster gjorde likadant, skulle in o sätta in p-stav, jag var med henne o shoppade innan o när hon kom ut från bm sa hon bara "du, vi får nog gå o lämna tillbaka de där jeansen jag nyss köpte" Det tog ett tag innan jag fattade vad hon menade med att de snart skulle bli för små
    Själv blev jag ju gravid trots p-piller. Det räcker ju med lite diarré när du tar tabletten så är det kört. och med min mage så kommer jag aldrig lita på p-piller mer...

Nu har jag bakat chokladmuffins och fyllt en tårta till syrrans kalas på onsdag. mandelmarängbotten, rabarberkompott, jordgubbsmousse, vit-chokladmousse och lime-och flädermarinerade färska jordgubbar, mumma Tungan ute

• Zvartaliljan
    Greksmurfen skrev 2010-06-21 22:35:12 följande:
    mums=P
    här bakar jag botten.. ska ha med tårta till ons till jobbet... blir ju gammal den dagen =P....
    blir en sprängtårta med gelhallonfluff, vanlij å vitchkladkräm å sp då=)

sen till midsommar/födelsedags tårta ska ja ha jordgubbs å champagnetårta=P MUMS

hmmm sen e det u makens å min bröllopsdag imorn redan 3år har gått... så fråga e om ja inte ska slå ihop ngt då med.. kanske iof räcker med cupcakes;).. nga söta sånna=).. liljan tips på ngt gott recept där?
    morotscupcakes med vit choklad-färskost-smörkräm (100g vit choklad, 100g rumsvart smör och 100g philadelphia)
    Supergott Tungan ute
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17