Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

MejaKiZnic skrev 2011-08-09 22:29:20 följande:
    Om man ska sälja molo-linnen ska man sälja de i ett stort paket eller var för sig Obestämd svårt att sälja Molo nuförtide Tyst
    Ärligt talat hade jag nog sparat på linnena till nästa vår, tror inte de går så bra nu när sommaren snart är slut tyvärr
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Lisabecka skrev 2011-08-10 15:50:32 följande:
    Någon som har länken till nova star tråden ? please : )

Eller någon som kan råda mig om storlek ? (förlåt för ot ) Vad skall man välja för storlek på deras slim jeans till en tjej som har 122/128 vanligtvis på byxor ? Om någon desutom råkar ha en bild med dessa på skulle jag bli väldigt glad! 
    Tror inte höstens modell är riktigt den samma som vårens, tror de är lite smalare nu i höst så bild kanske inte hjälper så mycket
    Min son som är drygt 120 cm lång har 120 i ns byxor, de kommer räcka länge till
  • Busbellan

Jag har tyvärr aldrig testat de mössorna, använder nästan bara rånis i olika tjocklekar tycker nog inte den är så hemskt fin heller

• Busbellan

Precis en sån jag menar perfekt kalla vinterdagar, särskilt till barnen här som vägrar ha något om halsen Vi brukar använda en tunnare variant när det inte är så kallt.

• Busbellan
    molnen skrev 2011-08-12 10:25:19 följande:
    Vilket märke på rånis ? molo? de stickade eller de i trikå? är dessa vindtäta ? (vi hade reimas rånisar i ull som är vindtäta och de är nog de bästa mössor vi haft ). Den nya stickade molorånisen rosa med röda stjärnor  var jag lite sugen att köpa
    Vi använder både de stickade, de i trikå och lurvrånisar De stickade tycker jag sitter lite bättre på än lurven och de i trikå har vi när det inte är så kallt ute
    Molo har vi haft mest med förra året hade vi även tjocka från miniature, de har ull utanpå och fleecefoder och sitter superbra på
  • Busbellan

Du ska nog ha 104. Min dotter var 97 cm förra sommaren och hade 104 i molo förra vintern, det sätt ganska precis i slutet och hon är också smal.

• Busbellan
    WTF skrev 2011-08-16 22:39:37 följande:
    Hörrni pölsetanter, eftersom vår Frost-104 kommer bli förstor i år sparas den till nästa år = jag måste köpa TVÅ nya overalleri år, hurra! Regnbågen är given, då är frågan, vad ska den andra vara? Vilken tycker ni bäst om MAT, Hummel eller vad? Hit me please!
    Jag gillar nog MAT allra bäst, men det är nog mycket för att Hummels modell inte passar mina barn så bra
    Mjukare och smidigare overall än MAT går nog knappt att hitta i alla fall. Den känns ganska tjock men ändå otroligt lätt för barnet att röra sig i
  • Busbellan
    WTF skrev 2011-08-16 22:51:31 följande:
    Tack, hur är dem i storlek? Han är nu typ 87 cm och 13-14 kg.

Mera, mera, mera! 
    Tycker de är normala, möjligtvis något små i storlekarna
    Min son hade 122 förra vintern är han var ca 115-118 cm lång. Nu är han nog 122-123 cm lång och ska ha 128 i vinter
    Så kolla hur lång din son kommer vara ungefär när vintern är slut och välj storlek efter det. Längdkruvorna brukar ju stämma på ett ungefär
  • Busbellan
    Mijo85 skrev 2011-08-18 23:10:55 följande:
    Ett litet i lands problem.. Har köpt två vinteroveraller till tjejen, en småfolk lila med äpplen och en rosa molo i färgen bubbelgum, någon som har något tips på snygg mössa som helst ska passa båda overallern? kan även tillägga att jag har matchande vantar till småfolken. Hade ev tänkt en likadan mössa men det kanske blir to mutch äpple haha
    Tror du inte denna funkar till båda, superfin till bubbelgum i alla fall
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17