Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Saraia skrev 2011-01-04 22:20:41 följande:
    vilken färg på lurv tycker ni e finast av party pink o vårens rosa ???

Party pink  luckylittleme.se/product.asp?product=46861
    vårens: luckylittleme.se/product.asp?product=54992 är den inte samma färg somfanns förra våren?
    Har inte sett vårens rosa, men visst är den ruskigt lik den från i våras? Dessutom är det mkt möjligt att det i princip är samma rosa. Kantbanden gör jättemycket. Förra vintern jämförde jag den hallonröda/rosa med gula kantband med vårens rosa med ljuslila kanter och när man vek undan kantbanden så såg man ingen skillnad! Överlag har de ju ganska få variationer på kombosarna nu .

Men mest surar jag över att de enkla t-shirtklänningarna kommer att kosta 499 kr precis som de långärmade. Hur surt är inte det . I våras köpte man 86/92 för 299 till ord, och nu 92/98 för 499. Det svider rikligt! Så det får nog bli att invänta rea där. Fast K kommer ju kunna ha babykläningarnai sommar med så det löser sig kanske. men jag gillar puffen på jr, större chans att hon gillar dem eftersom det blir lite prinsessigare då...

Och vinkar hej! Snart blir det nog ordning på oss. Kan nog flytta hem imorgon eller på tors beroende på makens jobb och när bilen är klar fr verkstan. Även om allt är storstädat så har vi en del att ställa ordning på. Allt står bara uppställt i hörnen nu. Jäklars var prylar man har .

Btw, när Försäkringsbolaget tittade in i Karlas garderob ryggade han tillbaka som att han sett ett monster . Han tyckte visst att hon hade lite mycket ...
    Storasyster 0710 & lillebror 0912
  • Stormis

Ääääntligen hemma igen! Kikar in mellan jobbet att ställa allt på plats igen. Pust!

• Stormis
    lillronya skrev 2011-01-05 21:56:59 följande:
    Välkommen hem, elelr vad jag ska säga.
    Tack

Ang Molos babyklänningar: tjejer, ni VET att de är stora i stl så var nu inte så ekonomiska och gå upp för mkt i stl. Stirra er inte blinda på vad det står i nacken på dem . Minst en stl "för liten" måste man i princip ha för att de ska sitta bra. Karla var 90 i somras och hade 86 som gick mitt på knäna. Vissa tycker ju att de tom är för långa då. 80 satt också helt ok, men då tyckte jag nog att hon behövde leggings under. 92 var alldeles för stort. De börjar sitta ok nu när hon är ca 95, men de kommer att räcka lääänge!
  • Stormis
    H o p e skrev 2011-01-05 23:23:35 följande:
    Gokväll tråden, sitter och spanar Molos vårnyheter. Har inte sett några lurvar med luva. Någon som vet om det kommer. Tycker dom är så himla mysiga med luva. Har som tur var köpt på mig två stycken  men kan tänka mig fler
    Brukar inte komma med luva på våren tyvärr.
  • Stormis
    Tic1 skrev 2011-01-07 18:46:27 följande:
    Tack    Då räcker det nog med en 86:a!
    Det tror jag med. Jag tror du kommer ångra dig om du köper större. Troligen mer nattlinne än klänning.
  • Stormis
    LitenBlomma skrev 2011-01-07 12:53:24 följande:

Hej!

Har någon en bild på en ca 84-85 cm lång tjej med lurvoverall i stl 86 och en i 92 så jag kan se skillnad?

Nix, men jag tror bestämt att du ska ha en 92. Det skiljer inte så mkt på de två stl i axel/gren, men desto mer på benlängden och lite i ärmarna. Benen är ju lätta att vika upp när barnet går om de är långa, samtidigt vill man ju ha dem fullånga när de sitter och de då kassar upp. Så lätt 92 ..
  • Stormis

Liljan?:

Vilken stl har Matteo på sina NS i bildis? Vi har mest kört med 74 här, men börjar gå över till 80. Har köpt höstens harem, men de ser gigantiska ut . Inte provat ännu dock.

• Stormis
    T
    Zvartaliljan skrev 2011-01-07 21:36:49 följande:
    Han har 80 i dom Harem också.
    Tack . Måste prova våra här då. Så kanske jag äntligen kan sälja av våra 74'or... Grattis till jobbet förresten, har skummat gm det på FB, men inte grattat. Så Skål!
  • Stormis

Solouniko:
    Kanske ett sländlinne med knytband...? Nytt

• Stormis

Salgen har varit i maj/juni de senaste åren så om du fyller i april har du antagligen redan fyllt när den är...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17