Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-24 22:11:51 följande:
    Är det någon som vet om Popcornprintet från Molo kommer som helt print på någon T-shirt? Ser att den finns med grå baksida men funderar på om helprint skulle vara finare. Noel blev lyrisk när han såg printet

Fnular även om de gröna kantbanden på "pojksuiten" är illig/neonig eller snygg grön. Någon som sett dem mer IRL?

Fanns väl i helprint på nån dansk sida tror jag så det är ju mycket möjligt att det kommer hit också
    Hade grå kantband
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-24 22:17:24 följande:
    OK. Då kanske det kommer. Gillar iofs de röda kantbanden. Helprint med rött hade varit snyggt. Även i suit. Är det bara LLM som fått in än?
    Ja, hade med velat ha med röda kanter, är inte så förtjust i grått.
    Tror bara LLM har fått in, har inte sett nån annanstans i alla fall
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-02-24 22:29:49 följande:
    Grått kan vara fint men är ofta lite tråkigt på barn tycker jag. Hade iofs en fin kombo när Noel var lite med Molos gamla gråsvarta print med rosa och gröna stars och sen VV grå velourbrallor till. Men jag köper inte längre gråmelange (heter det så?) velour för de passar inte till så mycket. eller det ser ofta tråkigt ut. 
    Ja, den mörkare grå som är på det printet är mycket finare än ljusare
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-02-24 22:36:10 följande:
    Jag har känt lite på dom men vågade faktiskt inte köpa...kändes som ett par byxor som har så hög vattenpelare till ett sånt pris måste vara fulla med gifter Obestämd (finns flera gifitga ämnen som höjer vattenpelaren i ett plagg...billigare än att ha bra tyg från början). Gifterna brukar ju då försvinna efter lite tvätt...men då sänks ju även vattenpelaren.
    Lindex är en så pass stor kedja som jag trro är ganska noga med att inte ha för mycket gifter i sina plagg så jag tror inte det är nån fara med det
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-02-24 22:43:25 följande:
    hur är dom i strl? normala lindex ?
    Tycker inte de är så små som lindex brukar vara. Köper ju ofta 110 till Ella där, men hon fick 104 i de byxorna
    August som är 119 cm lång fick 122 och de kommer räcka ett bra tag.
    Ella kunde ha sina i 98 alldeles nyligen i alla fall, men de hade nog inte gått så länge till
  • Busbellan
    Zvartaliljan skrev 2011-02-24 22:47:34 följande:
    mm en så pass stor kedja som flera gånger fått kalla tillbaka kläder för de innehållt gifter (sist var det hello-kittytröjor)...så nej, litar inte på dom till 100% och just när det gäller något som uppges ha en sån kvalitet till lågt pris så blir jag väldigt tveksam...vanliga kläder kan jag köpa för de tvättar jag först, men ytterkläder som måste vara vattentäta tål ju inte så mycket tvättar...
    Har det verkligen hänt flera gånger?
    vad jag har hört så är det väl bara den gången och då återkallade de ju faktiskt plaggen
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-02-25 17:59:51 följande:
    Är det ingen här nu när jag äntligen har tid att hänga här?

Eller ni bara ignorerar.
    Har du fortfarande tid så är jag här nu
  • Busbellan
    Ocikatten skrev 2011-02-25 20:16:51 följande:
    Go'kväll på er förresten!
    Sitter här och kikar in lite Molo-nyheter, ingen som sett bondgårdsdjuren i helprint??
    Ska hämta ut min NS-beställning i morgon. *längtar*
    Åh vad har det blivit för NS?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17