Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

solouniko skrev 2011-03-17 21:13:30 följande:
    Busbellan vilken stl har du på NS klänningen till Ella? Milla fick en i stl 80 igår när hon fyllde år, den sitter fint på men hon blir skirförbannad när jag ska ta av och på den för då är det taaajt. Kanske jag ska byta till 86? Hon är 86 cm typ
    Hon har 98 i klänningen och är nästan 102 cm lång
    Den är ju helt klart tight, lite krånglig att få av
    Men det kan säkert funka med 86 också, frågan är bara hur mycket det skiljer på bredden mellan dem
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan

Har en kompis som skulle vilja ha en bad hairday mössa till sin bebis, nån som sett om det finns såna mössor till små barn?
    Lovade att i alla fall försöka ta reda på det och tänkte att här är väl bästa stället att fråga på

• Busbellan

Nu har jag betalat gårdagen och dagens inköp och shoppingkontot är nästan tomt Skäms
    Fick slänga ut lite till på fb idag ju så jag kan shoppa mer. Blir nog till att rensa lite mer i Ellas garderob. Där är ju sjukt mycket kläder, allt blir inte använt mycket men ändå är det så svårt att göra sig av med

• Busbellan

Funderar lite på vad det är med Ella egentligen
    Hon har ju haft feber ett par dagar och ont i halsen, inget konstigt alltså. Det jag reagerar på är att hon är alldeles grötig i rösten, det har hon aldrig blivit vid halsont innan.
    Jag kommer ihåg att jag blev precis sån i rösten när jag haft mina halsbölder, men det tror jag inte det är
    Det kommer ju från halsfluss och jag tycker man brukar se ganska tydligt på de vita prickarna om det är halsfluss, men det har hon inga, utan bara den där grötiga rösten.

Läste på nån vårdsida att man bör söka läkare bl.a om barnet vid halsont blir grötig i rösten, men varför då? Nån som har koll?

Febern går upp och ner för fullt. Hade knappt någon i natt eller idag på fm, men sen kom det i em och nu är hon åter igen feberfri.
    Är ju lite jobbigt att det är fredag imorgon, ska man söka läkare så är det ju klart skönt att göra det imorgon  och slippa jouren i helgen

• Busbellan
    Everlonn skrev 2011-03-18 08:35:38 följande:
    Ring vårdcentral eller barnmottagning
    • om allmäntillståndet är påverkat
    • vid andningssvårigheter
    • om smärtan gör det mycket svårt att svälja
    • vid halsont och feber i mer än fyra dygn
    • vid halsont i samband med hudutslag
    • vid halsont och samtidigt sår runt näsan eller munnen
    • vid halsont, grötig röst och svårigheter att gapa

Hittade detta dock..
    Precis det jag hittade också, det var därför jag funderade lite
    Hon är inte alls hes utan bara grötig i rösten och har ont, men känns ju inte särskilt sjuk i övrigt
  • Busbellan
    RååSa BuBBlan skrev 2011-03-18 16:31:03 följande:
    Howdy

Här är man typ insnöad Obestämd Så Bubblis drog igång ett Paty med mora träsk musik för mamman   *tack snälla Bubblis eller nåt*   Nu mutade jag henne ner i soffan med snacks och film *mamma viiiilar*
    Här har vi också mora träsk party, tack August
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-03-18 21:56:59 följande:
    Kan Stella ha colibri klänning i 92 el blir det FÖR stort?

Hur lång är hon?
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-03-18 22:02:24 följande:
    liten, bara 84-85
    hmm, kanske kan blir lite stort.
    Vad jag har förstått så är årets 92 bara lite kortare än förra årets 92:a och Ella var 97 cm mitt i förra sommaren när den satt som bäst
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-03-18 22:07:32 följande:
    Obestämd
    både 80 och 86 va ju så klart slut
    Finns den inte nån annanstans då?
    Eller var det på B&R du skulle beställa?
  • Busbellan
    stökmamma skrev 2011-03-18 22:09:44 följande:
    Näe
    BellaBo  
    Åh vad är det för butik, den måste jag kolla in
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17