• Saraia

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

vilken stl tror ni på OT NS kjol t min stora tös ca 126-128cm lång? 120 el 130? ej fint om den är föööör lång

Tre flickor f.-04 -06 o -10
  • Saraia

Nån som kan hjälpa mig?! Söker colibriklänning fr molo i stl 122/128 - nån som sett i nån webshop???

• Saraia
    http://www.luckylittleme.se/product.asp?product=60029
    nån som har denna?? panikbeställde denna nu t stortjejen att ha på lillasysters dop på sönd. Dopbarnet ska ha colibriklänning (efter dopklänningen) o mellansyrran ska ha colibrileggings o lila NSklänning. ej hittat nån vanlig colibriklänning i storasysters stl så nu fick det bli denna. Hoppas hoppas den sitter bra!
  • Saraia
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-21 18:51:49 följande:
    Hoppar in en snabbis innan det är dags för saga...

Har mått lite små dåligt senaste veckan då jag trodde min anställning tog slut den siste maj...

Idag kom jag till jobbet, men samma lite tråkiga inställning då jag trivs sååå himla bra på denna arbetsplatsen. Iaf så kommer en kollega framtill mej ganska så direkt och säjer: - Jag har löst ditt jobb, du får mitt ett tag......

Hon ska ha bebis i sep och efter överläggning med chefen så kom dom framtill att jag är den bästa för hennes tjänst, jag finns redan i företaget, jag är pigg och glad och har viljan att lära Stenen släppte från mitt hjärta! Jag har iaf garanterat jobb till hösten 2012, LYCKLIG!

När jag sen kom hem kastade jag mej in på skatteverkets hemsida, DUBBEL LYCKA och jag längtar som F*N rent ut sagt till midsommar!
    hur gör man för att se skatten????? måste man ha e-leg??
  • Saraia
    solouniko skrev 2011-04-04 08:55:11 följande:
    Men hujja Milla hade magsjuka tre ggr förra vintern när hon var kring 1 år, fy vad jobbigt det var att se henne så orkeslös. Vi har konstigt nog klarat oss hittills i år, men känns som att man bara går och väntar på att den ska komma.. Blä! Hoppas hon kryar på sig och blir piggare snart lilla gumman!
    SmillaMilla skrev 2011-04-04 08:39:30 följande:
    Vet inte hur jag citerar med denna saken Men ja koppor är inget kul. Men bättre att de har de som barn än som vuxen. Svea har det riktigt jobbigt just nu. Hon fick precis fullkomligt panik när en koppa gick sönder när hon flyttade sig i soffan. Och inte får jag i henne någon panadaol heller, hon spyr bara upp den. Får försöka lite senare.
    Nä sjukdomar är ju aldrig speciellt roligt tyvärr, men överlag verkar det gå mkt smidigare om man ha det som liten. Min lillebror som är 20 har aldrig haft det, kommer nog bli svårt att undvika den dagen han får egna barn och som vuxen kan man väl bli riktigt riktigt dålig. Hoppas de torkar ihop fort iallafall och inte kliar så mycket! Har de andra barnen fått/haft det?
    Säg till honom att vaccinera sig! kan ju va jättejobbigt att få det som vuxen!
  • Saraia
    Busbellan skrev 2011-04-14 08:22:42 följande:
    Fick samtal från Noras läkare idag på morgonen eftersom svaret på biopsin kommit och precis som vi väntade så var det celiaki. Känns ändå skönt att få det bekräftat.
    Nu ska vi bara få hem ett läkarintyg att lämna till skolan sen kör vi på med glutenfritt
    måste bara fråga varför ni misstänkt celiaki, varför det ej upptäckts förrän nu, vilka symtom har hon? har nämligen tidigare haft en svag misstanke om att mellantjejen hade det. blodprov visade dock att hon ej hade det, men kan blodprov vara negativt trots att de har celiaki? biopsi e ju d bästa så klart, men då misstankarna inte är jättestarka har det inte kommit upp. Hoppas du tycker d e ok att jag frågar!
  • Saraia
    Busbellan skrev 2011-04-14 08:44:00 följande:
    Måste fråga hur ni gjort med placeringen av den glutenfria maten? Känns ju inte helt bra att ha den i samma skåp som den med gluten i, är det bästa att placera den på olika ställen?
    Saraia skrev 2011-04-14 08:36:44 följande:
    måste bara fråga varför ni misstänkt celiaki, varför det ej upptäckts förrän nu, vilka symtom har hon? har nämligen tidigare haft en svag misstanke om att mellantjejen hade det. blodprov visade dock att hon ej hade det, men kan blodprov vara negativt trots att de har celiaki? biopsi e ju d bästa så klart, men då misstankarna inte är jättestarka har det inte kommit upp. Hoppas du tycker d e ok att jag frågar!
    Hon har egentligen inte haft några typiska symtom för celiaki, inga problem med magen och sånt t.ex. Hon har alltid varit liten och smal så det är väl det i så fall. Anledningen till att de kollade nu var att inte bara vikten sackade efter längre utan hon sjönk på kurvan även på längden.
    Man kan ha celiaki även om det inte visar något på blodprovet, enda säkra sättet för diagnos är biopsi
    Klart det är ok att du frågar
    tack för infon!! ja när längden sackar så e d ju ngt "fel" helt klart så d var ju skönt att ni hittade "felet" - lycka till m alla förändringar, nog jobbigt i början men man kommer nog snabbt in i det!  Min mellantjej har oxå alltid varit liten o tunn och haft problem m förstoppn sedan 6mån ålder, men nu följer hon sina kurvor jättebra o har nog hoppat upp en halv kurva i både längd o vikt. Sen upptäcktes div allergier (katt pollen kvalster) i höstas o nu har vi testat för mandel nötter jordnöttter mm då hon fick en aktu allergisk reaktion för nån månad sen. jaja, typiskt att allt ska hända ett barn!
  • Saraia
    Tjollabolla skrev 2011-05-16 14:19:08 följande:
    Tack
    Ja den nu från Småfolks sommarkollektion, heeelt underbar. Ska bara hitta några fina leggings till med...
    har oxå köpt den fina småfolkklänningen t min lilla att ha i höst t orangea velourbyxor! underbar!
  • Saraia
    molnen skrev 2011-05-16 14:52:26 följande:
    Tack ,dock var den slut irätt st. ska kika vidare . Hur är den i st.?
    finns även hos kokobello.se
  • Saraia

nån som vet hur colibrimössorna e i stl? alltså de vändbara? ska jag ta 3-5år t min lilla 5åring el 6-8?

• Saraia

Visst e molos softshell liten i stl? Vilken stl tror ni t en stor 1,5åring? 92? 98?

• Saraia

oj här var det dött nu för tiden.... kommer väl igång mer när fler höstnyheter kommer...

• Saraia

Liljan: Stort grattis - underbart fina bilder!

• Saraia
    jean1 skrev 2011-09-04 16:15:02 följande:
    Hej!

Velar fram och tillbaka om jag ska köpa Molos eller Pops vinteroverall till dottern som blir 2 år i vinter. De sägs vara likvärdiga i kvalité och priset är ju samma. Gillar årets lila från Molo skarpt men tycker det inte känns lika lätt att hitta matchande mössor etc till Molo, har jag fel? Pop har ju en hel uppsättning av allt man behöver i matchande färger vilket gör det ganska enkelt..

Ni som haft båda märken, vilken skulle ni ha valt? Kom gärna med matcningstips på mössa och handskar till Molo också. (Förutom deras egna då)     
    velar själv ang overall t mellantjejen - pop molo el fix.... Lila el rosa i alla fall! Lila har stortjejen haft på jacka nu tre el fyra år i rad o hon har bla haft molos svarta mössa m vita stjärnor till och den lila m orange/röda stjärnor.
  • Saraia

Vilken stl på molo softshell t min minsta ska jag ta-86 har hon börjat m i andra kläder men denna e ju liten i stl: 92 el 98?

• Saraia

ingen som sett de nya mololinnena i stl 146/152 i nån shop??? tjejprint!

• Saraia

nån som läser här ibland o kan rekommendera vilken molojacka jag ska ha i vinter t mina tjejer - alltså storlek:
    lillan blir 2 i november, är ca 86cm lång nu o  "kraftigt byggd" o har86/92 i kläder - 92 el 98 i molos overaller o vinterjacka??
    mellantösen är 6år, har 116 i kläder, är smal o ca 115cm - 122 i jacka?

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17