Infinite Joy skrev 2010-06-19 11:32:07 följande:
Oj, vilken lyx han har!!! Här får man inte ens dispens trots svir kvällen innan. Iofs lät jag sambon sova förra helgen efter 30-årsfest. Till 9 sov han men det är absolut första gången sedan andra barnet kom. Beöver jag säga att det inte blir utgång så ofta?!
Min minsta bebis tycker jag sover superbra. Han äter nog bara varannan timme men det har tom hänt att han sovit mellan 24 och 5.... kanske 3 ggr. Han är iofs bara 5 mån. Jag tror att kroppen vänjer sig och då är helt plötsligt 2 uppvak på en natt=ordentligt utsövd. Min dotter vaknade 2 ggr/ timmme från ca 5 mån till 12 mån. Asjobbigt!! Mellanbarnet var ett mellanting mellan äldsta och yngsta.
Ja han har ofta lyx-morgnar på helgerna, men nu är han nyväckt och får ta hand om 2 barn hela dagen medans jag ska pyssla med tradera, tvätt, städa, laga mat o.s.v
Hmm...ja han har det ganska lätt han...kan ju inte skylla på ett jättestressigt o krävande jobb heller

han sitter o programmerar spel hela dagarna...visst, mycket siffror o kod i huvudet men jag tror att han tycker det är så roligt så det inte blir så ansträngande...
Han går ut någon gång ibland med sina vänner, o då brukar han få sova borta eller sova länge i ett annat rum så inte barnen stör honom.
Men om han är trött är han inte till någon hjälp alls som sagt....då blir han som en zombie...så jag ser ingen anledning till att väcka honom på nätterna eller tidigt på morgnarna för att hjälpa till...det blir inte mer gjort för det o han blir bara så grinig...
Men visst...ibland tryter mitt tålamod och då får han sig en rejäl utskällning...när jag samlat på mig för mycket o bara exploderar när han sover typ till 12 medans jag kämpar med två barn som varit vakna hela natten o skrikit typ...