Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

annie dark skrev 2010-09-27 10:51:17 följande:
    Att få en läkartid verkar omöjligt.

Våran 17 månaders ille har varit dålig i magen av och till sedan han började äta fast föda. Har nu de senaste veckaorna, två varit lös i magen och det luktar illa. På dagis har de reagerat då han bajsade tre stinkblöjor på ´bara ngn timma, är ju inte sjuk i övrigt.
    Har ftt en tid på barnspec mott 3.e november men är ju en tid kvar. han verkar inte ha ont i magen, går up i vikt och så ....

vad är det med Ella?
    Vår grabb hade oxå problem med att vara lös i magen, han drack för mycket fruktdryck från Semper, fruktsockret slog ut hans mage. Slutade med frukdryck - helt normal igen! :-
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-09-27 11:42:33 följande:
    Hon har haft feber nu varje vecka de senaste 6 veckorna, utan nån förklaring egentligen. Ingen förkylning eller nåt.
    Detta + att hon var sjuk i princip varannan vecka från sep -09-maj -10 tycker jag gör att man bör kolla vad som ligger bakom dessa alla infektioner.
    Hon uppfyller t.ex fyra av kriterierna för immunbris
    Ta fram tigern i dig och ryt till på läkarna! Sånt måste ju kollas! Stackars tösen att vara så sjuk...
  • Ocikatten
    Kristyr skrev 2010-09-27 20:55:19 följande:
    SÅÅÅ då är det inte bara barnen som har molo rainbow sängkläder

Beställde ett set från bor 20% rabatt (de hade bara ett kvar) sedan tog jag det andra från llm som är 40:- billigare än alla andra

Ska bli skönt att få sova i regnbågen till helgen

Eller det får jag kanske inte? Vi får det i julklapp av min mamma Hjärta Hon tyckte barnens var så fina att vi behövde med... Solig
    Återkom om de är mjuka o sköna - är oxå sugen på Molos bäddset...
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-09-27 21:48:45 följande:
    Jodå, hela veckan denna veckan.
    Kval ju, så 6 stycken har sjungt och två går vidare till kvalfinalen på fredag
    NÄE!! Jag trodde oxå det var i morgon...
  • Ocikatten
    h80 skrev 2010-09-27 21:47:49 följande:
    hur är nova stars mössor i storlek? vad ska jag ta till min (snart) 2-åring?
    M i höstens ribbade sitter som en smäck på vår 2 åring! Tomte
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-09-27 22:10:36 följande:
    Men, har ni ingen koll eller

sitter här och hoppas på att Chris och Linda går vidare tills på fredag.
    Linda för att hon är klart bäst. Chris är visserligen också bra, men också en barndomskamrat så då måste man heja lite extra
    Jag gillar Chris utan att ha hört kvällens sånginsats!
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-09-27 22:15:31 följande:
    Hmm, det var tre tjejer och tre killar
    Chris, Jonatan och Sebastian
    Linda, Janine och hon jag inte kommer ihåg vad hon heter.
    En av dem man fick rösta mellan om de skulle gå vidare i alla fall, och inte Jamilla utan den andra fick vara med

En kille och en tjej går till fredagens kvalfinal. sen får juryn välja fyra som inte blev framröstade dit
    Det är tur vi har dig som kommentator!
  • Ocikatten
    Mamma till Simon skrev 2010-09-28 11:44:29 följande:
    Skrikandes Fick idag hem min 3e ns-jacka och trots att butiken har "synat" den innan de skickade den är det svarta prickar på den, ser ut som mögelprickar. Så nu fick jag nog och ringde butiken, nu har det visat sig att fler kunder hört av sig och att de hittat fler ns jackor i butiken med dessa prickar. Så nu står jag här utan jacka till Molly...hjälp vad ska hon nu ha för jacka!?
    Tips tack!
    Bah, har inte kollat vår svarta därhemma!!
    Jag behöver oxå få tips på bra vinterjacka, fast till en grabb då!
  • Ocikatten
    ängeln83 skrev 2010-09-28 15:02:40 följande:
    Hur stor är han?
    Min väger 18 kg och är 107 cm lång, har 110/116 i nya Småfolk!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17