Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 11:35:40 följande:
    Min tur att vara ot idag.....

Hemma efter dagens utflykt... den bar in till stan för ett besök på barnakuten... Vc säjer att T är på gränsen till uttorkad då mängden vätska per dygn ligger under litern... blöjorna är sågott som torra.... jag åker in, väl inne blir jag bemött av en gammal, gråhårig, tant vars första fråga är om det är min unge.... sen konstateras det, i väntrummet, att hon inte är uttorkad så alltså för frisk för dom och vi kan åka hem igen... hon bjuder ungen på en piggelin som hon tar tre tuggor av och sen kastar på golvet med ordet: - BLÄ!

T har aldrig varit sjuk innan... eller jo något lokalt men inte på detta sättet... ringde till vc på väg hem och förklarade... hon blev helt tyst i luren, fick en tid 13:15 så vå får se vad dom säjer då....

Ser att ni shoppar nua molo, VAR? kan behöva lite uppmuntran nu....
    Usch är hon inte pigg än
    Hoppas hon piggnar till snart!

Nya Molo har kommit in på LLM
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 11:43:20 följande:
    Nopp, fort kass.. var feberfri en stund i går fm men efter middagsvila så va hon uppe över 39 igen. nu är hon dock nere under 38 och äter tom lite kex, frivilligt!! Men det är väll bara för jag tagit beslutet att gå till doktorna med ungen

Rusar till llm....
    Sa dom förresten att hon var uttorkad för att hon drack under en liter?
    Oj så mycket vätska tror jag aldrig något av mina barn får i sig under ett dygn
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 17:48:10 följande:
    Visst är det härligt att packa och olanera!? Jag planerar redan klädsel för vår lilla resa på tu man hand nästa lördag
    Jag läste packa och nåt helt annat som inte har med resan att göra

Var ska ni åka?
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-24 18:03:30 följande:
    Hahahahaa

Hej i tråden!
    Får mammor en veckas sportlov när barnen börjat skolan igen?
    ja tack, det hade varit skönt!
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 18:15:18 följande:
    Men hoppsan då!  Nej, de hoppas jag att jag slipper göra på vår resa Drömmer Vi åker till Husqvarna för att bo på hotell, gå på spa och bara vara! Första gången sen T föddes!
    lillronya skrev 2011-02-24 18:03:30 följande:
    Hahahahaa

Hej i tråden!
    Får mammor en veckas sportlov när barnen börjat skolan igen?
    Gärna för min del!
    Åh vad mysigt!
    Vi ska med ha en hotellhelg i de trakterna snart, men vi har Ella med oss
  • Busbellan

hmm nu är jag hemskt sugen på Kosta också
    Ingen som känner för en tur dit nästa helg kanske?

• Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 18:48:08 följande:
    Fick Husqvarna stadshotell rekommenderat av en kompis så då blev de att vi hamnade där. Hade siktet inställt på Jönköping från början
    Vi ska till Jönköping, blir bara biliga scandic här. Nora spelar cup där så vi ska mest kolla på henne under helgen
    Nora sover på golvet i nån gympasal och vi andra sover på hotell
  • Busbellan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-24 18:52:04 följande:
    Inte nästa helg!!!
    Är ju den helgen vi har lugnt här så jag har möjlighet att smita själv
  • Busbellan
    karmasus skrev 2011-02-24 19:10:07 följande:
    Jag behöver lite råd från Moloexperterna här inne =)

Vilken storlek ska man ta på mössa (luckylittleme.se/product.asp?product=56803&at...) på en 4-åring med huvudmått ca 52 cm?

Hur är mössorna?
    Ta 6-8 år
    Det har jag till min 3,5 åring med ganska normalstort huvud. 3-5 år tycker jag sitter för tight
  • Busbellan
    Grodan33 skrev 2011-02-24 19:20:42 följande:
    Men min tjej är 4 1/2 år köpte 110 till henne det var bara och glömma hehe de vart jättelånga hon är 107 cm lång, Min son har haft 98 i nov star kläderna länge så jag köpte 104 nu han är 104 cm lång det var också jättelångt men han hinner nog växa i dem=) Men vad svårt det är köpte även den rosa klänningen i 104 och den vart bra på henne knepigt det där.
    Jag trodde ju också att jag hade beställt jättestort, men jag tyckte nog 104 funkade på min 101 cm långa dotter
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17