Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2011-04-15 21:34:46 följande:
    hej tjejer!

Måste fråga nån.. Saga har varit förkyld sen i Tisdags igår började en hemsk hosta med massa slem, idag på dagen har hon varit hängig och bara sovit, ätit sämre än vanligt och hostat nåt hemskt, kollade febern tidigare ikväll och då hade hon 38 nu bara 37,6, hostar mindre.. Kan hon ha fått RS? Nån vars barn haft det? *orolig*
    Hej hej!
    E hade RS.
    Viktigt att hålla koll på allmäntillståndet.
    Kolla så att hon dricker och kissar.
    Och blir det för jobbigt så ring sjukan.
    Eller åk in.

RS är ju egentligen vanlig förkylning som de flseta får.
    Den är bara extra jobbig för små.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio > www.femsmahjartan.blogspot.com <
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-15 21:21:43 följande:
    Hej på er

Har suttit och knåpat på Noras lista för livsmedelsanvisning och det var inte lätt, känns som en djungel.
    Ni som bakat med glutenfri mjölmix, Smilla? Grekis? Eller nån annan som vet.
    Vilket märke gillar ni bäst?
    Har inget att komma med i detta fallet.
    Hejar på bara.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2011-04-15 21:44:12 följande:
    Förstår det, du får ju ha kunskap om andra saker istället, men den hjälpen behöver vi som tur var inte just nu
    Ja jag kan en himla massa bra saker.
    Men gluten kan jag nada om.
    Och det är jag mycket tacksam för!
  • lillronya
    h80 skrev 2011-04-15 21:50:19 följande:
    Båda mina tjejer har haft RS, stora tjejen när hon var 4 mån o lilla tjejen när hon var 11 dagar. O jag träffar MÅNGA barn med RS på jobbet o det är precis som lillronya säger "en vanlig förkylning". Men det en en väldigt slemmig förkylning o det kan bli jobbigt för de små. Ibland kan de behöva inhalera för att bli av med en del av slemmet. Men de flesta som blir inlagda blir det för att de inte orkar äta o behöver hjälp med matningen.
    Fy vad läskigt när en 11 dagar liten blir så sjuk!!
    E var 6 månader.
    Men han fick ju både krupp och astma samtigt också, så jag vet knappt vad som var symtom på vad.
  • lillronya

Hej! Är utan internet. Fy vad jag saknar tråden och fb. Jag måste ha en iphone eller nåt! Surfa med denna mobilen är ju kass! Vad händer här? Tomt som vanligt?

• lillronya
    Helle skrev 2011-04-18 14:14:48 följande:
    Så skönt. Tillbaka i verkligheten igen

Det verkar ganska lugnt och tyst här. Jag funderar på påskägg  
    Ja man känner ju sej helt isolerad utan internet.

Ja just det snart är det påsk.
    Vi har skippat påskäggen.
    Jag tycker bara att det är en press för mammor att få till nåt bra till barnen.
    De får av min mamma och av sin farmor.
    Det räcker.
  • lillronya
    THEA och Grodan skrev 2011-04-18 15:00:59 följande:
    Vi skippar också påskäggen (eftersom morbrodern köper ) men vi färgar massor med kokta ägg och gömmer i mina föräldrars trädgård och sedan blir det skattjakt ungarna älskar det, liten som stor (läs min bror )
    Åh vad det låter mysigt!
    Busbellan skrev 2011-04-18 15:20:11 följande:
    Hej på er
    Lämnar värmen ute för en liten stund.
    Vi har vari och tittat på kamelerna precis, är ju cirkus ikväll så då brukar vi passa på att titta lite på djuren på dagen.
    Alltid mysigt att fika ute i gräset också
    Hej!
    Ja sååå skönt det är ute idag!
    Jag och E gick ner till byn i förmiddags och sen hem igen efter fika.
    Superskönt!
    Nu är alla andra ute och jag ska egentligen dammsuga.
    Hinner inte ikväll eftersom A ska spela fotboll.
    Premiärspelar med nytt lag så då får man ju vara med och heja.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17