Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-05-30 08:37:21 följande:
    Okej då.

Alltså matchningen med den grå vantfleecen till den rosa mmpjackan är klockren. Jag är så löjligt nöjd med den kombon.
    Och glad för mitt oväntat förhöjda lurvlager.
    Kan tänka mig att det blev superfint!
    Jag sitter och funderar på vilken lurv Ella ska göra sig av med, jag vet att de festa inte tycker så här men JAG tycker nog att fyra är lite fler än vad som blir använda här
    Bara så svårt när man tycker alla är jättefina
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-30 08:45:39 följande:
    Jag tycker två eller tre är lagom och då har vi också nån för mycket.
    Just nu vet jag inte ens hur många. Måste nog fota de.
    Tror att E hamnade lite på plus nu.
    Ja, det gör ju visserligen A här också efter tillskottet vi fick av dig nyss
  • Busbellan
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-30 09:17:22 följande:

Godmorgon! Vaknade upp till Vab här, vilket inte gör mig så mycket en dag som denna.

Fattar inte hur jag kan vara så sjukt shoppingsugen fast jag har shoppat för femsiffriga beloppp senaste veckorna och har över 50 plagg på väg hemåt till mig, helt obegripligt! Men beroendet säger att jag måste få köpa mera :)

Känns lite som att ju mer man shoppar desto större behov av mer shopping
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-05-30 09:37:17 följande:
    DEt gör man absolut. Orkar man åka tåg T&R till Köpenhamn så orkar man flyga
    Lilla Ego 07 skrev 2011-05-30 09:29:34 följande:
    Det är som vilket beroende som helst detta tror jag. Man måste få sin dagliga fix liksom :)
    Ja, den fanns det ju massa av. Det kanske dyker upp på FB eller Tradera?
    Tjollabolla skrev 2011-05-30 09:05:19 följande:
    Godmorogn!

Åh gud det finns ju så mkt fint i garderoben just nu så man blir helt virrig på morgonen
     Härligt!

Jag får vackert vänta ett tag på att använda det jag köpte. Det mesta är ju i 86-92  Vilken storlek har du på den fina ljusblå pricktröjan på Lia i BT? 92 va? Såå söt! Är sugna på såna till Lea men de blir väl tokstora
    Dom tröjorna är ganska små, eller funkar i alla fall tidigt. Ella har 110 på sin sån och mindre hade hon absolut inte kunnat ha
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-05-30 09:44:52 följande:
    Härligt va! Det mesta ligger på Leas hylla och ser fint ut. En rejäl färgklick!

Noel ville ha sin nya oranga lurv på dagis men då kommer den bli helt sabbat direkt. Dessutom är det luva på den så det får bli användning här hemma i stället. *gillar inte luva* 
    Busbellan skrev 2011-05-30 09:39:59 följande:
    Dom tröjorna är ganska små, eller funkar i alla fall tidigt. Ella har 110 på sin sån och mindre hade hon absolut inte kunnat ha
    Är de också små? Ja, iofs ser den ju ut ungefär som den långärmade flowerfielden och mördarkaninerna jag köpte med volangkant nertill och vid ärmarna.

Då kanske 92 snart kan funka, särskilt som den är kortärmad. Nu gäller det bara att hitta en också. Vad heter modellen? Och printet? 
    Tyvärr ingen aning om vad varken modellen eller printet heter
  • Busbellan

Insåg precis att Ella har nästan enbart 104 i alla sina mololeggings. Tror vi har två par större bara.
    Hmm, hoppas dessa funkar fram till salgen i höst och att det finns massvis med leggings där då för hur ska vi annars klara oss

• Busbellan
    lillronya skrev 2011-05-30 10:15:19 följande:
    Insåg detsamma i As garderob innan salgen men hittade bara fyra 110or.
    Bättre än inget iaf.
    Tror inte vi har ett enda par i 110, däremot 2 eller nåt sånt i 116, men de funkar nog när 104:orna är urväxta
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-05-30 13:07:07 följande:
    Så klart Ska kolla med henne

Tillbaka efter att ha sovit 1,5 timme. NU känner jag mig som en människa igen.

Apropå namn- vad heter det där lite "Space/rymdiga" printet i rosa toner på flicksidan? Har namnet på tungan men minns inte riktigt. Försöker skriva ner mina inköp i en liten bok....

Lillronya och Busbellan- Vilka fina barn i BT!

Trunken- Massa fin shopping!

Tack
    Jag tog ockå mig en tupplur, kändes som det behövdes idag
  • Busbellan
    Helle skrev 2011-05-30 13:34:12 följande:
    Hej hej!

Kikar in efter en minisemester på Danmark och ser att ni har shoppat en himlans massa fint

OT-fråga, men har ni några roliga kak-förslag till ett barnkalas. Har tänkt baka non-stop kakor men skulle vilja göra nåt mer.
    Dessutom: roliga lekar? Sonen blir 5 år.
    Hela havet stormar tycker jag är en klassiker på barnkalas
  • Busbellan
    Duntoffla skrev 2011-05-30 13:50:17 följande:
    Cake pops (såna där bollar på en liten pinne)
    Cup cakes
    Chokladbollar inte att förakta. De går alltid bäst här på kalas

Lekar har jag tyvärr dålig koll på.
    annie dark skrev 2011-05-30 13:41:54 följande:
    Rosesky stämmer den andra tror jag heter stjärnfall, iaf på svenska.
    Tack! Hade stjärnfall i skallen men var inte säker

Heter inte det printet star raimnow eller nåt sånt?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17