• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Morty
    lillronya skrev 2010-05-07 22:12:17 följande:
    Ja den är fin, tycker jag. Snygg modell och härlig färg.
    Ja, håller med på alla punkter.
  • JsN
    lillronya skrev 2010-05-07 22:08:58 följande:
    Ska de vara nakna då?
    Det kan de väl iofs vara, men det räcker väl gott och väl med badbyxor för att skydda snippan (eller snoppen på pojkar) från sand. Det finns väl ingen anledning att sexualisera deras bröst innan de har några? Eller solskyddsdräkt så slipper man smörja så mycket.
  • JsN

*gillar också färgen* (och byxorna, men jag får allvarliga illamåendekänslor av småbarn i bikini)

• Busbellan
    JsN skrev 2010-05-07 22:13:54 följande:
    Det kan de väl iofs vara, men det räcker väl gott och väl med badbyxor för att skydda snippan (eller snoppen på pojkar) från sand. Det finns väl ingen anledning att sexualisera deras bröst innan de har några? Eller solskyddsdräkt så slipper man smörja så mycket.
    Men man sexualiserar vä inte någon för att man tar på dem en liten topp att bada i. den åsikten får stå för andra i så fall, för de tankarna har jag inte alls när jag tar på badkläder på mina barn
    Mamma till Nora, August och Ella
  • lillronya
    JsN skrev 2010-05-07 22:13:54 följande:
    Min tanke var att använda brallorna till henne.
    Om hon sen vill ha överdelen på så får hon det. Tycker hela det där resonemanget är lite knasigt, faktiskt. Okej om det är en liten trekantstop som bara glider omkring eller smala små trosor.
    Men ett par boxer och en sportig top som lika gärna kan ses som ett kort linne ser jag ingen sexualisering i.
    Men smaken är som vanligt olika.

Gillar inte solskyddsdräkt heller, det är ju härligt att få vara avklädd när det är varmt.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • JsN
    Busbellan skrev 2010-05-07 22:16:30 följande:
    Men man sexualiserar vä inte någon för att man tar på dem en liten topp att bada i. den åsikten får stå för andra i så fall, för de tankarna har jag inte alls när jag tar på badkläder på mina barn
    Jo, när man markerar att även småflickors prepubertala icke-existerande bröst till skillnad från jämnåriga pojkars ska döljas med kläder så sexualiserar man.
  • Busbellan
    JsN skrev 2010-05-07 22:18:51 följande:
    Jo, när man markerar att även småflickors prepubertala icke-existerande bröst till skillnad från jämnåriga pojkars ska döljas med kläder så sexualiserar man.
    Fast man har väl knappast toppen på för att dölja icke existerande bröst
    Utan för att det kan vara ganska fint.
    Precis samma sak som att både sonen och döttrarna här har linne eller t-shirt på sig även om det är varmt ute eftersom det är fint, inte för att dölja något

Nu badar som sagt mina barn oftast nakna, men på badhus och i bassänger får de själva välja om de vill ha toppen på eller inte.

Lite nyfiken bara, vid vilken ålder tycker du gränden går? Ska min dotter som går i 4:an som inte är i närheten av att få bröst kunna ha överdel på sig
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Fantastiska Skatt
    Buttelina skrev 2010-05-07 21:53:45 följande:
    åhhhh mys!!! skönt, då kan jag pusta ut
    Kan du göra, jag har mailat lite med henne och det låter som hon och lilla tösen mår finfint!

Hallihallå töser!
    Oliwer ville lägga sig & vila med mig (vilket ja inte direkt tackade nej till) Liten vilade, mamman somnade, Liten väcker mamman, lägger sig brevid och somnar, mamman går upp och upptäcker att hela huset behöver städas.
    Nåja kan u konstatera att han är kreativ och tyst i alla fall
    *dåligt samvete till tusen nu*

Lillronya --- tycker badbrallorna med kalsongkant var urtuffa, precis min tekopp {#lang_emotions_cool}
  • Fantastiska Skatt

Mhe, nu ser jag ju att det var evigheter sedan det var aktivitet här *hoohoo* någon kvar?

• lillronya
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-07 23:02:36 följande:
    Mhe, nu ser jag ju att det var evigheter sedan det var aktivitet här *hoohoo* någon kvar?
    Jag är här och snurrar mellan varven.
    Försöka bringa ordning i hemmet efter att golvet i köket rivits upp. Damm ööööverallt!
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17