Inlägg från: anette 81 |Visa alla inlägg
  • anette 81

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Vilka skor har ni till era barn nu?
    Svårt när det är lite sådär småkallt. Lite tidigt för vinterskor ju

• anette 81
    Buttelina skrev 2010-10-03 09:49:24 följande:
    vi har gympaskor och är det vått har vi gummistövlar.. men här är det inte såå kallt än
    var bor du då?
    jag bor utanför Gävle så det är någon minus på morgonen
  • anette 81
    Zvartaliljan skrev 2010-10-03 09:44:58 följande:
    vinterskor med goretex, så de andas ju om det blir för varmt. Eller vattentäta höstkängor, eller fodrade gummistövlar (men de blir lätt lite varma)
    okej tack för svaret
  • anette 81
    MiniM3 skrev 2010-10-03 10:15:17 följande:
    Jag kommer utanför gävle och ska dit snart då tar jag kavat skorna som är lite fodrade..
    För det har ju varit ganska kallt .. Men nu vet ju inte jag vad du menar utanför gävle :D 
    vilka fodrade kavat skor?
  • anette 81
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-10-03 10:37:35 följande:
    Bor på ungefär samma breddgrad som dig och här har barnen antingen vanliga Gore-Tex gympaskor eller fodrade höstkängor från Vincent/H&M. Det är ju bara kallt vissa mornar så oftast funkar gympaskorna bra ändå för det är ju varmt sedan.
    Men sedan blir det mer och mer åt höstkängorna/stövlarna då samt fodrade gummistövlar eller allvädersstövlar.
    Får kolla efter ett par fodrade höstskor
  • anette 81
    THEA och Grodan skrev 2010-10-03 16:55:47 följande:
    Tror att det skall vara 1,5 -2,5com längre på vinterkängor och 1-1,5 å¨sommarskor, men jag kan ha fel
    detta är höstskor
  • anette 81
    THEA och Grodan skrev 2010-10-03 17:34:27 följande:
    Tror att det är samma som gäller för höstskor som vinterskor, men 1cm kan ju räcka om inte foten nu växer med ett ryck under jusst hösten. Min dotters fötter samt kropp har ju vuxit under mitten av Maj- mitten av Juli sedan hon var 3 vilket ju alltid resulterat i 2 uppsättningar sommarkläder varje år samt skor
    blir ju knappt 2 månader hon ska ha dom
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17