Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-07-22 13:35:44 följande:
    hi hi..

Längtar till man kan få fatt i lilla fossingen Hjärta Nu kommer verkligen den bästa tiden i graviditeten, hatar den första tiden verkligen Kräks
    Jag brukar ha lätta graviditeter förutom lite foglossning, men denna första ½ flöt ju på. Visste ju i och öfr sig ingentingDrömmer
    Men dom senaste 2-3 veckorna har varit hemska, bara mår illa 24-7 och kräks.
    Hoppas verkligen inte det ska fortsätta så här.
    Har varit lite svårt att liksom hoppa in halvvägs i en grav. har både för och nackdelar.
    Men snart så
    Ska tydligen ha barn i November......
  • ChokladMoshin
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-22 13:45:02 följande:
    Jag brukar åxå ha lätta graviditeter OCH lätta förlossningar på en 5-7 timmar från start. Känner dock att jag är lite tröttare denna gång, sen har jag ju så dåliga värden vilket gör mig ännu tröttare liksom, nu mår jag liiite bättre och hoppas det fortsätter så

Fy din stackare o må illa, det är verkligen hemskt!! Hoppas de ger med sig snart så du får må piggis
    Oooh, förlossningarna är ju det bästa.
    Senaste tog knappt 3 timmar från första värk. Även de 2 första barnen var snabba. Me like förlossningar.
    Tråkigt med dåliga värden Hoppas dom blir bättre.

Jag har svaga förhoppningar om att må bättre, har nog med min operation att göra, så det är bara att stå ut!!!
    Imorrn är det "bara" 17 vekocr kvar ju
  • ChokladMoshin
    MiniM3 skrev 2010-07-22 13:47:24 följande:
    Ja hoppa in i halva skulle ha känts bättre för mig istället för och få reda på det i vecka 32 som jag gjorde med A .. då fick man en smärre chock :D
    Hade nog hellre tagit v. 32 som det känns just nu
    Men det hade nog inte gått med tanke på att jag alltid har foglossning.
    Men kan tänka mig chocken
  • ChokladMoshin
    Vikkan76 skrev 2010-07-22 13:51:55 följande:
    Kräk vet jag allt om! Jag kräktes från vecka 7-30 med mina tvillingar. Fick verkligen inte behålla någonting. Gick ner 7 kg och hade enbart 5+ kilon när jag födde i vecka 35+0. Tur man glömmer av sådant för jag är inte avskräckt från att skaffa fler barn iaf. Turligt nog gick förlossningen som en dans.
    Usch, vad jobbigt.
    Ja, ingen skulle nog skaffa fler barn om sånt etsar sig fast i minnet. Tur man kommer ihåg det vagt baras
    Jag har ju så mycket att ta av men har redan gått ner 30kg sen jag blev gravid, så jag skulle bli glad om jag får behålla lite nu.
  • ChokladMoshin
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-22 13:55:31 följande:
    Alltid gillat att föda barn. men Bubblis förlossning va fasiken hemsk!! Åkte in alldeles för sent för de första envis som man är, sen mådde hon inge bra bitvis och värkar varannan minut i över en timme, dom fick hejda de hela med bricanyl, hjälpte inte ett skit sen kom krystvärken o så va hon ute på 1 minut. Va FÖR intensivt och inget positivt alls, tappade kontrollen och va rädd att hon skulle stryka med lilla gumman

Å bara 17 veckor kvar, det kommer gå sjukt fort!!
    Ichs då!! Låter inte som en pos. händelse.
    Denna kommer gå galant ska du se!!

Min senaste var vi ca 1 timme på förlossningen och det var min bästa förlossningen.
    2:an var vi 9 minuter på förlossingen innan hon kom, huvet var på väg ut redan då vi kom in
  • ChokladMoshin
    Vikkan76 skrev 2010-07-22 13:58:31 följande:
    Det finns ju bra tabletter att få mot illamåendet ifall det blir alltför jobbigt!
    Tips på vad dom kan heta mottages GÄRNA
  • ChokladMoshin
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-22 13:58:48 följande:
    Ja, å så skickar jag tbax tröjan o köper nå annat fint för dom pengarna Skrattande så få re bli *greeejt*

Beslut fattat!!
    Typ en dockhus suit
  • ChokladMoshin
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-22 14:02:18 följande:
    Mmm.. hoppas! är rätt nervös för det kommande faktiskt Obestämd

ha ha ha.. 9 minuter   hej va de går, hi hi..

Tycker du inte det är jobbigt när det går för fort? Jag vill liksom ta det steg för steg, men när stegen flyter ihop och det bara rusar fram hinner jag inte med och förlorar kontrollen, nä fy.. Måste åka in lite tidigare denna gång!
    Kommer gå bra ska du se.
    Ja, fort ska det gå Varför dra ut på att få se lilla miraklet?
    Näe, jag har full kontroll ändå.
    Med de 2 första hade jag ju vattenavgång och tid för igångsättning, dock kom det igång av sig själv bägge gånger. Så det var ju bara invänta värkar och när dom väl kom igång så gick det undan.
    Det är ju det positiva md foglossning oftast, det går fort.
    Hatar ju sjukhus så jag åker gärna in så sent som möjligt.
  • ChokladMoshin
    Vikkan76 skrev 2010-07-22 14:03:46 följande:
    Jag fick primperan utskrivet av läkaren! De funkade ok. Fick ännu bättre tabletter när jag var inlagd på Sahlgrenska men de tillverkas inte längre och de lager de hade gav de bara ut till "extremfall" sa de.
    Ok, tack. Ska kolla med min läkare för detta är inte hållbart längre.
    Måste ju få i mig mat
    Tack!!
  • ChokladMoshin
    Saraia skrev 2010-07-22 14:44:42 följande:
    Tack! frågan är den filten eller kattfilten??? (el båda?!)
    Jag har båda och skulle inte kunna välja bort någon, så mitt svar blir köp båda.
    lillronya skrev 2010-07-22 14:46:03 följande:

Vilken av dessa är finast? *beslutsångest*

www.annacill.se/show_product_pictures.asp?art...
    www.annacill.se/show_product_pictures.asp?art...

Knappisen såklart
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17