Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-10-10 11:06:39 följande:
    Hood klänningen?
    Åååååh jag vill också ha ju, har letat efter den som en idiot till Meja.
    Nej, just hoddklänningarna är sålda, både strl 80 och 86. men jag har en himla massa annat
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    ängeln83 skrev 2010-10-10 11:16:58 följande:
    Typ vad?Drömmer
    Ska ut och promenera för att äta middag men återkommer under dagen
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Zvartaliljan skrev 2010-10-10 13:59:02 följande:
    Det låter mer som vår budget det Vår budget ligger väl på max 20.000 för allt. Bröllop+fest med ca.80pers.
    Men då står svärföräldrarna för lokalen och mina föräldrar för en stor del av maten, och bröllopsresan hoppas vi också få i present...annars får vi ta den senare och försöka spara ihop till den.
    Bland vännerna/släkten finns det fotograf, make-upartist, frisör m.m (och snälla grekis som ska hjälpa till med tårtan och emmsan i köket!!) så sånt får vi också gratis T.o.m ögonfransförlängning o sånt kan ju svägerskan Det dyraste lär bli min klänning Oskyldig Även om den jag kollat på "bara" kostar 4500, det är ju ganska lite egentligen mot vad vissa lägger på brudklänningen...
    Jag gav  typ 189 kr för min, på Kappahls barnavdelning
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    CamillaJ skrev 2010-10-10 14:30:43 följande:
    1 och 1 är 3 - fundera fortfarande vad du hade för skoj =))
    Aha! Vad vill du ha!?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    melizza skrev 2010-10-10 14:32:34 följande:
    hallå tjejer!!!

Seegt idag! Var på ladies night igår och var uppe tidigt idag för att avlasta min barnvakt. Usch vad gammal jag börjar bli som inte pallar en utekväll utan att sova dan efter

Ser att ni pratar bröllop. Hur klarar man sig på 15000 till 80 pers på bröllopsfesten. Jag har räknat på att det kostar ca 1000 per person man bjuder in på bröllopet. Vi har funderat på att gifta oss ett tag men pengarna det kostar tar emot och vi bara kjuter fram det.
    Vi hade ju som sagt trädgårdfest, det gör ju att kostnaderna kan hållas nere ganska rejält, grillat med 4 olika sorters kött/kyckling och sen stor buffé på det. Jag fixade maten själv dagen innan och råvarorna köptes in via jobbet..... Förvånad Kaffe och Tårta. Enkelt men så oss liksom. Varken jag eller mannen min är någon flådig 5 rätters firare. Jag jobbar gärna på sånna tillställningar men nej, inte i mitt liv  Så det gick alldeles utmärkt!
    Vi körde stenhårt på det argumentet när alla frågade om vi inte skulle gifta oss, DET är för dyrt! Vi bygger HUS! Tills en dag då min mammas nye man kläckte ur sej, det är ju brudens far som ska betala och eftersom din pappa inte finns i bilden så får väll jag sponsra med 10 000!!

Mamma tappade hakan och jag och V sa direkt, TACK! Å så gifte vi oss
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    melizza skrev 2010-10-10 14:47:50 följande:
    Det låter en underbart mysig bröllopsfest. Vilken supersnäll styvpappa. Hade ni bröllpsfesten hemma hos er? Vi skulle aldrig få plats med så mycket folk i vår trädgård men å andra sidan så tror jag inte vi skulle ha så mycket gäster som 80 utan snarare 50-60 pers men dem får ändå inte plats i vår trädgård.
    Vi gifte oss förra sommare, på betongplattan till vårt nya hus. festen hade vi sen i sommras, i trädgården i nya huset! Så ja, vi fick plats! Vi dukade i garaget så alla åt därinne, det är ju cirkus en 80 kvm....

Vi var 80 totalt, men av dom var ca 25 st under 18 år! Började redan kl 16 med 3 kamp, bollkastning, krocket och tipspromenad där man tävlade i lag, min släkt mot Vs släkt mot våra vänner. Det vinnande laget belönades med en frukt
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    melizza skrev 2010-10-10 15:23:37 följande:
    Ja det är sant att man ska använda sitt kontaktnät men som jag känner ju en tjej som är frisör men hon skulle inte ställa upp och fixa mitt hår utan betalning.....sedan känner vi ju nån som kan fota oss men självklart inte gratis så allt kostar ju......men en vacker dag så....sen är ju min gubbe lite så att han orkar inte ordna med det och jag är rätt lik han att jag drar mig från att ordna och fixa och planera allt själv så tiden går och går....

Nu fyller vi snart jämt båda två och har ända sen förra året sagt att vi kanske skulle ordna nåt kalas eller fest men ingen utav oss orkar ta tag i det.......jag är verkligen ingen festfixare......men det är ju 2 månader kvar så kanske att det blir fest
    Ni bjuder till fest och hänger en lapp på lokalens dörr: MOT kyrkan!!!

En OT sak tjejer.... GARDINER! Jag vill ha lite höstfint i mitt hem nu.... tips!? Vi har ju vitt och svart så gärna något typ oranget/rött....
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    ängeln83 skrev 2010-10-10 19:44:45 följande:
    Hej hopp
    Hur gick innebandyn?

Här är ganska så lugnt, jag sitter och väntar på att mitt NS bud som var på mässan ska komma hit med kläderna
    Fick du mitt inbox?
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Smultronhjärta skrev 2010-10-10 19:50:21 följande:
    God kväll flickor!

Jag sitter här och laddar inför morgondagens Gekåsbesök
    Ååååå, kollar du gardiner till mej!? Drömmer
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3
    Smultronhjärta skrev 2010-10-10 20:13:01 följande:
    ??
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-10 20:01:02 följande:
    Ååååå, kollar du gardiner till mej!? Drömmer
    Det kan jag absolut göra..ska bli min avdelning tydligen
    Kyss Något höstigt.... typ oranget/rött... inte fööööör mycke blommor och krussiduller
    080826 - Puma Teolin
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17