• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan
    LitenBlomma skrev 2011-02-08 22:06:26 följande:
    Ida, 17 månader, ca 84cm lång. Vilken stl på NS jeans som ska vara till dagis nu i vår?
    Jag hade tagit 86, 92 blir nog för stort
    Mamma till Nora, August och Ella
  • ängeln83
    Busbellan skrev 2011-02-08 22:07:41 följande:
    Precis vad jag tänkte med.
    När jag vill ha lite "finare" jacka på barnen kan jag lika gärna sätta på en lurv eller softshell, funkar det också
    Ja absolut, och finns det egentligen nåt som är finare än lurvarna?
    Tror faktiskt inte att jeanskappan skulle bli använd så överdrivet många gånger.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-02-08 22:19:05 följande:
    Ja absolut, och finns det egentligen nåt som är finare än lurvarna?
    Tror faktiskt inte att jeanskappan skulle bli använd så överdrivet många gånger.
    Nej, vad slår en fin lurv egentligen
    och nu har vi ju den underbara rosa softshellen också Hjärta
  • WTF

Nu är jag här och svamlar igen, vilken storlek på lurva skall man ta till en på 79 cm och 11,5 kg?

• ängeln83
    Busbellan skrev 2011-02-08 22:20:31 följande:
    Nej, vad slår en fin lurv egentligen
    och nu har vi ju den underbara rosa softshellen också Hjärta
    Då kommer hon garanterat vara tok fin ändå
    Är liiiite sugen på den softshellen men jag vet inte riktigt hur jag ska motivera  den, eller räcker det med att färgen är fin? Meja har ju redan en Molo softshell och den rosa softshell jackan från Lindex...3 softshell jackor känns lite överkurs kanske? Dessutom har hon ju Molo softshell overallen som jag köpte på salgen som säkert kommer bli mer använd än jackor?!
  • ängeln83
    WTF skrev 2011-02-08 22:21:01 följande:
    Nu är jag här och svamlar igen, vilken storlek på lurva skall man ta till en på 79 cm och 11,5 kg?
    Min dotter som är ungefär lika lång har en i 86 som sitter precis nu och lär inte passa hela våren, kommer köpa 92 om jag köper flera.
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-02-08 22:03:04 följande:
    Ja det tycker jag låter bra Hade ju hoppats att Meja skulle bli som Liam som aldrig varit sjuk på snart 4 år men så blev visst inte fallet Nåja, var inne i hennes rum nyss och nu lät hon nästan normal i andningen.

Ja jag haaaatar det, han får jobba hur sjutton han vill bara han är i närheten. Innan jobbade han 5 skift 1 mil bort och det var helt underbart.

Ha ha Shysst av honom *asg*
    Jag slår min sambo gul och blå om nätterna man han snarkar bara högre och högre, kan säga att jag ofta hamnar ute i soffan, jag tillhör dom som måste ha absolut knäpp tyst när jag sover.
    Det är så jobbigt när det sätter sig på andningen. Man kan liksom inte koppla av.
    Ja, jag har ju fördelen att han håller sig inom Sthlm:s området, nu ikväll var han typ 2 mil bort och är redan hemma nu.

Eller hur!! Jag måste också ha helt tyst. Jag väckte ju till och med mig själv med mina snarkningar förut
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • Busbellan
    ängeln83 skrev 2011-02-08 22:23:16 följande:
    Då kommer hon garanterat vara tok fin ändå
    Är liiiite sugen på den softshellen men jag vet inte riktigt hur jag ska motivera  den, eller räcker det med att färgen är fin? Meja har ju redan en Molo softshell och den rosa softshell jackan från Lindex...3 softshell jackor känns lite överkurs kanske? Dessutom har hon ju Molo softshell overallen som jag köpte på salgen som säkert kommer bli mer använd än jackor?!
    Här hade vi ju bara en softshell och den såldes till förmån för den rosa
    hmm, nej tre softshell blir nog inte använt
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2011-02-08 22:07:06 följande:
    Busbellan skrev 2011-02-08 21:55:28 följande:
    Läste på fb
    Fy vilken otur ni har!
    Kram
    Ja jag o bubblan kan snart bilda klubb känner jag...i att vara otursförföljda...

Jaha, någon som har tips på hur man får bort fukt/mögellukt från kläder??
    Ja, låter inte kul. Varför måste ni flytta?
    Finns det inte ngt bra medel som man kan ha i båtar på klädsel som funkar på vanliga kläder?
    Mamma till 4, räcker det nu?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17