Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hmmm, visst behöver en bebis 3 lurvoveraller?Skäms

Ska tydligen ha barn i November......
  • ChokladMoshin
    solouniko skrev 2010-08-06 21:15:01 följande:
    Jaa, det tycker jag. Åh, jag vill också shoppa en miiiini lurvis Nu börjar jag känna mig sugen och redo för syskon, kanske till vintern Drömmer Måste börja bearbeta karln
    LÅter bra, ni har så kallt då så det är bra vara-hemma-baka-bebis-väder
  • ChokladMoshin

Vad tror ni om denna till Crazy Salmon?

http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=5532&m=226&page=2&limit=60&rnum=233

Busbellan skrev 2010-08-06 21:18:51 följande:
    Usch sitter här och mår lite dåligt och måste få beklaga mig nånstans så det fick bli här
    August är på kortis och har varit där sen i tisdags em, ska vara där till sön em.
    Som längst har han innan varit där 2 dygn, men nu är det alltså 5 dygn.
    Känns som vi överger honom. Just nu känns tillvaron ju ganska lätt så då skulle han kunna vara hemma, men jag vet ju att direkt han är hemma så kräver han uppmärksamhet 100% av tiden, det är bara det att man inte ser det när han väl är borta.
    Visst är det skönt att kunna ligga och mysa i sängen länge på morgonen med de andra barnen, äta en lugn middag och sen bara "va" på kvällen och säkerligen behöver vi det också.

Men jag kan ändå inte låta bli att få dåligt samvete. Tänk om han tycker vi överger honom, ingen har ju förklarat för honom hur länge han ska vara borta och när vi kommer. Självklart har vi inte gjort det eftersom han inte har den förståelsen alls. Han kanske tycker detta är en evighet. Hur vä han än trivs på kortis så vet jag ju att han alltid bli jätteglad när han blir hämtad

Så nu har jag beklagat mig lite!

Klart du har dåligt samvete, du är ju mamma och en bra sådan.
    Du ska se att han har det toppenbra där, barn har ju inte tidsuppfattning på samma sätt.
    Plus att ni får en välbehövlig "paus" och kan hämta nya krafter. Hjärta

• ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-08-06 21:21:06 följande:
    Nä havremjölk är äckligt så det förstår jag.
    Kolla nån välsorterad matbutik om det finns. Eller apoteket. Det borde ju finnas...
    Hmm vilket dilemma.
    Ja, jag måste nog kolla upp det där.
    Eller dricka vanlig mjölk och äta såna laktos tabletter under dom veckorna, men vet inte om dom funkar......
    Isch, varför skulle jag bli laktosintolerant innan semestern??? Drömmer
  • ChokladMoshin
    solouniko skrev 2010-08-06 21:22:16 följande:
    Haha ja, det är ju sant *Hålla värmen*
    Ja, och mycket snö på ellledningarna så det blir strömavbrott, DÅ bakas det tydligen mycket bebisar i Sverige
    Stormis skrev 2010-08-06 21:24:13 följande:
    Varför måste du få i dig 0,5 l mjölkprod om dagen? Pga calcium? Köp såna brustabletter och ta under dessa tre v istället så kan du dricka vcad du vill . Det finns inga speciella låglaktospulver, men mängder av mjöljfria. Men de smakar apa och är i princip odrickbara för en vuxen som vet vad gott/mindre gott innebär.
    Äter redan dubbel dos kalcium tabletter, har gjort en sån magsäcksoperation och behöver därför få i mig så mycket. Men får nog fuska på semestern.
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2010-08-06 21:27:56 följande:
    Ja, pausen behöver vi säkert, men man önskar ju att läget vore sånt att vi INTE behövde det

Ska bli så skönt när sommaren är slut och vi återgår till lite vanliga rutiner här hemma, sommarledighet är inget för A, kan väl beskrivas med ett ord -- KAOS
    Du jag kan också behöva en paus just nu med mina överaktiva barn även om det inte är samma situation som ni har.
    Därför ska mamma och pappa ta de 2 stora på några dagars semester nästa vecka.
    Håller med om att det ska bli skönt när Skola/dagis börjar såman får in lite rutiner.
    Kan tänka mig det blir kaos för honom. Men söt med bus blicken det har han gott om
  • ChokladMoshin
    Busbellan skrev 2010-08-06 21:29:12 följande:

och förresten, jag tror nog den rånisen kan vara jättefin till!

Annars är ett tips om du kan få tag på rånisen med fåglar på, den är klockren till, samma färg på kantbandet som på overallen

Har letat efter att ha sett ditt tips förut men inte hittat den Älskar ju det printet.
  • ChokladMoshin
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-06 21:32:52 följande:
    Vilken storlek är det du ska haDrömmer
    2-3 år.
    Busbellan skrev 2010-08-06 21:33:21 följande:
    flower är också fin till, kollade det nyligen, crazy saomon är fin till mörklila så det blir jättefint ihop med flower rånisen med mörklila kant
    Hmmmm, maken röstar för fotbollarna så för en gångs skulle får han nog som ahn vill.
    Stormis skrev 2010-08-06 21:36:06 följande:
    Du är alltså rekommederad att få i dig nära 3000 mg Ca per dag? Jag har glömt de speciella rekommendationerna då jag inte jobbat spec med GB, mest "bara" med tarmopererade. Ta då 3 tabl per dag? Och oavsett så går det ju som du föreslår att "funka" lite med just detta under semstern. I vanliga fall har ju kroppen en förmåga att anpassa upptaget av Ca (och järn för den delen), dvs kroppen tar upp mer om den får mindre, dock vet man nog inte hur det funkar i ditt fall.
    Tabletterna är på 500 mg och jag tar 2.
    Det är ju andra saker än bara kalciumet i sig vi ska få i oss. Så det är därför det är viktigt med ½l. mj-prod.
    Det är ju just det med denna operation att kroppen inte tar upp som den ska, så vi får näringsbrist. Anyway det är ju som sagt bara 3 veckor.
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-08-06 21:43:42 följande:
    Kolla på deras hemsida novastar.nu
    Hur mycket brukar deras långärmade tröjor kosta?
    Sonen älskade dom randiga, han tycker Me&i har blivit för barnsligt
  • ChokladMoshin
    lillronya skrev 2010-08-06 21:47:50 följande:
    Laktostabletterna funkar bra på de flesta så ta med såna!
    Det har alltid vi när vi ska bort. Då är det bara en som behöver specialmat istället för fyra.
    Toppen, tack! Såg dom var dyra men det är det def. värt
    Oj, ja det blir stor skillnad för er då.
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-06 21:49:10 följande:
    De va synd, har en 4-5 år på T Glad
    Synd! Men den blir nog tokstor.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17