Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjolla: Underbara velour! och söta barn också såklart. vad duktig han är på att matcha Milo!

Ronya: Så fina Hummelkombos, alltså jag är absolut inne i en hummelperiod nu, älskar allt

Dunis: Söta Lea, vad stor hon börjar bli

Smilla: Åh vad fin Anton blev i lurven, passar jättebra i den färgen!

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-16 18:56:30 följande:
    Tack! Ja lurven är ju helt underbar. Men lite stor kanske. Fast han gillade det, för då kan man ju ha tummarna i tummhållarna.
    Det är ju inte så mycket att välja på när 134 inte finns
    Tjejerna här gillar också att ha tummarna i hålen, A vill ha mer precis i ärmen
    lillronya skrev 2011-02-16 18:57:41 följande:
    Tack!
    Ja jag är också i en hummelperiod och en helt galen katvignojja som jag aldrig varit med om innan.

Ganska roligt idag när vi kom till öppna förskolan och barnen var klädda i katvig. När sen Emilia kom (hon som var här på me&i) så hade hennes barn också katvig på sej.
    Ja, katvig och Hummel används massor här också för tillfället
    och så Nova star
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-16 19:07:15 följande:
    Busbellan; Fin shopping! Inte såg du om Lindex hade fått in vårjackorna, p¨å dam än. Hittade så fina på hemsidan som jag vill ha. Hoppas att de kommer in innan nästa fredag då jag skall dit.
    Kollade inte på dam alls idag så ingen aning tyvärr
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-16 19:28:26 följande:
    Tack! Ja, hon växer så det knakar Fin shopping! Så ränderna är fina IRL? Jag kikade på dem men var lite osäker på färgerna. Är det hallonröd?

Smilla- Fina Anton i Molo-lurven. Tycker inte att det gör så mycket att den är lite stor. Då räcker den ner och värmer baken  Och fina Svea i härlig kombo. Jag har kollat på dockhusbodyn till Lea men inte vetat vad man kan matcha den till.

Nåt mellanting mellan hallon och corall, kan knappt beskriva den
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2011-02-16 19:44:36 följande:
    Någon som vet hur lång tid det tar på Lindex? Alltså från det att man beställer på hemsidan o det finns att hämta i butik?
    Brukar ta mindre än en vecka i alla fall, ca 5 dagar kanske
  • Busbellan

Så nu ska jag placera mig här en liten stund tror jag
    Vi har ju nästan sovmorgon imorgon, Nora har en läkartid vid 8.30 så hon behöver inte upp så tidigt som om det hade varit skola

• Busbellan
    Helle skrev 2011-02-16 21:17:07 följande:
    När man kikar på mycket kläder så får man ju ofta en känsla för vilka barn som skulle vara fina i vilka kläder (det är ju inte säkert att mamman tycker samma) och just denna så tänkte jag på Tjolla/Lia direkt när jag såg den. Samma som att jag har en klänning i åtanke för Smilla längre fram (men det kanske blir helt fel, det vet jag ju inte). 
    Det är så roligt när det klaffar bara  
    Det är så roligt, jag kan med få såna tankar ibland med vissa plagg

Här har vi så blandad stil på kläderna så det är nog ingen som kan associera några plagg till mina barn
  • Busbellan
    h80 skrev 2011-02-16 21:26:16 följande:
    shoppar bebispresent till en liten tjej. Har köpt klänning o strumpbyxor o lurvfleece. Men jag skulle vilja ha en filt också, nån som vet om det finns nån på rea? (flickig)
    miau och dockhusen finns på pilutta
  • Busbellan
    Helle skrev 2011-02-16 21:48:56 följande:
    Nä, fast det finns ändå ett par som man känner att "det där är Ella" (även om du kanske tycker annorlunda). 
    SmillaMilla skrev 2011-02-16 21:23:10 följande:
    VA! Nu blir jag ju nyfiken!
    Vi får se om du kommer på senare vilket jag tänkte på Jag måste nog låta det vara osagt i dessa sammanhang just nu tyvärr. 

Jag gilar nog de flesta kläder
    Bara Ella som  inte håller med ibland
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17